Så da er det bedre å si nei takk til kravene og bidra til at selskapet går konkurs? Jeg er usikker på om jeg forstår logikken bak en slik holdning.
Iflg. dansk TV2 har SAS netop afvist piloternes sidste tilbud...
Faran är att de säger ja och så går SAS ändå i konkurs.
Joda, men hva er verst? Et SAS som går konkurs med sikkerhet, eller et SAS som kanskje går konkurs en gang i fremtiden? Jeg vil si at det siste er et bedre alternativ for alle som jobber i selskapet. Hvis SAS går konkurs så spiller det vel ingen rolle om man har akseptert dårligere vilkår enn man hadde tidligere?
Vad tjänar det till att sänka sin egen lön om företaget ändå kommer att gå i konkurs? Varje månad med högre lön är då en bonus.
Joda, men hva er verst? Et SAS som går konkurs med sikkerhet, eller et SAS som kanskje går konkurs en gang i fremtiden? Jeg vil si at det siste er et bedre alternativ for alle som jobber i selskapet. Hvis SAS går konkurs så spiller det vel ingen rolle om man har akseptert dårligere vilkår enn man hadde tidligere?
Vad tjänar det till att sänka sin egen lön om företaget ändå kommer att gå i konkurs? Varje månad med högre lön är då en bonus. Det är ju precis där vi står idag. Om facken tror att SAS ändå kommer att gå i konkurs finns det inga skäl till att säga ja. Tror de däremot att företaget kan överleva blir det en annan fråga.
På meg virker det hele nesten litt merkelig. På en måte kan det virke som om ledelsen aldri ønsket at man skal komme i land. At man egentlig har en annen plan B som man søker mandat til å iverksette.
Kan ikke huske å helt ha sett en prosess som dette før. En som også er prosedyre så heftig i media.
På en måte kan det virke som om ledelsen aldri ønsket at man skal komme i land. At man egentlig har en annen plan B som man søker mandat til å iverksette.
Repræsentanterne fra de danske kabinepersonales fagforening CAU har ventet i et lokale i lufthavnen siden klokken 10 søndag formiddag, hvor de afleverede deres bud på en spareplan til ledelsen. Men siden har de ikke hørt fra ledelsen.
På meg virker det hele nesten litt merkelig. På en måte kan det virke som om ledelsen aldri ønsket at man skal komme i land. At man egentlig har en annen plan B som man søker mandat til å iverksette.
Kan ikke huske å helt ha sett en prosess som dette før. En som også er prosedyre så heftig i media.
En liten sideting av dette, de flyene som er leaset, er de leaset av SAS-gruppen, eller SAS-airline?
-A
Det kan godt se sådan ud.
SAS har ihvertfald ikke travlt med at få forhandlet en aftale på plads:
Kl. 19:37:
SAS forhandler stadig med både piloter og kabinepersonale, lyder meldingen med 4,5 time før deadline.
Søndag aften svirrer rygterne om sammenbrud i forhandlingerne, men der er altså fortsat gang i dialogen mellem piloter og SAS-toppen.
SAS Airline leier og opererer flyene. Men SAS Group eier noen av flyene gjennom andre datterselskaper.
Noe annet å legge merke til her er at pilotene i sitt eget forslag bevisst øker arbeidstiden til fordel for høyere lønn i forhold til ledelsens forslag. Hva skjedde med den store kampen for sikkerheten foreningene har kjørt i media den siste tiden?? Trøtte piloter osv.? Penger er tydligvis viktigere...ld
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.