Nytt flyselskap til Kjevik - FlyNonstop

Re: KRS: Nytt flyselskap til Kjevik - FlyNonstop

Mange folk betaler nok også gledelig 500 kr mer for å komme direkte og slippe stress med flybytte osv. Spesielt eldre mennesker velger direkte avganger der de kan.

Høres nøyaktig ut som opphavet. Vurderer ikke engang å fly via AMS når de skal til AGP der DY flyr direkte, selv om prisforskjellen er stor.

Forøvrig burde det absolutt være rom for minst en aktør til fra Norges 5. største by!
 
Re: KRS: Nytt flyselskap til Kjevik - FlyNonstop

Boarding postet i går også nyheten, om at selskapet skal
begynne å fly på LCY - i tillegg til illustrasjonsbilde av maskinen.

Boarding: "Første avgang 25. april:
Flynonstop starter Kristiansand - London City":
http://www.boarding.no/art.asp?id=52758


p201302061058-71966.jpg
 
Re: KRS: Nytt flyselskap til Kjevik - FlyNonstop

Flynonstop har startet nedtellingen på Instagram:

http://instagram.com/fnse190

Stolene ser monteringsklare ut, og treningen har begynt på en (egen?) E-190 mock-up i Paris.
Nonstop er selvfølgelig også på plass. =)
Blir spennende å følge utviklingen på flyet!
 
Re: KRS: Nytt flyselskap til Kjevik - FlyNonstop

Jeg har gjort noen søk på t/r KRS - London 20. - 24. mai på finn.no og Momondo.
På topp hos finn.no er KRS - LCY direkte med Spanjet(!) flight 7210/7211 (Operated by Centre Avia Airlines).

Det står flight W2 7210, men FlyNonstop benytter jo J7!?
7210/11 er FlyNonstops flight nr., så dette er ikke en ny operatør på det enorme KRS-LON markedet. =)
Prisen er 1018,- t/r (539 kr incl. tax hver vei - rabatter), men FlyNonstops minstepris på LCY er 1998,-....

Et søk hos Momondo samme reisedager gir litt høyere pris, kr. 1471,- da fløyet av Valuejet Airlines.
Mye merkelig her, først og fremst prisene.
Men det er da positivt og viktig at FlyNonstop er søkbare på de store søkemotorene, bare luke ut noen barnesykdommer først. =)
 
Re: KRS: Nytt flyselskap til Kjevik - FlyNonstop

Det er blanding av IATA-koder, Valujet og Centre Avia har begge benyttet J7-koden som nå brukes av Denim Air. Det ser man flere plasser, blant annet på Avinors sider, da flere selskap kan ha samme kode hvis de ikke "tråkker i hverandres bed", og kodene blir også brukt om igjen.
 
Re: KRS: Nytt flyselskap til Kjevik - FlyNonstop

W2 er danske FlexFlights.
Det kan se ut til at de tilbyr GDS-tilgang på sin kode til mindre selskaper som ikke vil ta (hele) kostnaden for dette selv.

FlexFlights flyvning W27210 11JUL:

[KVS Availability Tool 7.1.6/Diamond - Amadeus Operational Info: W2 7210/11 Jul 2013]

Planned Flight Info
Segment Departure Arrival Duration
------- --------- --------- --------
KRS-LCY 19:25/Thu 20:15/Thu 01:50

Segment Flight Note
------- ----------------------------
KRS-LCY AIRCRAFT OWNER DENIM AIR
KRS-LCY OPERATED BY DENIM AIR
KRS-LCY MCT FLIGHT TRACKING I/I
KRS-LCY 9/ NON-SMOKING
KRS-LCY ET/ ELECTRONIC TKT CANDIDATE
 
Re: KRS: Nytt flyselskap til Kjevik - FlyNonstop

Iflg fvn papir så lakkeres flyet i dag. De har også satt på noen motorer som kostet en mill ekstra, som gjør at de kan fly steder som ikke SAS og Norwegian kan, sier Direktør Hennig-Olsen.

Hva slags motorer kan dette være snakk om?


Savner også halemerket som innleggsikon på denne siden.
 
Re: KRS: Nytt flyselskap til Kjevik - FlyNonstop

Det hevdes også at flyet koster 220 millioner.
 
Re: KRS: Nytt flyselskap til Kjevik - FlyNonstop

Det er vel selskapet som opererer flyet (Denim air?) som må betale de 220 mill. Så må vel FlyNonStop betale leie deretter?

BF:cool2
 
Re: KRS: Nytt flyselskap til Kjevik - FlyNonstop

Det er vel selskapet som opererer flyet (Denim air?) som må betale de 220 mill. Så må vel FlyNonStop betale leie deretter?

BF:cool2

Tror flyet leases av et leasingselskap, CIT Aerospace ifølge wikipedia:

http://en.wikipedia.org/wiki/FlyNonstop

FlyNonstop har jo egne piloter, cabin crew og etterhvert hangar med teknisk personale.
Virker som de kun bruker Denim`s AOC, mulig de også benytter de til rådgivning/opplæring.
Ellers snakker Hennig-Olsen som om de har kjøpt flyet selv.
 
Re: KRS: Nytt flyselskap til Kjevik - FlyNonstop

Iflg fvn papir så lakkeres flyet i dag. De har også satt på noen motorer som kostet en mill ekstra, som gjør at de kan fly steder som ikke SAS og Norwegian kan, sier Direktør Hennig-Olsen.

Hva slags motorer kan dette være snakk om?.

Alle E190 kommer med GE CF-34-10, men den kommer i flere skyvekraftsvarianter, som de fleste andre motorer. Og på LCY er det greit å ha litt futt, så det er vel snakk om at de har lagt i noen kroner ekstra for å få 20.000lbf versjonen

Det hevdes også at flyet koster 220 millioner.

Det er vel listeprisen på flyet? Og hvis det stemmer det er CIT som eier flyet så er det greit å anta at den reelle prisen ligger langt under dette

Det er vel selskapet som opererer flyet (Denim air?) som må betale de 220 mill. Så må vel FlyNonStop betale leie deretter?

BF:cool2

Ja, leieprisen er nok ganske styrt av prisen på eiendelen
 
Re: KRS: Nytt flyselskap til Kjevik - FlyNonstop

Tror flyet leases av et leasingselskap, CIT Aerospace ifølge wikipedia:

http://en.wikipedia.org/wiki/FlyNonstop

FlyNonstop har jo egne piloter, cabin crew og etterhvert hangar med teknisk personale.
Virker som de kun bruker Denim`s AOC, mulig de også benytter de til rådgivning/opplæring.
Ellers snakker Hennig-Olsen som om de har kjøpt flyet selv.

Er det bare å låne en annen sin AOC altså?
 
Re: KRS: Nytt flyselskap til Kjevik - FlyNonstop

Så lenge FlyNonstop ikke har egen AOC, så foregår nok all kursing og recurrent-trening i regi av Denim (eller annen godkjent treningsorganisasjon). Crew som evt. er ansatt hos FlyNonstop må vel igjen være utleid til Denim som opererer flyet da FlyNonstop ikke kan drive dry lease uten egen AOC...eller?

Her uttaler riktignok FlyNonstop at det er dry lease, men får ikke det helt til å stemme: http://www.fvn.no/okonomi/Slik-blir-flyavgangene-2302428.html
 
Re: KRS: Nytt flyselskap til Kjevik - FlyNonstop

Bilde av flyets høyre winglet med Flynonstop logo på ligger nå ute på selskapets instagramkonto.
 
Back
Top