N0 Nytt flyselskap: Norse Atlantic Airways

Alle de 6 maskine fra BOC skal nå være overtatt av Norse, uten at jeg helt vet hvor den siste maskinen faktisk befinner seg?

https://newsroom.aviator.aero/boc-a...ing-787-9-aircraft-to-norse-atlantic-airways/

BOC Aviation Limited (“BOC Aviation” or the “Company”) is pleased to announce that it has completed delivery of six Boeing 787-9 Dreamliners to Norwegian carrier Norse Atlantic Airways (“Norse”). All six aircraft are powered by Rolls Royce Trent 1000 TEN engines.
 
Noen kommentarer:

https://www.dn.no/borskommentar/nor...r-sett-siden-xxl-emisjonen-i-2019/2-1-1361411

Dette er det største griseriet vi har sett siden XXL-emisjonen i 2019
Ingen voksen hjemme hos Oslo Børs.

At det er konsernsjef og største eier, Bjørn Tore Larsen som selv har snekret sammen dette makkverket gjør det ikke bedre. Dette er corporate governance fra helvete.

Det er Pareto Securities og Sparebank 1 Markets som er Norses tilrettelegger i emisjonen. Meglerhusene har jo nå skjønt at det er ingen voksne hjemme hos Oslo Børs, så nå er det bare å gønne på med den ene mer grisete emisjon enn den neste.

https://twitter.com/leiferix/status/1596040922093195265

Garantistene i Norse tar 7% provisjon i en emisjon med 40% rabatt. Det er mildt sagt uhørt!
 
Paris-New York får da 8 aktører, og Air France/Delta har jo nesten en shuttle der


Uansett, rutetidene:



Ser da ut som CDG får nummer i NO 3xx serien

Ja, her skiller det ikke mange minuttene ift AF8 og AF9

Forøvrig imponert over materiellet AF bruker på ruta, mange avganger med 77W. Tidligere var det også en del 332, men det ser ut som trafikkgrunnlaget rettferdiggjør store WB nå.
 
Forøvrig imponert over materiellet AF bruker på ruta, mange avganger med 77W. Tidligere var det også en del 332, men det ser ut som trafikkgrunnlaget rettferdiggjør store WB nå.

I tillegg har du et par DL-kjerrer .. JFK er jo etterhvert også blitt en stor Skyteam hub.
 
Ettersom Norse er vel den eneste ekte LCC operatøren på CDG-JFK så kan det fort bli en "blodbad" med lave priser og dertil lønnsomhet. Air France var vel oppe i 6 daglige i sommer samt disse to Delta kjerrene var jo nærmest rullende fortau på ruta. Blir spennende å se hva S23 bringer her, om Østen kommer sterkere tilbake har jo Air France muligheter for å fokusere mer den veien. S22 hadde Air France 20% flere flyvninger til Nord-Amerika enn S19, som illustrerer dette.
 
Ettersom Norse er vel den eneste ekte LCC operatøren på CDG-JFK så kan det fort bli en "blodbad" med lave priser og dertil lønnsomhet. Air France var vel oppe i 6 daglige i sommer samt disse to Delta kjerrene var jo nærmest rullende fortau på ruta. Blir spennende å se hva S23 bringer her, om Østen kommer sterkere tilbake har jo Air France muligheter for å fokusere mer den veien. S22 hadde Air France 20% flere flyvninger til Nord-Amerika enn S19, som illustrerer dette.


Selv om det ikke er samme flyplass, så vil jeg si French Bee med deres ORY-EWR rute er en LCC konkurrent her
 
Selv om man kaller seg LCC strømmer ikke passasjeren til selv om ett par lapper under. Sjekket Norse tidligere i høst mot SAS til Florida, valget ville vært SAS. Hvorfor skal Norse kun til US? Dollar koster NOK for tiden. Hiv inn Goa et par ganger i uka, Karachi, Dehli, Mombasa. Blir langt til Manila og Krabi etc. Men prisen østover er høy. Hva som helst som frister mer enn US. Forstår det er trafikk motsatt. Mye Norse på OSL i dag. Gratis å ha flyene på bakken? Hvem står for vedlikeholdet?
 
Ettersom Norse er vel den eneste ekte LCC operatøren på CDG-JFK så kan det fort bli en "blodbad" med lave priser og dertil lønnsomhet. Air France var vel oppe i 6 daglige i sommer samt disse to Delta kjerrene var jo nærmest rullende fortau på ruta. Blir spennende å se hva S23 bringer her, om Østen kommer sterkere tilbake har jo Air France muligheter for å fokusere mer den veien. S22 hadde Air France 20% flere flyvninger til Nord-Amerika enn S19, som illustrerer dette.

AF flyr 6 flighter i dag. 6,8,10,14,16,22.
 
Back
Top