Nytt stort SAS sparprogram

Status
Not open for further replies.
Hva skal det å selge WF være godt for? Et salg vil generere kontanter, men egenkapitalen vil jo bli den samme. Det er jo ikke likvidemidler som er problemet i SAS. Om man har WF som en eiendel eller cash spiller jo ingen rolle... :headbang

Det er vel også et spørsmål om WF er verd like mye uten SK som paraply. Men så har ikke jeg kompetanse på akkurat det, så det er kanskje unødvendig synsing fra min side.

Det blir spennende å se hva de hoster opp. Jeg krysser fingrene for en riktig god plan som sikrer et bærekraftig SAS. Et SAS som ikke er klin likt konkurrenten Norwegian.
 
Hva skal det å selge WF være godt for? Et salg vil generere kontanter, men egenkapitalen vil jo bli den samme. Det er jo ikke likvidemidler som er problemet i SAS. Om man har WF som en eiendel eller cash spiller jo ingen rolle... :headbang
Kan man sælge til mere end bogført værdi, er der en klar fordel i et salg.
 
Oi, SAS selge WF, så ikke DEN komme!

Hva som skjer med terms & conditions for de ansatte dersom det kommer en ny investor på eiersiden i WF kan man jo bare spekulere i. Dette har jo vært en av verdens best betalte Dash jobber......
 
Selge EB? Det er jo flere her som hevder at EB bare er en utgiftspost. Hvem vil kjøpe noe som bare er en utgiftspost? ;)
 
Men en aksje skal vel bokføres til virkelig verdi uansett...

Det kan jo hende de trenger kontantene som et salg av Widerøe vil gi. Men det høres jo desperat ut, de skaffer seg jo på den måten enda en potensiell konkurrent på norsk innenriks og sikkert også enkelte utenlandsruter.
 
Det kan jo hende de trenger kontantene som et salg av Widerøe vil gi. Men det høres jo desperat ut, de skaffer seg jo på den måten enda en potensiell konkurrent på norsk innenriks og sikkert også enkelte utenlandsruter.

Høres vel bare fornuftig ut om SAS Group faktisk selges til et annet flyselskap .....
 
Nå har vel pressen luftet alle varianter av alt som kan gjøres, om man trekker frem salg til Virgin Nigeria så er vi vel 100% i mål med alt som kan skje ?

ja, der er mange "eksperter" og kilder "tæt på selskabet" som skal gøre sig klog på alle mulige varianter lige i øjeblikket. Og medierne viderebringer åbenbart alle scenarier ukritisk fra alle anonyme kilder, der er villige til at gætte på fremtiden.

Det ville nok være smart af SAS-ledelsen snart at spille noget ud og få stoppet alle disse mere eller mindre velovervejede spekulationer og rygter, så det ikke IGEN ender med en PR-mæssig katastrofe.

Bliver uanset spændende at se hvad der sker i selskabet.
 
Hva skal det å selge WF være godt for? Et salg vil generere kontanter, men egenkapitalen vil jo bli den samme. Det er jo ikke likvidemidler som er problemet i SAS. Om man har WF som en eiendel eller cash spiller jo ingen rolle... :headbang

Sikkert for å fokusere på kjerneområdene, selg alt som tjener penger og sats på det som går med tap...
 
Men en aksje skal vel bokføres til virkelig verdi uansett...

SAS eier 100% av aksjene så hva som er "virkelig verdi" eller markedsverdien vil man vel ikke vite før et eventuelt salg. Bokført verdi i SAS sitt regnskapp er jo ikke tatt fra løse luften men salgsverdien kan være en helt. Det ble mye verdi i bare 2 setninger :D Men en eventuel kjøper vil uansett legge inn et bud som kan være høyere eller lavere en den verdien som er skrevet ned i papirene. Så et bra bud kan tilføre en god del egenkapital.
 
Å selge Widerøe blir vell som å tisse i buksa.
Godt og varmt med det samme,men herregud så kaldt etterpå.
SAS burde forlengst hatt enhetsflåte av B737 eller A320.
Har jo også B717.
Vill spart mye penger på enhetsflåte.
Både på reservedeler,utdaning av crew ,logistikk og tekniksk personale.
Selv om Norwegian gjør det samme så tror jeg di vill satse alt på en arbeidshest.

Hvis WF blir solgt til en ny aktør så får en WF ånden lever videre.
 
Selge EB? Det er jo flere her som hevder at EB bare er en utgiftspost. Hvem vil kjøpe noe som bare er en utgiftspost? ;)

Hadde jeg hatt penger og interesse kunne jeg gjerne kjøpt EB, tatt godt betalt for å administrere på en langtidskontrakt det og slanket administrasjonen. For meg ville det vært business, for SAS ville det fortsette å være en utgiftspost. Det hele selvsagt forutsatt at jeg vurderte sjansen for at min største - og eneste - kunde ville gå konkurs i løpet av kontraktstiden som lav.

Ellers kan jeg vel kanskje tenke meg at Trumf eller lignende kunne være en aktuell kjøper som kunne greie å generere penger på det.
 
Igjen vil jeg påstå at WF kun selges om det er fordi SAS skal selges til andre flyselskap ....
Ingen som tror på Virgin Nigeria historien ;)
 
Ouchies. Det virker som desperate planer, siden ingen med sunn fornunft ville selge ut WF... Men presset virker sa enormt at man na evaluerer alle muligheter. Dette kan i verste fall bety at SK mister WF over tid som feeder til CPH... :8:

Og jeg har en fölelse at dette er ikke enna alt hva kommer i den nye spare-runden fra SAS. Men na skulle ogsa de siste optimister forstar hvor alvorlig det star for SK og at selskap kjemper en desperat kamp for a overleve...
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top