Nytt flyselskap til Kjevik - FlyNonstop

Re: KRS: Nytt flyselskap til Kjevik

Denne "noen" bare vet men kan ikke røre - men andre kan røre også;)

"Noen" fikk ekspedert min billett og det takker vi for.

Jeg er generelt skeptisk til nye selskap men her virker det som om man har gjort et grundig arbeid og de har ting på plass. Dette er jo en beskjeden start og jeg tror at for å få det til må de temmelig raskt utvide til SVG.

Spennede, det ser jo veldig profft ut dette :) Og artig navn.

Må bare legge inn kommentaren til min Arendalske svigersønn:

" De trenger sikkert nok et fly neste høst - når de skal fly Start med supportere rundt i Europa." :D

Jeg sier lykke til med satsingen.
Håper investorene får retur på sine investeringer.
Men tro på prosjektet har dessverre ikke jeg.

Selv om jeg har hatt kjennskap til planene siden Mai - men en veldig begrenset innsikt - så har jeg gjort meg noen refleksjoner (ikke basert på kunnskap - kun tanker i mitt lille hode):
- Det er en liten notis om samarbeide med Braathens Aviation
- Hva har Kristiansand i tillegg til Hennig Olsen - en Dyrepark !
- Hva har Dyreparken til felles med nettopp Braathens Aviation ?
- Hvem har 30 Bombardier C - Series i bestilling ?
- Hvem har drevet flyselskap i motgangstider med en god grad suksess ?

Kanskje planene ikke er så dumme likevel ? Fra en med litt mere tro på dette ;)

Ønsker selvfølgelig Flynonstop all lykke på ferden. Hvis de fremdeles er flyvedyktige neste høst ser jeg ikke bort fra at jeg tar Sørlandsbanen nedover og slenger meg med en tur. En del lengre enn til Gardermoen, men selvfølgelig mer spennende. Antar det går greit å komme seg fra stasjonen i Kristiansand og bort til Kjevik?

Ønsker selvfølgelig Flynonstop all lykke på ferden. Hvis de fremdeles er flyvedyktige neste høst ser jeg ikke bort fra at jeg tar Sørlandsbanen nedover og slenger meg med en tur. En del lengre enn til Gardermoen, men selvfølgelig mer spennende. Antar det går greit å komme seg fra stasjonen i Kristiansand og bort til Kjevik?

Bare hoppe på flybussen på rutebilstasjonen side ved side av jernbanestasjonen, no problem!

Lurer på om de skal ha noe bonusprogram?

De kunne jo for eksempel kalle statusnivåene

Grønn NonStop
Gul NonStop
Brun NonStop
Blå NonStop
Rød NonStop

og toppnivået

Sort NonStop

:colgate::colgate::colgate:

BF:fly

FlyNonstop - "Fra der du bor til dit du skal"..

Jeg bor ikke på Sørlandet ;)

- Det er en liten notis om samarbeide med Braathens Aviation

Nå er man allerede i samarbeid med Denim på operativ side, så jeg tipper det kun dreier seg om IT-støtte. Braathens har jo litt å bidra med der også.

Ellers synes jeg Statusrangeringen til Biz er fremragende, selv om prioriteringen godt kan revurderes .. ;)

Ikkje verst, blir spennande dette! Men synst det er litt ruskete når mykje av teksten på nettsida er halv-svensk, ein del gramatisk på trynet osv. Lett å sjå kva tekst dei har lagt arbeid i, og kva som ikkje er "så nøye". Dreg ned totalintrykket. Vel vel, skulle ynskje meg to ting: 1: dette kunne skjedd i Trondheim (jadå, her er jo meir utanlandsturar enn frå KRS), 2: eg hadde hatt tid og moglegheit til å bruke eit slikt tilbod. Har alltid lurt på kven som kan gjere det... :)

Nå er man allerede i samarbeid med Denim på operativ side, så jeg tipper det kun dreier seg om IT-støtte. Braathens har jo litt å bidra med der også.

Stemmer det. IT delen er levert av Baarhens Avaition står det på nettsiden. Men for all del det jo være noe mer. Syns tankene til dc-8-63 var spennende.

Men er dette noe mer en et reisebyrå ?
kan man håpe på sørlandspiker i kabinen ?

Hmm.. På forsiden "Hun med iPad" - i den lilla drakten.
Er ikke dette en sørlandspike med selskapets logo på seg? Flyvertinne?

Back