Gøy dette. Bare for å gni det litt inn, så syns jeg at jeg traff ganske greit med tippinga mi. Men det virker litt ensidig fokus på fritidsmarkedet. Og spørsmålet er om det er selskaper er levedyktig med sånn et stort fokus på leisue. Så tipper at vi vil få en endrig av strategi, til å mer fokusere på bedriftsmarkedet etter hvert.
"Vil tippe at dette nye selskapet skal inn på oljetunge ruter. Det er en del offshore næring på sørlandet som har skreket etter nye ruter i flere år nå." Hmmmm...
Men du tippet jo bra på BCN og NCE og LCY.
Blir som sagt veldig spennenden dette.![]()
nevnte da embraer også da![]()
Konkurs innen et år, Kjos finner på at han skal utkonkurrere dem, hvem vedder mot?
Jeg vedder gjerne i mot. Les tråden om Norwegians nye sommer ruter så ser du at DY ikke har de rette flyene til å fly den lille flystripen vår i Kristiansand.
Vel, Norwegian har -300 og SAS har -700 så igjen, det stemmer ikke. Det er vel heller slik at DY og SK ikke har så stor tro på ruter fra Kjevik. Men det blir en avsporing fra denne debatten.
Forstår jeg det nå riktig at åpningsflighten er KRS-CDG, 25. april kl 07:00?
For meg så virker valget av EMB190 fornuftig. Akkurat passe størrelse til slike ruter.
Som Kristiansander er det herlig at noen tør satse på Kjevik. Flyplassen er ikke så halvgal tror jeg hva gjelder jobbreisende, og det er jo stor lekkasje til Torp hva gjelder fritidsreisende. Det jeg undrer på er, hva skjer når det ene flyet får en snag? Hvordan har selskapet tenkt å håndtere dette? Blir flyet stående 24 timer et sted vil det få ganske store ringvirkninger skulle jeg mene. Hadde det vært bedre å flesket til med to fly? (I know, I koster mer, man må investere mer).
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.