Nytt flyselskap til Kjevik - FlyNonstop

Det er sant det TIB. Men når dem nå leter etter alternativ, kan jo en slik rute holde hjulene i gang. Regner med at oljeselskaper spytter inn litt penger på denne typen rute.

(Tar gjerne i mot Elias på Evenes:-) )

Tror kanskje at mulighetene for å starte KRS-SVG-TOS-SVG-KRS er en mulighet?

Med tanke på dyreparken, og at det er mange sørlendinger/rogalendinger som jobber her nordpå f.eks HFT på Statoil anlegget på Melkøya, at det korresponderer for WF sine flygninger?

Det er jo ett sterkt ønske på en rute mellom SVG og TOS, å nå har FNS sjansen til å gjøre dette ;)

Dette innlegget er dedikert til Daniel_Lundberg her på forumet som visst også er CEO for FNS :)

Dette er noe som jeg tror kan slå an, da det er ett MEGET MEGET sterkt ønske om en rute, å nå kan dette gjøres :)

Hopper over hele den traurige "hva-var-det-jeg-sa" greia...

MEN - Daniel L & Co.: Tid ER penger. Vinterprogrammet må komme nå.

Vi er åpenbart mange luftfartskonsulenter her inne :D

Slenger meg på (igjen):

Den eneste (!) Europa-destinasjonen av betydning jeg kjenner til som foreløpig er underbetjent fra Norge, og som har et marked hele året rundt er Roma - FCO/CIA.

SK og DYs paralelle vinge-mot-vinge rutetider fra OSL skaper dessuten et sjeldent vindu.

Kan si mye om markedspotenisalet Roma og Sørlandet, som kan bygges til noe interessant, men da vil jeg i det minste belønnes med en is. :p

Lykke til! Vi følger med...

Last edited:
Vinterdestinasjonene fra 28 oktober er klare:

London: man, ons, tors, søn
Stockholm Bromma: tir, tors, søn
Paris: tors, søn
Dublin: tors, søn
Alicante: lør
Manchester: man, fre (fra 14 januar)
St. Gallen: ons, lør (fra 14 januar KRS & AES)

SMV kanskje? FNS skryter jo at de kan lande på rullebaner hverken SK eller DY kan bruke.....

Du hadde iallfall rett angående kort rullebane i alpene... :up:

" Vi har hatt en veldig etterspørsel etter Alpene, og St. Gallen ligger perfekt plassert, med steder som Davos, St. Anton, Innsbruck og Ischgl mellom en og to timers kjøring fra flyplassen. Denne flyplassen kan verken SAS eller Norwegian bruke, faktisk blir vårt fly det største som kan lande her, sier Hennig-Olsen."

http://www.fvn.no/okonomi/Na-er-vinterprogrammet-til-Flynonstop-klart-2417938.html (låst)

" Vi har hatt en veldig etterspørsel etter Alpene, og St. Gallen ligger perfekt plassert, med steder som Davos, St. Anton, Innsbruck og Ischgl mellom en og to timers kjøring fra flyplassen. Denne flyplassen kan verken SAS eller Norwegian bruke, faktisk blir vårt fly det største som kan lande her, sier Hennig-Olsen."

http://www.fvn.no/okonomi/Na-er-vinterprogrammet-til-Flynonstop-klart-2417938.html (låst)

Det blir også Manchester, Stockholm-Bromma, Alicante og Dublin, i tillegg til London og Paris :D

Se det du! Men - hvorfor er ikke dette overalt på FNS' nettsider nå?

Hatten av for imponerende torsdags-schedule: KRS t/r London, Stockholm, Paris, Dublin. :-)

Altitude
Vi har haft med Rom också när vi tittat på storbyer, den har potential för framtiden, helt klart.

Det är bra med många konsulenter, det är kul att ni följer med och är engagerade!

Försäljning öppnas upp på hemsidan på fredag!

Se det du! Men - hvorfor er ikke dette overalt på FNS' nettsider nå?

Hatten av for imponerende torsdags-schedule: KRS t/r London, Stockholm, Paris, Dublin. :-)

Billettsalget starter på fredag.
Kanariøyene ble droppet pga. fuelkostnader og risikoen for halvfulle fly, kortere distanser = mindre risiko.
:)

En annen detalj fra den låste artikkelen på fvn.no

Statistikk fra Avinor viser at Flynonstop er det mest punktlige selskapet på Kjevik i mai. Med en punktlighet på 98,2 prosent på sine 66 avganger siden 1. mai, har nykommeren bokstavelig talt fått en flying start på tilværelsen.

Spenstig vinterprogram!
Måtte dette gå strålende. Alle jeg kjenner som har flydd med dem skryter uhemmet!

BF:cool2

Men jeg liker at Flynonstop fortsatt satser på KRS og delvis AES, de jakter ikke på de ALLER hoteste rutene i landet, men heller støtter opp om de mindre Regionalflyplassene.

Good choice! :)

Spennende. Jeg håper eksprimenteringen er over. Det er bekymringsfullt at penga renner ut så fort som de gjør. Når man opererer i et så marginalt marked, er det små rom for feiling og man er også avhengig av en viss lokal support. Og det innebærer at man er villig til å betale litt ekstra for produktet. Og den betalingsviljen tror jeg ikke man finner på Mørekysten, for å si det litt høflig ...

Har fløyet en god del på St.Gallen/Altenrhein med Q400 og det kan være en ganske utfordrende plass til tider. Største som flyr regulært nå er den kortere Embraeren. Det er i tillegg trangt på bakken der med smale taksebaner. Skulle man diverte er det i det minste kort vei til Friedrichshafen.

Forøvrig vil det kunne taes bilde av to spesielle selskap/reisebyrå der som begge har kun et fly hver. Peoples med en kort Embraer og Nonstop en lang en.

Back