Nytt Icelandair livery?

Jeg ved ikke om de vil ommale 757 men jeg kunne forestille mig at de gør det med 767.

De maskiner der har speciellivery tror jeg ikke de rør ved (nordlys - Gletcher - Islandsk flag)

Jeg leste noe et sted at de to spesialmalte 757'ene ikke skulle males om. Basert på dette tenkte jeg at de andre som skal beholdes trolig skal males om.

Espen

Det er riktig at det også er en spesialmalt -300 modell og at denne heller ikke skal males om. Så da er spørsmålet fortsatt hva som vil skje med de andre 757-maskinene de planlegger å beholde.

Espen

Så den grønne MAXen i ZRH i går, og i hvertfall i sollys, så synes jeg det ser bedre ut i virkeligheten enn hva bildene har visst. Så kanskje det ikke er så ille allikevel?

Når cargo-maskinene på et tidspunkt skal i lakk-boksen tvinger det seg vel frem en eller annen vri på titlene, med mindre de planlegger å dekorere annethvert fly med ICELANDAIR og CARGO, for så å fly de etter hverandre i tett rekkefølge.

TF-LLL som en periode har fløyet for TACV og vært lakkert i dette selskapets farger, er nå omlakkert med sort på buken, stjerten og motordekslene. Ikke funnet noe info om hvem maskinen eventuelt skal videre til, i farten kan jeg kun komme på Titan som har tilsvarende "grunnfarger". Den er imidlertid påført islandsk navn, noe som vel antyder at den skal fortsette å fly for Icelandair?

https://planepictures.net/v3/show_en.php?id=1664366

Ser ut til at noe ikke har blitt som opprinnelig planlagt for denne maskinen, siden den nå er dekorert med "gamle" titler.

https://www.planespotters.net/photo/1283979/tf-lll-icelandair-boeing-757-256wl

Et håp om andre planer hos FI fra min side..

TF-FXA - Icelandair sin Q400 nr.2 som har vært på MLA i år for heavy vedlikehold i 2 måneder mellom 28MAR til 07JUN, fikk ikke nytt malingsstrøk etter vedlikeholdet. TF-FXI fikk derimot nytt strøk med nye Icelandair-farger da denvar ferdig på MLA i starten av april. Så vi får håpe på annen løsning for Dash-flyene til Icelandair, for det nye liveryet passet ikke på Dash etter min smak.

TF-LLL har nå fått National Geographic titler. Så akkurat et bilde fra Anchorage, (Eric Ellis)

Attachments

• lll.jpg
    lll.jpg
    88.9 KB · Views: 408
Nå får jeg tingene til å falle på plass.

Dette bildet er tatt 27 juli, og da var den helt svart.
Ikke noe underholdningssystem om bord, og heller ikke noen USB lader i setet.
Så det ser ut som Icelandair hadde planlagt dette for en tid tilbake.

8ee63818ea4dbdb9abe356d73740d7ba.jpg

a0ee258832c858321b7ec8bcf0666af7.jpg

TF-LLL er en B757-200 og den er 22 år (Apr 2000).

Det står ikke Icelandair på flyet og ingen logo heller.

Her kan du lese om turen ...

https://worldairlinenews.com/2022/0...Fc47iMEMhcDUnzEfPTST36UDNrAbUFdzCOV8fVTSQYMCk

Join a team of world-renowned experts from National Geographic and the Wall Street Journal on an epic journey to centers of creativity and innovation across the globe, from Seattle to Samarkand and beyond. Experience the convergence of ancient traditions and modern advances with visits to secluded temples and cutting-edge research facilities, and meet local leaders pushing the fields of science and technology from Seoul to Helsinki. Witness firsthand the consequences of climate change on business, security, and everyday existence in the far north as you meet with local business owners or hike with reindeer herders. While exploring the world alongside archaeologists, artists, and entrepreneurs, gain unprecedented insight into “the future of everything.”

This trip is offered in collaboration with The Wall Street Journal.

Back