Nytt headset

Originally posted by F35Landing
Som skrevet over: fuktskade fordi FÅ bruker mikrofonhette. Blir mye spytt og kondens i mikrofonen. Virker som de tåler det dårlig.

Hehe, var kjapp der, og begynte seriøst å lure på hva de brukte i den der...^_^ Generelt kan det også poengteres at støydempede mikrofoner virker bedre med hetta på enn uten.

Mikrofonhette av vann kanskje;)

Har snakket litt med avionikkavdelingen vår. Viser seg at det er fryktelig dyrt å bytte ut mikrofoner på disse Bose headsettene. Derfor blir de som regel liggende når mikrofonen begynner å ta kvelden. Smarte Bose:rolleyes:

Er vel omtrent like mange meninger om headset som det er brukere, selv om de fleste er enige i at Bose X er toppen.
I våre fly er det installert Sennheiser med ANR som ligger utenpå øret. Det fungerer helt OK, men flere benytter i tillegg spesialtilpassede øreplugger som demper enda mer.
Selv har jeg i det siste tatt i bruk mitt Sennheiser med klokker og ANR som egentlig fjerner omtrent all lyd. Fordelen for meg er at jeg ikke trenger noen batteripakke, siden det er samme plug i mitt headset som allerede er installert flyene. Minuset i forhold til Bose er at det trykker litt mere på øret, men det positive er at det også fungerer om ANR svikter.

Skyter inn at trådstarter kjøpte David Clark H10-13XL (ANR) i USA til slutt. Godt fornøyd hittil. Har siklet litt på QC2/3, men flyr så lite at det er vanskelig å forsvare kostnaden..

Back