Nytt flyselskap til Kjevik - FlyNonstop

Re: KRS: Nytt flyselskap til Kjevik

Men i følge videoen på hjemmesidene er flyet helt nytt, og er bygget og designet etter flynonstops ønsker og krav...
 
FlyNonstop

Proff pressekonferanse, som gikk knirkefritt på Agderposten. Riktig å velge Embraer, så får vi se om de trenger flere etterhvert ! Heldige med designet på lakken er de også, med moteriktig lilla!

Moro at de bruker lokale partnere på Sørlandet, og spennende med mat fra Bølgen & Moi. Håper næringslivet bruker de, der det passer.

Det eneste som trengs å fikses nå er å få etablert et nytt fueldepot i Kristiansand området, slik at de og andre får drivstoff til en overkommelig pris.
Nå driver jo alle yachter å fyller opp i Kristiansand, da må det vel være viktigere å hjelpe et lokalt selskap i oppstartsfasen.

Flyet skulle de dry-lease sa de, men husker ikke i farten fra hvem.

Men de har jo litt tid til å få det på plass, samt å polere webside osv, men en god start.

Blir spennende å følge dere videre, lykke til !
 
Last edited:
Re: KRS: Nytt flyselskap til Kjevik

Gøy dette. Bare for å gni det litt inn, så syns jeg at jeg traff ganske greit med tippinga mi. Men det virker litt ensidig fokus på fritidsmarkedet. Og spørsmålet er om det er selskaper er levedyktig med sånn et stort fokus på leisue. Så tipper at vi vil få en endrig av strategi, til å mer fokusere på bedriftsmarkedet etter hvert.
 
Re: KRS: Nytt flyselskap til Kjevik

Jeg sier lykke til med satsingen.
Håper investorene får retur på sine investeringer.
Men tro på prosjektet har dessverre ikke jeg.
 
Re: KRS: Nytt flyselskap til Kjevik

Gøy dette. Bare for å gni det litt inn, så syns jeg at jeg traff ganske greit med tippinga mi. Men det virker litt ensidig fokus på fritidsmarkedet. Og spørsmålet er om det er selskaper er levedyktig med sånn et stort fokus på leisue. Så tipper at vi vil få en endrig av strategi, til å mer fokusere på bedriftsmarkedet etter hvert.

"Vil tippe at dette nye selskapet skal inn på oljetunge ruter. Det er en del offshore næring på sørlandet som har skreket etter nye ruter i flere år nå." Hmmmm... ;)

Men du tippet jo bra på BCN og NCE og LCY.
Blir som sagt veldig spennenden dette. :)
 
Re: KRS: Nytt flyselskap til Kjevik

"Vil tippe at dette nye selskapet skal inn på oljetunge ruter. Det er en del offshore næring på sørlandet som har skreket etter nye ruter i flere år nå." Hmmmm... ;)

Men du tippet jo bra på BCN og NCE og LCY.
Blir som sagt veldig spennenden dette. :)

nevnte da embraer også da ;)
 
Re: KRS: Nytt flyselskap til Kjevik

Jeg tror nok at dette tiltaket vi øke fritidsmarkedet fra Krsand.
Litt upscale flight til greie priser, og så direkte fra KRS gjør nok at det blir enklere for folk å ta en tur.

Så er det spørsmål om tider da. Hittil har jeg bare sett på KRS-TXL. AVgang 0700 fredag morgen, retur mandag morgen kl 0900. Forsåvidt greit det, men de fleste ville vel gjerne vært hjemme søndagen? Og så er det spørsmål om det er noe marked for ut mandag og hjem fredag da.

Lurer jo også på om de kommer til å satse på markedsføring på destinasjonene for reiser andre veien? Skal man lykkes bør man jo ha et marked i begge ender, hvilket ser noe tynnt ut her.

BF:fly
 
Re: KRS: Nytt flyselskap til Kjevik

Helt klart en meget spennende satsning, men må si at magefølelsen ikke er helt god.

Leser forøvrig følgende på hjemmesiden: "Legg merke til at det IKKE er tillatt å spise medbrakt mat og drikke ombord på flyet på grunn av hygiene- og allergi."

På grunn av hygiene- og allergi, ja :rolleyes:

Hadde vært en ting om det ikke var lov å åpne en pose peanøtter, men å forby medbrakt mat og drikke syns jeg personlig blir for dumt.
 
Re: KRS: Nytt flyselskap til Kjevik

Konkurs innen et år, Kjos finner på at han skal utkonkurrere dem, hvem vedder mot?
 
Re: KRS: Nytt flyselskap til Kjevik

Konkurs innen et år, Kjos finner på at han skal utkonkurrere dem, hvem vedder mot?

Jeg vedder gjerne i mot. Les tråden om Norwegians nye sommer ruter så ser du at DY ikke har de rette flyene til å fly den lille flystripen vår i Kristiansand.
 
Re: KRS: Nytt flyselskap til Kjevik

Matrestreksjonene er vel mer pga. omordsalget av mat kan det virke som.
Blir spennende å se hva rødnesene og blåhalene svarer med.
 
Re: KRS: Nytt flyselskap til Kjevik

Jeg vedder gjerne i mot. Les tråden om Norwegians nye sommer ruter så ser du at DY ikke har de rette flyene til å fly den lille flystripen vår i Kristiansand.

Vel, Norwegian har -300 og SAS har -700 så igjen, det stemmer ikke. Det er vel heller slik at DY og SK ikke har så stor tro på ruter fra Kjevik. Men det blir en avsporing fra denne debatten.

Forstår jeg det nå riktig at åpningsflighten er KRS-CDG, 25. april kl 07:00?

For meg så virker valget av EMB190 fornuftig. Akkurat passe størrelse til slike ruter.
 
Re: KRS: Nytt flyselskap til Kjevik

Vel, Norwegian har -300 og SAS har -700 så igjen, det stemmer ikke. Det er vel heller slik at DY og SK ikke har så stor tro på ruter fra Kjevik. Men det blir en avsporing fra denne debatten.

Forstår jeg det nå riktig at åpningsflighten er KRS-CDG, 25. april kl 07:00?

For meg så virker valget av EMB190 fornuftig. Akkurat passe størrelse til slike ruter.

Dette har vi diskutert før Laurenz....... :headbang Se svaret mitt i den andre tråden
 
Re: KRS: Nytt flyselskap til Kjevik

Som Kristiansander er det herlig at noen tør satse på Kjevik. Flyplassen er ikke så halvgal tror jeg hva gjelder jobbreisende, og det er jo stor lekkasje til Torp hva gjelder fritidsreisende. Det jeg undrer på er, hva skjer når det ene flyet får en snag? Hvordan har selskapet tenkt å håndtere dette? Blir flyet stående 24 timer et sted vil det få ganske store ringvirkninger skulle jeg mene. Hadde det vært bedre å flesket til med to fly? (I know, I koster mer, man må investere mer).
 
Re: KRS: Nytt flyselskap til Kjevik

Som Kristiansander er det herlig at noen tør satse på Kjevik. Flyplassen er ikke så halvgal tror jeg hva gjelder jobbreisende, og det er jo stor lekkasje til Torp hva gjelder fritidsreisende. Det jeg undrer på er, hva skjer når det ene flyet får en snag? Hvordan har selskapet tenkt å håndtere dette? Blir flyet stående 24 timer et sted vil det få ganske store ringvirkninger skulle jeg mene. Hadde det vært bedre å flesket til med to fly? (I know, I koster mer, man må investere mer).

To fly er fortsatt for lite til å ha noe særlig fleksibilitet.... De har nok heller noen backup planer, der andre selskaper kan steppe inn.....
 
Back
Top