Nytt flyselskap til Kjevik - FlyNonstop

Re: FOT-rutene i Lofoten og klagesaken med etterdønninger

Velkommen til Fly Nonstop, moro at det skjer noe nytt på Sørlandet !

Embraer er et nydelig fly, med en flott livery!

Jeg er klar!

Re: KRS: Nytt flyselskap til Kjevik

E190 er et populært fly, så jeg regner med at de ikke er så lette å få tak i, hvor kommer de fra - er de fabrikknye, leaset eller fra andre? Skal de ha eget AOC? Ellers så ville jeg nok satset fra en større by enn KRS. Selv E190 er nok litt for stor.

Utrolig mange flotte tanker og løsninger, men er Kristiansand rett flyplass for dette og har investorene nok penger? Det er imidlertid positivt at de har gjort "alt" forarbeid før de lanseres.

Ja, sånn sett virker de flinkere enn et visst annet stort bolag....:rolleyes:

Men er det noe klarhet i oppstartsdato? Hvor kommer flyet fra? Eget AOC eller innleid?

Får fortsatt ikke med meg pressekonferansen til tross for restarter og oppdateringer av siden. Men har fått med meg at de skal fly til LCY 5 ganger om uken vår og høst, og 3 ganger i uken på sommeren. Oppstart i løpet av våren 2013.
Siden de ikke har noen flygersjef med seg, vil jeg anta at et annet selskap skal opererere selve flyet?

Hyggelig nyhet for Sørlandet. Mulig det er et marked, ofte når jeg er Kristiansand (som føles som en relativt stor by) har jeg stusset over at flytilbudet fra Kjevik er så enormt mye dårligere enn fra Sola. Destinationene virker ok, men undrer meg litt over Parma.

Last edited:

Får fortsatt ikke med meg pressekonferansen til tross for restarter og oppdateringer av siden. Men har fått med meg at de skal fly til LCY 5 ganger om uken vår og høst, og 3 ganger i uken på sommeren. Oppstart i løpet av våren 2013.
Siden de ikke har noen flygersjef med seg, vil jeg anta at et annet selskap skal opererere selve flyet?

Jeg har sett gjennom hele pressekonferansen uten problemer. Klokken 13.00 lanseres nettsidene og da regner jeg med at tidtabellen og andre spørsmål vil bli avklart.

Nettsidene er oppe nå. Ser faktisk ok ut... Spennende, men enig med Someone: blir å se om dette havner i skuffen med "kjekt å starte flyruter..."

Ja, sånn sett virker de flinkere enn et visst annet stort bolag....:rolleyes:

Men er det noe klarhet i oppstartsdato? Hvor kommer flyet fra? Eget AOC eller innleid?
Fra hjemmesiden: Flynonstop har et samarbeid med Denim Air, å drive all trafikk under deres driftstilstånd, et så kalt AOC.

Last edited:

Prisene virker ihvertfall edrulige og fornuftige, selv om det ikke blir for de som insisterer på å komme seg til London for prisen av en six-pack

Gratis kaffe, innsjekket bagasje og teppe og pute på lange flyreiser, ellers mulighet til å kjøpe mat og reservere seter mot betaling.

Gratulerer med et nytt flyselskap til sørlendingene. Frisk satsning og det er tydelig at dette selskapet vil fylle et tomrom som ingen andre selskap ønsker å gjøre på Kjevik, kanskje ikke uten grunn. Jeg er skeptisk!

Litt korrektur må til ser jeg, dette er ikke bra norsk.....

Embraer 190 er universelt likt av både passasjerer og fly mannskap. For de 100 passasjerene tilbyr lyse og romslige cabin en fantastisk 31-32 inch seteradene som et minimum, mens den doble side ved side sitteplasser garanterer gode nivåer av komfort. I førerkabinen er avionikk state of the art, suppleres av en full EFIS presentasjon og en svært integrert, systemer sentrert cockpit layout.

Fly-by-wire, styreorganer gjør flyet en glede å operere og dette er ytterligere forbedret ved bestemmelse av FADEC og automatisk gass for enkel kontroll av General Electric CF34 10E7 motorer. Alle disse faktorene kombineres for å produsere en ekstremt pålitelig og drivstoffeffektive fly.

http://www.flynonstop.no/om-flynonstop/vart-fly

Har vært inne og sett på siden. T/r Berlin første helgen de opererer koster 2208 kr. Så den annonserte prisen til 1798 er borte. Kan mange ha bestilt allerede de første minuttene, eller var ikke den prisen tilbudt på de avgangene?

Ellers reklamerer de med meget god benplass på 31-32" avstand. Og har man behov for mer benplass, kan man kjøpe Elitesete lengst fremme for 100 kr ekstra pr strekning.

KLM har også 100 seter i sine E190, og har 32" foran, og 31" bak, så jeg har litt vanskelig med å se hvordan de skal få tilbedre benplass enn 32" foran?

Men jeg liker det jeg ser, og håper inderlig at det kan være liv laga for dem!!

BF:cool2

Men ifølge sidene deres har ikke Denim Air noen E190.

Back