Fly skadet av truck på Sola

Re: Fly skadet av truck på Sola

Når jeg var i Røros flyservice en ukes tid nå i vinter så omtalte de bagasjetrekker for truck og gaffeltruck for gaffeltruck. Vi på SVG kaller bagasjetrekker for trekker og gaffeltruck for truck. ^_^ Men ja det stemmer det var en bagasjetrekker som var borti flyet.

Og det har vi hatt tilfeller av på OSL også, det kan skje alle, men ikke de som tenker seg godt nok om til å holde seg de to påkrevde meterne fra flykroppen med bagasjetrekkeren. (bånd og truck må selvsagt kjøres nærmere) Den værste jeg har sett er nok denne:

Attachments

• oy-SED.jpg
    oy-SED.jpg
    41.7 KB · Views: 227

Må si meg enig med KennethGS her B767. Her har du virkelig ingen anelse om hvordan dette har skjedd så bør du holde deg for god for å komme med slike uttallelser om hvordan dette kunne skje.

Vede,
Det var da fælt så krasse kommentarer du og KennethGS kommer her.
Gutten(B767) kommer jo bare med noen uskyldige kommentarer/spørsmål.
Dere som jobber på innsiden av gjerdet må ikke gå av hengslene når det kommer spørsmål fra almuen.
Dette er ikke bare et forum / chattekanal for ramprats , det er åpent for alle.
Ha det i tankene før dere går løs på tastaturet!:)

Last edited:

Vede,
Det var da fælt så krasse kommentarer du og KennethGS kommer her.
Gutten(B767) kommer jo bare med noen uskyldige kommentarer/spørsmål.
Dere som jobber på innsiden av gjerdet må ikke gå av hengslene når det kommer spørsmål fra almuen.
Dette er ikke bare et forum / chattekanal for ramprats , det er åpent for alle.
Ha det i tankene for dere går løs på tastaturet!:)

Mulig det OJB. Men er ikke enig at spørsmålene er så uskyldige.
det er for utrolig at folk klare å gjøre uhell på å dulte på flyets kropp at det skades... som trucken gjorte.. såg han ikke at trucken va for nær flyet ? og va ikke det satt opp sånt orange sperre dings.. sånt at man ikke ska kjøre nær flyet ?
Måten han skriver på får stuere til å virke som idioter som gjør dette med vilje.
"såg han ikke at trucken va for nær flyet ?" Trur du han hadde kjørt i flyet da? "og va ikke det satt opp sånt orange sperre dings.. sånt at man ikke ska kjøre nær flyet" airBaltic har kjegler som står på vinger, motor, bak og foran flyet. Men det hjelper lite når bagasjetrekkeren var borti flyet når bagasjen skulle inntil lasterommet.

Han kunne fint spurt feks. sånn så dette: Hvordan kunne dette skje og hvordan skjedde det?

Min tur til å være enig...
Vede har fått med seg alle grunnene til at jeg valgte å være krass... :)

Eg har fjernet innleget mitt.. håper det blir bedre stemning her inne da..

Fort gjort at slikt skjer, uansett kjegler, etc..
Det er noe som heter Human Factor som i 99.99% av tilfellene er avgjørende.
Alt som skjer kan på ett eller annet punkt knyttes til dette, og det kan være ting som distraksjon/synsbedrag/du har akkurat kranglet med kjæresten og hodet er på en helt annen plass..
..satt en gang i cargo på ett fly som ble påkjørt av en trekker, da var det sent på kvelden (trøtt), sjåføren hadde trøbbel med dama (hodet var ikke med) og flyet holdt på å bli forsinket (tidspress på lastingen).
Dette er fort gjort at skjer, og så godt som alltid er det aldri ment fra sjåføren sin side.

Det er ihvertfall veldig leit for stueren som traff flyet. Håper han/hun blir tatt godt vare på av sine kollegaer i Norport.
Human factors som Speedbird skriver er veldig ofte medvirkende til slike hendelser.

Back