Etter det jeg har hørt, har visstnok ikke tilsynet begynt deres telling før første ruteflyging i juni?
Ja, selvfølgelig ... jeg blandet kortene litt her.. :headbang
Etter det jeg har hørt, har visstnok ikke tilsynet begynt deres telling før første ruteflyging i juni?
BOC Aviation Limited (“BOC Aviation” or the “Company”) is pleased to announce that it has completed delivery of six Boeing 787-9 Dreamliners to Norwegian carrier Norse Atlantic Airways (“Norse”). All six aircraft are powered by Rolls Royce Trent 1000 TEN engines.
Norse Atlantic har hentet 300 mill. kroner i friske penger – Bjørn Kjos deltar med fem mill. kroner
Dette er det største griseriet vi har sett siden XXL-emisjonen i 2019
Ingen voksen hjemme hos Oslo Børs.
At det er konsernsjef og største eier, Bjørn Tore Larsen som selv har snekret sammen dette makkverket gjør det ikke bedre. Dette er corporate governance fra helvete.
Det er Pareto Securities og Sparebank 1 Markets som er Norses tilrettelegger i emisjonen. Meglerhusene har jo nå skjønt at det er ingen voksne hjemme hos Oslo Børs, så nå er det bare å gønne på med den ene mer grisete emisjon enn den neste.
Garantistene i Norse tar 7% provisjon i en emisjon med 40% rabatt. Det er mildt sagt uhørt!
Norse fortsetter å kopiere Norwegian og åpner CDG-JFK fra 26 mars med daglige avganger
https://twitter.com/flynorse/status/1597546074541289472
Siden Norwegian forsvant har jetblue kommet inn på samme marked
N0 301 CDG 1945-2200 JFK (Daily)
N0 302 JFK 0030-1405 CDG (Daily)
Paris-New York får da 8 aktører, og Air France/Delta har jo nesten en shuttle der
Uansett, rutetidene:
Ser da ut som CDG får nummer i NO 3xx serien
Forøvrig imponert over materiellet AF bruker på ruta, mange avganger med 77W. Tidligere var det også en del 332, men det ser ut som trafikkgrunnlaget rettferdiggjør store WB nå.
Ettersom Norse er vel den eneste ekte LCC operatøren på CDG-JFK så kan det fort bli en "blodbad" med lave priser og dertil lønnsomhet. Air France var vel oppe i 6 daglige i sommer samt disse to Delta kjerrene var jo nærmest rullende fortau på ruta. Blir spennende å se hva S23 bringer her, om Østen kommer sterkere tilbake har jo Air France muligheter for å fokusere mer den veien. S22 hadde Air France 20% flere flyvninger til Nord-Amerika enn S19, som illustrerer dette.
Selv om det ikke er samme flyplass, så vil jeg si French Bee med deres ORY-EWR rute er en LCC konkurrent her
Ikke glem la Compagnie, selv om de blir en mygg her ..![]()
Ettersom Norse er vel den eneste ekte LCC operatøren på CDG-JFK så kan det fort bli en "blodbad" med lave priser og dertil lønnsomhet. Air France var vel oppe i 6 daglige i sommer samt disse to Delta kjerrene var jo nærmest rullende fortau på ruta. Blir spennende å se hva S23 bringer her, om Østen kommer sterkere tilbake har jo Air France muligheter for å fokusere mer den veien. S22 hadde Air France 20% flere flyvninger til Nord-Amerika enn S19, som illustrerer dette.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.