N0 Nytt flyselskap: Norse Atlantic Airways

Ser ut som OSL-LGW ikke var midlertidig. Annonsert på Facebook at de akkurat har lagt ut JFK-LGW og OSL-LGW for vinteren for salg. OSL-LGW er bookbar tom. 25/3.

Har de problemer med å få AOC i UK? Regner med at de ikke flyr OSL-LGW for moro skyld.
 
Har de problemer med å få AOC i UK? Regner med at de ikke flyr OSL-LGW for moro skyld.

Ser sånn ut, og G-CKOF står fortsatt parkert i Newquay, med unntak av en og annen testflight. Men det er nok mest for å få rotasjon på flåten.
 
86% belegg i juli

Belegget falt til 69% i august, som de delvis forklarer med nye ruter


Ellers er de ikke veldig positive for den kommende vinteren, og utelukker ikke reduksjoner i programmet og heller benytte seg av PBH-avtalene for å spare penger

"Norse vil være forsiktige med hensyn til vinterprogrammet 2022 og evaluerer kontinuerlig alle ruter, inkludert potensielle reduksjonen av programmet i tråd med etterspørselen", heter det.

https://newsweb.oslobors.no/message/570942
 
Last edited:
Uten at det på noen måte er representativt for den transatlantiske trafikken kan det meldes om 10+ca 100 OSL-LGW og 3+ca 50 LGW-OSL tirsdag og torsdag i forrige uke. Flyvertinnen sa de hadde hatt ca 200 på OSL-LGW torsdag, så det er store variasjoner i belegget.
 
Tester selv Norse for første gang OSL-LGW-OSL om en drøy uke for en langhelg i Lodon (torsdag til mandag).
Spent på både selskapet og belegget på en sånn rute.
 
Hva? Mener du Boris & co bare kom med tull [emoji2957]

Blasfemi.

I det minste har vi nå _britiske_ skjemaer som skal fylles ut. Ti ganger så mange, OK, men _britiske_ skjemaer.

Sidenote: Hvis dere ikke har hatt gleden av å fylle ut Covid-skjemaer for landing i UK så har dere ikke levd. I de fleste andre land var dette veldig lett -- noen enkle spørsmål som skulle besvares riktig. I den britiske versjonen hadde vi gjentagelse av en lav sko -- fritt fra hukommelsen var dette blandt de alt-for-mange spørsmålene på hva jeg husker som 20 sider (men nok sikkert ikke var det):
* Hvilken dato flyr du til UK
* Hvilken dato drar du fra siste land du var i før UK
* Hvilken dato ankommer du UK
* Hva var siste dag i (hvert land du har vært i)

I tillegg spurte man etter flyvning og dato, selvfølgelig. Skjemaene ble også endret _konstant_ sånn at det var forskjellige spørsmål hver gang man var ute og fløy.
 
Last edited:
Da er Norse igang med heavy discounting close-in.

BER-LAX funker så bra for selskapet at man setter prisen i NOV i astronomiske høyder etter å ha kommet i nød å discounte SEP/OKT. Snipp-snapp-snute for denne rute ...


Man kan bare undre seg hva de driver med, men en profit-oriented business er det definitiv ikke.
 
Man kan bare undre seg hva de driver med, men en profit-oriented business er det definitiv ikke.

Slik markedet er nå, blir det vel lose-lose uansett ... Og når regnestykket gir mindre tap ved å kansellere (og ta utgiftene forbundet med det), er valget desverre lett. Man har ikke råd til noe annet ....

Charter og wetlease med de kjerrene der er ikke lett heller ...
 
I MCO Term C hentes bagasjen før går gjennom passkontroll. Vet ikke hvilke fordeler det gir.

Jeg får testet det i Oktober :)
 
Slik markedet er nå, blir det vel lose-lose uansett ... Og når regnestykket gir mindre tap ved å kansellere (og ta utgiftene forbundet med det), er valget desverre lett. Man har ikke råd til noe annet ....

Charter og wetlease med de kjerrene der er ikke lett heller ...

Vi går en spennende vinter sesong i møte. Det ser ut som Europas trafikk kan stangnere noe på grunn av energikrisen selv om oljeprisen begynner å stabilisere seg rundt 90USD.
Inntrykket mitt fra uke til uke er mindre trafikk og i en stor bedrift som jeg jobber i med mye reising begynner folk å bli lei kansellerte eller forsinkede avganger. Konsekvensen blir at mange tyr til Teams møter igjen fremfor å reise.
Her har alle de norske flyselskapene en jobb å gjøre for å bringe stabilitet og pålitelighet for avgangstider. Akkurat nå er det noen som holder på å "skyte av seg foten".
 
I MCO Term C hentes bagasjen før går gjennom passkontroll. Vet ikke hvilke fordeler det gir.

Jeg får testet det i Oktober :)
Fordelen er at du får ventet i 1 time før du får bagasjen og kan stille deg i 1,5 timers kø til passkontrollen.

Skal du da sjekkes nøyere så blir du geleidet rett inn på egen avdeling for det. Alternativet er at noen må følge deg til bagasjehenting, der bagasjen har gått rundt i en time, for så å geleide deg tilbake for ekstra sjekk, om ingen har tatt feil av sin egen og din bagasje.
Vi ble tatt av "narkotikahund" i FLL for å smugle banan, da vi ventet på bagasjen, før imigration så vi ble utsatt for den ekstra sjekken.
 
De har ihvertfall noe uvanlig løsning for hjemlevering. Denn ryggsekken har nok gått over utløpsdato.
37bdc35eb1fcd20e4cc9e069e04c2e19.jpg
04574e542d3af68f001f611b4148930b.jpg


Sent fra min SM-A526B via Tapatalk
0e13cd5cf54ac169b49f88f416f5962b.jpg
 
Last edited:
Ser Norse har lagt om litt ved nå å tilby to daglige direkteflighter til Kennedy. Den vanlige sene nonstopflighten, og en på formiddagen via Gatwick. Samme rutenummer, så direkte.
Sikkert mer attraktivt for de som ikke liker å ankomme så sent. Dog betydelig høyere priser for omveien, så ikke sikker på at det er så veldig attraktivt ..
 
Ser Norse har lagt om litt ved nå å tilby to daglige direkteflighter til Kennedy. Den vanlige sene nonstopflighten, og en på formiddagen via Gatwick. Samme rutenummer, så direkte.
Sikkert mer attraktivt for de som ikke liker å ankomme så sent. Dog betydelig høyere priser for omveien, så ikke sikker på at det er så veldig attraktivt ..

Altså en direkte flyvning med et stop? Flyvningen er vel ikke direkte hvis det er via LGW? Eller mener du i en eller anden teknisk/flyveplanmæssig forstand?
 
Back
Top