Nytt merkelig fly på Sola

Status
Not open for further replies.
Replying to Topic 'Nytt merkelig fly på Sola'

Originally posted by Airwolf
Jeg foreslår mine herrer (og kanskje damer?) at dere i seriøst forum som dette istedet diskuterer selve saken, fremfor å gå til et urettmessig angrep på avisen...en avis og en journalist som er rakrygget nok til å stikke kjepper i CIA-hjulene når det trengs.
Hr. tidligere politibetjent, for å øke seriøsiteten på dette forumet foreslår jeg at du vurderer ditt medlemskap.

Jeg vil anbefale STP.

Helgesen har t.o.m. fremhevet spottere og flyentusiaster som svært hjelpsomme med å kartlegge disse flyenes bevegelser siden bildene deres dokumenterer dette. Alle bidrar dermed til å få en slutt på denne ulovlige fangetrafikken.

Ja, bare det IKKJE fører til at det kommer opp "Fotografering Forbud" skilt rundt omkring på flyplassen da!

Originally posted by LN-REF
Ja, bare det IKKJE fører til at det kommer opp "Fotografering Forbud" skilt rundt omkring på flyplassen da!

Bare vi slipper det så kan jeg gå med på mye rart...

Disse SVG-folka er faele til aa se spoekelser (eller UFO'er... ;) ) ved hoeylys dag. Noe i vannet der borte, tro..?? :p

Han må bare holde på.. Kanskje selskapene går lei og bruker TRD på ferry flighter over dammen i stedet :)

(Skal dog sies at det er ikke alle i Adressa som har like mye under topplokket heller...)

Det må jo legges til at SAAB 340 egner seg meget bra for fangeflygninger over den små innsjøen som deler våre 2 kontinent:devot:

Originally posted by LN-ATC

Jeg foreslår mine herrer (og kanskje damer?) at dere i seriøst forum som dette istedet diskuterer selve saken, fremfor å gå til et urettmessig angrep på avisen...en avis og en journalist som er rakrygget nok til å stikke kjepper i CIA-hjulene når det trengs.
Hr. tidligere politibetjent, for å øke seriøsiteten på dette forumet foreslår jeg at du vurderer ditt medlemskap.

Jeg vil anbefale STP.

Hvis det er slik man kan få inntrykk av her, at disse fangetransportene bare er noe tull eller at bruk av tortur i kampen mot terrorisme er helt greit, ja da vil kanskje forumet du sikter til fremstå som mer seriøst...

Som du sikkert vet så er jeg et temmelig passivt medlem her, så du har lite å frykte Anders ;)

Aftenbladet innrømmer i dag at flyet landet på grunn av tekniske problemer:

http://web3.aftenbladet.no/utenriks/article241391.ece

...men her er det fortsatt grunn til mistanke...

Hva det hvitmalte og anonyme amerikansk-registerte flyet skal gjøre etter overhalingen ved flyverkstedet i Örebro er ikke kjent. Det er heller ikke vanlig at et mindre amerikansk-registrerte fly sendes over halve kloden for å gjennomgå teknisk ettersyn. Den jobben kan enkelt utføres ved mange tekniske baser i USA.

:wow: :wow: :wow:

och oeversyn paa A330 kan goeras i Skandinavien... aendaa saa flyger Novair sina maskiner hit till ZRH :sarc och Lufthansa Asien om jag inte kommer ihaag fel.

Og saldoen på min bank-konto bare øker og øker ...................:biggrin

Originally posted by BU662
Noen lesere av Stavanger Aftenblad reagerer sterkt:
Det er nok kun en sterk form for sarkasme. Jeg kjenner forfatteren av ett av innleggene, og vet hva han syntes om fangefly-hysteriet. :)

Noe som slo meg var at på hvilket grunnlag kan det sies at disse flyene har vært involvert i transporter av fanger etter ettersyn, og hva betyr det egentlig for oss? Ingen ting! Det er sikkert mange fly som har landet i Norge og som har vært norsk-eide som har vært involvert i ganske mange suspekte saker i løpet av senere "karriere" hos andre selskap. Skulle avisene ha skrevet om alt dette så hadde de hatt alvorlig skrivekrampe for mange år siden.

Den siste artikkelen får meg til å tro at noen har kjøpt påhengsmotor...:cool2

Bare for å få metaforen rett: UD tar ingen U-sving, de går en ny runde. :)

Hjertesukk: Hvorfor alt dette maset om CIA - det er amerikansk fangetransport med fly alle mener, uavhengig av hvem som er "the bad guys" (sic.).

Jeg liker formuleringer som dette:

"I løpet av de siste årene har flere fly som skal ha vært brukt i transport av terrormistenkte fanger landet i Norge eller krysset norsk luftrom. Så langt er det ikke kommet fram opplysninger om at det var fanger om bord i noen av flyene mens de var i Norge. Så sent som 5. desember i år mellomlandet et fly på vei fra Reykjavik på Island til Örebro i Sverige. Flyet skal tilhøre selskapet Lambert Leasing, og hadde bare flygeren og annenpiloten om bord."

Jeg vil anta at norske og europeiske myndigheter snarest bør utarbeide en liste over alle fly som på et eller annet tidspunkt har vært brukt til fangetransport, for så å nekte disse flyene adgang til norske flyplasser og norsk luftrom. Vi kan rett og slett ikke ha en situasjon hvor slike fly benytter seg av norsk ATC, drivstoff, deicing væske osv.

Det er jo også direkte skremmende at vi hadde et fly som landet i Norge så sent som 5. desember på vei til den tvilsomme destinasjonen Örebro. Jeg lurer også på om dette med 5. desember kanskje må være feil - det har landet fly i Tromsø så sent som i dag 15. desember. Noen av disse har sett relativt suspekte ut, spør du meg.......

och det hade varit SAs våta dag om de hade varit på ARN eller OSL. Fullt av mystiska bizjets. Nu går det runt runt i argumentationen märker jag. Innan informationschefen hos CIA (som även arbetar på Avinor och Air France :up: ) kommer med ett inlägg låses tråden på uppmaning av flera användare och moderatorer.

Den enda upp i allt detta som är nöjd måste vara Leorim :cheers:

Status
Not open for further replies.
Back