Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
Regner de ACMi/charter som 100%? Ellers virker jo den fyllingsgraden mistenkelig høy.
Det ser ut som Norse er litt interesssert i å starte opp Riga - New York. I følge artikkelen er det en del betingelser som må være oppfylt for at det skal være aktuelt som f. eks godt samarbeid med partnere i Latvia og de øvrige baltiske stater.
https://eng.lsm.lv/article/economy/...-has-plans-for-riga-new-york-flights.a587176/
Spennende! Luftslottet (svindelen) Baltic International kom jo aldri på vingene. Men Uzbekistan Airways har vel også forsøkt seg på ruten, som mellomlanding på ruten Tashkent - JFK hvis jeg ikke tar feil.
Hvordan går Cape Town ruta? Hvorfor vil de ha flere fly? Om de tjener gode penger på sommeren, så hjelper ikke det om penga renner ut på vinteren. Bør de ikke konsentrere seg om å finne flere ruter der de kan tjene penger på vinteren med de flyene de har, og så ha en flåte tilsvarende det de trenger i lavsesong når et par maskiner er på vedlikehold. For øyeblikket står en maskin på OSL fra den ankommer fra BKK på søndag kveld, ved 20 tiden til den går ny tur til BKK ved 13 tiden på torsdag. Så går den 2x T/R BKK til søndag kveld. Når de starter BKK fra Stockholm blir det noe tilsvarende, maskinen brukes 2xT/R BKK per uke. En maskin burde klare minst 4xT/R BKK per uke, om man legger det opp riktig. (om ikke 6 turer)Hadde dette vært politikk, tror jeg dette kommer under kategorien «valgflesk». Det ble tidlig i 2024 klart at de satset på å tjene penger fremfor å vokse. Det passet også greit at leasingselskapet ønsket -8 tilbake. Indigo ville ha 6 maskiner på ACMI. Dette ble sett på som en sikker inntektskilde som ville gi pluss i regnskapet. Utover sommeren og høsten 2024 steg både kabinfaktor og inntekter fra egen produksjon til høyder de aldri hadde sett før. 2 maskiner til Indigo i mars, ble redusert til en. Det snakkes nå om 4 maskiner i september, og ikke seks. Hva resultatet blir får vi vente å se.
Samtlige ruter inn og ut fra JFK går med godt belegg og blir beholdt. Tillegget i år på sommeren blir LAX til FCO og ATH. Det snakkes om flere ruter ut av JFK, jeg tror ikke RIX står øverst på ønskelista.
Nå har de innsett at de mangler fly, men det er langt mellom hver -9 ute på markedet.
Hvordan går Cape Town.
En maskin burde klare minst 4xT/R BKK per uke, om man legger det opp riktig. (om ikke 6 turer)
To er aktive, en er parkert. Ingen av de vises i flåteoversikten til Norse i Planespotters.
Although overall the quarter saw a net loss of USD 35 million, this was a
reduction of USD 30 million compared to the same quarter last year, while intra
-quarter the Company recorded a profit for the standalone month of December.
IndiGo signs a firm damp lease agreement for three additional Boeing 787-9 aircraft with Norse Atlantic Airways, starting in late 2025 for up to 18 months.
Da er det bekreftet ytterliger 3 787-9 på damp lease for IndiGo fra slutten av 2025 og i 18 måneder.
Trafikktall for februar.
De har nå begynt å opplyse om belegget for egen trafikk, hvilkt var 93%, mens totalen inkludert ACMI var på 95%
Norse Atlantic Learns the Best Way to Make Money is to Fly for Someone Else
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.