N0 Nytt flyselskap: Norse Atlantic Airways

Da er det kluss med IT systemet for Norse.
Bestilte billett Torsdag men enda ikke fått email bekreftelse og kortet mitt har ikke blitt
trukket. Dem jobber med saken og beklager.
Det er visst ikke lounge tilgang for Premium Plus i OSL, kommer til å savne det og håper dem får sparket i gang et slikt program.:cry:
 
Det er mulig å kjøpe tilgang til OSL lounge for 350 kr.

Vet ikke hvilken type servering de har for tiden. Gretas bønnesalat?

Norwegian kuttet også bort lounge på slutten der under "fokus2019" spareprogrammet.
Hos andre selskaper er det heller ikke vanlig om du har feil farge på bonuskortet...
 
Last edited:
Det er mulig å kjøpe tilgang til OSL lounge for 350 kr.

Joda, men det er mere stas når slikt er inkludert, smaker bedre da.
Jeg og kona har tilgang på AA's Admirals Club via et kostbart kredit kort, lurer på om det er noen lounger (Stuer) på OSL flyplassen som slipper inn Admirals Club medlemmer?
 
Det er vel relativt sannsynlig at de ikke blir noen andre destinasjoner fra CDG/LGW i første omgang, og man ikke kan forvente noen overraskelser her
 
Takk til LN-MOW så fikk jeg tipps om at Norse hadde åpnet for billetter.
Jeg dro straks på nettet, 14. Juni var visst første tur men jeg fikk ikke napp før 20. Juni.
Booket den og retur 29. Juni.
Konen ville ikke være med så jeg kjører solo som seg hør og bør.
Denne turen er noe billigere enn samme ruta med samme flyet som Kjos kjørte.
Nå betalte jeg $1,305 daler på Premium Plus.
Kjøper gjerne klippekort for den prisen, hvis dem leverer kvalitets produkt, dvs On Time, Every Time og bra service ombord, og litt mat som smaker, skjønt jeg kjøper ikke maten, den er bonus.
Vil bare sove meg fra Fort Lauderdale til Gardemoen, det er tungvint å reise for en som har reist hele livet. Håper det blir smertefritt på Norse. Dear Santa, please don't fuck it up. :(
Jeg kan ikke skjønne annet enn at du skal til OSL med den maskinen vi kommer over med. Da har den hatt over 2 døgn på bakken, så forsinkelse på innkommende maskin kan vi utelukke. For øyeblikket har de solgt/reservert 10 av 56 i Premium kabinen.
Vi sitter i Economy, til FLL, på 34A og B, på den raden er det solgt 7 seter. (Raden er en del billigere enn raden foran)I resten av Economy er det solgt 13, så 20 totalt, men sikkert en del som ikke betaler for å reservere sete.
Det er også helt egne avgangstider på disse 2 flightene.
På returen 26 juni har vi Premium da har vi foreløpig selskap av en person til. (det blir ikke noe pluss i margen til de som klarer å finne ut hvilke seter vi skal ha)
 
Ja, tenkte nok at det er samme flyet.
Pussig at den skal stå 2 dager på bakken, men kanskje er det trening av personell i Fort Lauderdale på gang. (Eller dem leier alt av bakke tjenester som Norwegian gjorde..?)
 
Det virker lite logisk å begynne å fly på Stewart og Ontario når du allerede flyr på JFK og LAX. Men vi får se....

Espen
 
Ja, tenkte nok at det er samme flyet.
Pussig at den skal stå 2 dager på bakken, men kanskje er det trening av personell i Fort Lauderdale på gang. (Eller dem leier alt av bakke tjenester som Norwegian gjorde..?)

De har jo varslet både Gatwick og Paris, så det blir nok fylt opp. Og med lokalt US crew er det vel lite behov for overnatting for disse.
 
De har jo varslet både Gatwick og Paris, så det blir nok fylt opp. Og med lokalt US crew er det vel lite behov for overnatting for disse.

Har dem fått i gang lokale crew i Fort Lauderdale?
Sikkert ikke mange 787 piloter som går ledig her og som er under 65 år
gammel. Regnet med kanskje Euro piloter og US vertinner.
 
Har dem fått i gang lokale crew i Fort Lauderdale?
Sikkert ikke mange 787 piloter som går ledig her og som er under 65 år
gammel. Regnet med kanskje Euro piloter og US vertinner.


Kabinen er ihvertfall hyret lokalt i USA. Pilotene er hovedsaklig eks-Norwegian. Snakket med en som luktet på jobb, men de har fylt med folk som allerede har 787-rating. Plenty av disse der ute.
Hvor de baseres aner jeg ikke.
 
Smart å komme igang mens mye long haul på planeten fortsatt ligger nede. Neppe vrient å få inn dyktig personell.

Sent fra min Pixel 6 Pro via Tapatalk
 
Smart å komme igang mens mye long haul på planeten fortsatt ligger nede. Neppe vrient å få inn dyktig personell.

Transatlantisk er oppe å går for nærmest fullt nå, og både amerikanske og europeiske selskaper mangler nå piloter
 
Kabinen er ihvertfall hyret lokalt i USA. Pilotene er hovedsaklig eks-Norwegian. Snakket med en som luktet på jobb, men de har fylt med folk som allerede har 787-rating. Plenty av disse der ute.
Hvor de baseres aner jeg ikke.

Flere jeg kjenner her i distriktet skal ha base LGW. Simulator trening har / foregår i UK nå.
 
Fremdeles krøll med salgs og reservasjons siden til Norse.
Dem ba meg starte på nytt, laget en ny reise i dag, men kortene mine ble ikke akseptert.
Måtte slette alt og kjøre en reservasjon for 3. gang.
Første gang var turen $1305, Nr. 2 var $1530 og Nr. 3 $1760.
Dem lovte jeg skulle få igjen forskjellen og dem lovte også det jobbes med saken om Lounge
tilgang på Gardemoen og dem håper å få det på plass snart.
 
Har gitt opp Norse nå, avbestilte og vil ha igjen vært øre.
Sendte 8-10 mailer i går med screen shot bilde av hvert problem
på hjemmesiden.
Fikk et svar idag at jeg måtte si ifra når bookingen var komplett så skulle dem hjelpe videre.
Fikk aldri fullført bookingen for denne feilen: "There must be a least one adult passenger on the booking" :rolleyes:
Prøvde 3 ganger i dag morges, håpet dem hadde fått oppdatert software over natta, men samme våset.
 
Fikk aldri fullført bookingen for denne feilen: "There must be a least one adult passenger on the booking" :rolleyes:
.

Ja, der har vi nok problemet .. de ser an folk ... og AI'ene leser oss bedre enn en stakkars peon på kundesenteret .. ;)
 
Ja, der har vi nok problemet .. de ser an folk ... og AI'ene leser oss bedre enn en stakkars peon på kundesenteret .. ;)


Ha, morsom i dag ja..
Nei, det er ikke meg det står på, godt voksen her, men det er reservasjons siden som ikke klarer å skjønne at det er samme pax begge veier på bestillingen, og uten pax på returen får jeg heller ikke valgt sete, dermed så blir bestillingen aldri ferdig og jeg mister tålmodigheten etter å prøvd igjen og igjen og sendt bilder og forklaring til support@flynorse.com
 

Attachments

  • F47DADB2-4AAA-456A-A104-B372863BDB07.jpg
    F47DADB2-4AAA-456A-A104-B372863BDB07.jpg
    44.7 KB · Views: 543
Last edited:
Back
Top