• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

N0 Nytt flyselskap: Norse Atlantic Airways

Stusser også over at Norse ikke begynner å snuse på Asia. Er jo veldig høye priser om dagen, også langt utover vinteren og våren. Selv til Bangkok må man ofte opp mot 10 laken for en OK routing. For ikke å snakke om prisen på Business. Tror Norse lett kunne selge Premium-seter til BKK for betydelig mer enn på USA-rutene.
 
Heller kanariøyene visst det var slots. bangkok uten ukraina / russland blir lang omvei om jeg skjønner meg på Norwegian erfaringer.
 
Heller kanariøyene visst det var slots. bangkok uten ukraina / russland blir lang omvei om jeg skjønner meg på Norwegian erfaringer.

På den andre siden, nå flyr vel nesten alle utenom Russland så da er relativ konkurranseulempe mindre.
 
50% fyllingsgrad på langdistanse....

...DN melder i dag om en fyllingsgrad på 50% hos Norse Atlantic i november. Nå er ikke jeg en revenue-ekspert, men jeg kan ikke tenke med at en slik kabinfaktor kan være bærekraftig, med mindre flyet også har med 'high yield cargo'....

Oppdatering fra Norse – fløy med halvfulle fly i november
Norse Atlantic opplyser i en melding torsdag morgen at det hadde en fyllingsgrad i november på 50 prosent. Totalt ble det 190 flyvninger i måneden som gikk, og 29.816 passasjerer.

Kilde:
https://investor.dn.no/#!/Oversikt/Direkte/124990
 
Det er rart hvordan det snakkes om fyllings graden i kabinen. Det som er interessant er vel Payload. Godt med frakt veier godt opp mot tomme seter. Ideelt hadde det vært med begge deler, men vintermånedene er harde på selskapene.
 
Det er rart hvordan det snakkes om fyllings graden i kabinen. Det som er interessant er vel Payload. Godt med frakt veier godt opp mot tomme seter. Ideelt hadde det vært med begge deler, men vintermånedene er harde på selskapene.

Ja, men her tror jeg ikke det er nok. Og fraktratene er jo nå vesentlige lavere enn på toppen under Korona
 
Jeg var heldig med å få utrolig billige billetter i høstferien og slo til nettopp fordi jeg tenkte at det ikke ville stå seg særlig lenge. Og med såpass glissent baki på tross av slike priser spørs det om ikke markedet er for lite hvis økonomien forøvrig ikke er tipp-topp. Og da tenker jeg at 787-9 rett og slett er et for stort fly fra OSL, bortsett fra i virkelig spesielle tilfeller.

Så, vil det være mulighet for at Norse klarer å snu seg mot A321XLR i tide?
 
Back
Top