Nytt flyselskap til Kjevik - FlyNonstop

Re: KRS: Nytt flyselskap til Kjevik - FlyNonstop

Jeg har lite tro på selskapet. Kan jo ikke drive et flyselskap med KUN 1 fly. Har det skjedd tidligere? Går konkurs før april 2014 tipper jeg.

Kristiansand som base kan vel heller ikke gi store fortjenester. Sant nok, det er (nesten) ingen konkurranse, men likevel, hvordan får de dette til å stemme økonomisk??

Er det profilering og reklame for selskapet i regionen? Har vært rimelig stille i riksmedia etter at selskapet ble lansert.

Det er heller INGEN info om deres ruter, destinasjoner på Kristiansand lufthavn Kjevik (KRS) sin nettside...

Dette tror jeg ikke på

Drøye priser har de også. BCN fra 2500 kr og kommer fort opp i 3000, mens KLM flyr for litt mer enn to lapper. Hadde vært kult med et flyselskap som er kalt opp etter godteri, men dette blir for tullete :(

Lurer fortsatt på hvor de skal fly i vinterhalvåret..

London City kan ikke være store flyplassen?. Noen som har vært der?. Dyrt å fly med selskapet synes jeg. Det er jo billigere å fly med andre selskaper

London City kan ikke være store flyplassen?. Noen som har vært der?. Dyrt å fly med selskapet synes jeg. Det er jo billigere å fly med andre selskaper

Google er jo et alternativ, nja det der med lave og høye priser har jo kanskje litt med at Norge har verdens laveste billetpriser da....er det bra over lengre perioder?Bærekraftig? Her veier nok det litt opp det å kunne reise direkte og måtte betale litt mindre for å reise igjennom AMS, CPH eller OSL... (I KRS sitt tilfelle)

3 mill pax i 2011 og sikkert fler i fjor, og skal du til London, så er det et utmerket utgangspunkt med kort vei både tids- og distansemessig inn til sentrum.

Forøvrig aner jeg ikke hva du sammenligner priser med, men finner ingen sammenlignbare rundturer med hverken DY eller SK som matcher FlyNonstop for en langhelg i London med Kristiansand som utgangspunkt.

Forøvrig aner jeg ikke hva du sammenligner priser med, men finner ingen sammenlignbare rundturer med hverken DY eller SK som matcher FlyNonstop for en langhelg i London med Kristiansand som utgangspunkt.

KLM sine priser starter på 1450 kr t/r London via AMS.

Voldsomt med negative vibber det var i denne traaden. :rolleyes:

NorwayDY: 2 lapper all in er dyrt?? Kjos startet med noen gamle Fokkere paa kontrakt paa vestlandet, se hvor selskapet du digger over alt paa jord er i dag ;)

Klart det blir toeft for dem aa starte opp, men man kan jo haape at de lokale stoetter opp om eget selskap med flott produkt og nytt materiell. De har en stor fordel at de flyr direkte til en del spennende markeder. KLM og SAS har noen voldsomme connection tider, fordelen du betaler 3-400 kroner ekstra for er at du ikke bruker to hele dager paa aa reise til og fra dit du skal.

KLM sine priser starter på 1450 kr t/r London via AMS.

Dersom du vil bruke 10 timer og 55 minutt ene veien og 7 timer og 55 min andre veien via Amsterdam, faar du priser paa rundt 16-1800 paa det billigste i April og Mai, men skal du kjoere den raskeste connection (som er 5 timer og 25 minutt via AMS) koster det fra 2500 og opp. I helgene er det dyrere.

SAS og KLM er billigst om hverandre avhengig av dager, men du maa opp i lange connections for de billigste billettene

Da er det kanskje greit aa bruke weekenden i London/Paris istedetfor i en nedslitt KLM maskin eller 4 timer paa maccern i Amsterdam? Haaper Kristiansandfolket stoetter opp om tilbudet. Konseptet virker spennende og nonstop slaar aa kaste bort tid paa connection naar som helst i min bok!

Tror de jobber bra inn mot både næringsliv generelt og bedriftsmarkedet med pakkeløsninger. tror det støttes bra lokalt.

Er det noe sted man kan se på status på bygging av flyet, og om det er i rute?

logo-fns1.png

Det er jo bare bra med LCY!!! Direkte inn til London, slipper tog/buss(?). Ønske de all lykke, selv om det blir uaktuelt for meg å fly med de. Er litt interessert i ekspansjonsplanene. OSL er vel ingen alternativ, kanskje videre til Stavanger??

Tror de jobber bra inn mot både næringsliv generelt og bedriftsmarkedet med pakkeløsninger. tror det støttes bra lokalt.

Er det noe sted man kan se på status på bygging av flyet, og om det er i rute?

logo-fns1.png

Flyet skulle vel dry-leases.

Jeg tror også markeringen av et lokalt selskap vil være avgjørende for dem. Næringsliv som spytter penger inn i lokale initiativ osv.

Når det gjelder priser til Europa, så er det som nevnes i denne tråden konkurransedyktig, ettersom det er KRS og direktefly det er snakk om. Vi får se, jeg synes det ser spennende ut og håper de lykkes.

Jeg bor jo selv i Kristiansand, og FlyNonStop har blitt godt mottatt av byens befolkning. De har fått mye pressedekning og mange jeg kjenner har allerede kjøpt billett med dem.

Flyet blir operert av Denim Air i Nederland. Dvs at dersom det skulle oppstå snag osv har de flere fly de kan sette inn som reserve. Det ville jo ikke ha nyttet med 3 utenlandsruter hver dag og så får man plutselig teknisk feil i 4 dager. Så der har de påstått at man ikke har noe å bekymre seg over.

Rutene kommer nok til å forandres nå markedet begynner å mettes. Jeg vil vel tro at Nice og Barcelona ikke blir så populært på vinteren, og at man da velger andre storbydestinasjoner i stedet. Ettersom de tilbyr direkte avganger fra KRS til steder i Europa tror jeg de skaper et lokalt marked ved å sette opp avganger. Sånn a la "Å ja, la oss nå prøve det" fordi at dette kommer såpass nærme og "handy" for folk flest.

Når jeg ser på billetter ut i Europa, kommer de sjeldent under 2000 kr. Ja sjeldent under 2500 kr, med mindre man, som Tommy sier vil sitte mange timer på flyplasser. Mange folk betaler nok også gledelig 500 kr mer for å komme direkte og slippe stress med flybytte osv. Spesielt eldre mennesker velger direkte avganger der de kan.

Jeg tror ikke selskapet engang har begynt å tenke på ekspansjonsplaner. Dette ble startet fordi man mente at de etablerte flyselskapene ikke tok KRS på alvor i forhold til markedet for direkte ruter til utlandet. KRS er ikke stor nok for å ha verken 2 eller 3 fly i operasjon til utlandet. Og dessuten har vi vel ikke andre Norske flyplasser knyttet til byer av KRS størrelse som har dårligere direktetilbud enn KRS. Til og med Ålesund har jo bedre tilbud på direkteruter ut av landet enn det KRS har.

Så jeg tror faktisk at de har klart å skape et lokalt initiativ og engasjement som gjør at de har en sjanse i dette markedet. Med mat fra Trond Moi og underholdning i form av Ipad så har de allerede tatt 2 steg frem i forhold til hva konkurrentene kan tilby ombord.

Jeg ønsker dem all mulig lykke til og ser frem til første avgang!

BF:fly

Det er jo bare bra med LCY!!! Direkte inn til London, slipper tog/buss(?). Ønske de all lykke, selv om det blir uaktuelt for meg å fly med de. Er litt interessert i ekspansjonsplanene. OSL er vel ingen alternativ, kanskje videre til Stavanger??

Kanskje de burde fly KRS-LCY-SVG-LCY-KRS om vinteren, det er nokså mye trafikk mellom Stavanger og London (20000 pax i måneden bruker SAS, BA og DYs direkteruter).

Flyet blir operert av Denim Air i Nederland. Dvs at dersom det skulle oppstå snag osv har de flere fly de kan sette inn som reserve. Det ville jo ikke ha nyttet med 3 utenlandsruter hver dag og så får man plutselig teknisk feil i 4 dager. Så der har de påstått at man ikke har noe å bekymre seg over.

To eller tre 100-setere som er like mye "reserve" for hverandre da, alle må forventes fullt utleid i utgangspunktet.

Back