N0 Nytt flyselskap: Norse Atlantic Airways

OSL-FLL 2x ukentlig fra 18 juni
OSL-JFK 2x ukentlig fra 14 juni, øker til 3x fra uken etterpå
OSL-LAX 3x ukentlig fra 9 august
OSL-MCO 3x ukentlig fra 5 juli


Da ble det altså JFK, og ikke Stewart

Ser ut som JFK er daglig fra 4 juli.

19:50 OSL-JFK 22:00 Daily (effc July 4th)
23:55 JFK-OSL 13:30 Daily


11:50 OSL-MCO 15:35 1-4-6
18:05 MCO-OSL 09:00 1-4-6

11:50 OSL-FLL 15:35 3-5-7
17:55 FLL-OSL 09:00 3-5-7


06:30 OSL-LAX 08:40 2
11:00 OSL-LAX 13:10 4
15:30 OSL-LAX 17:40 6

13:45 LAX-OSL 09:00 3
18:15 LAX-OSL 13:30 5
22:30 LAX-OSL 17:45 7

JFK er kveldsflight, Florida formiddagsflight annenhver dag per destinasjon, og LAX har litt mer varierende rutetider. Men 06:30 avgang til LAX er ganske tidlig for å være en rute til USA. Slik opplegget er nå så overnatter også LAX maskinen der ute

I praksis et 3 flys program fra OSL, selv om de mulig trenger 4 maskiner rent operasjonelt. Men per uke er vel dette flere seter enn hva Norwegian faktisk tilbød fra OSL?
 
Last edited:
Den siden er ganske på og av. kommer ikke inn på book delen.
Noen som vet hvilken biletter som er refunderbare?
 
de tar tusenlapp for bytte om på ikke premium biletter. Får se hva jeg planlegger, ikke så fryktelig mye dyrere enn flyr premieren.
Tar 14 juni flyet av fra oslo 7:50 om morgenen eller kvelden. står pm på hele tidspunktet så vet ikke om må booke fly dagen før til Oslo.
 
Last edited:
Takk til LN-MOW så fikk jeg tipps om at Norse hadde åpnet for billetter.
Jeg dro straks på nettet, 14. Juni var visst første tur men jeg fikk ikke napp før 20. Juni.
Booket den og retur 29. Juni.
Konen ville ikke være med så jeg kjører solo som seg hør og bør.
Denne turen er noe billigere enn samme ruta med samme flyet som Kjos kjørte.
Nå betalte jeg $1,305 daler på Premium Plus.
Kjøper gjerne klippekort for den prisen, hvis dem leverer kvalitets produkt, dvs On Time, Every Time og bra service ombord, og litt mat som smaker, skjønt jeg kjøper ikke maten, den er bonus.
Vil bare sove meg fra Fort Lauderdale til Gardemoen, det er tungvint å reise for en som har reist hele livet. Håper det blir smertefritt på Norse. Dear Santa, please don't fuck it up. :(
 
Takk til LN-MOW så fikk jeg tipps om at Norse hadde åpnet for billetter.
Jeg dro straks på nettet, 14. Juni var visst første tur men jeg fikk ikke napp før 20. Juni.
Booket den og retur 29. Juni.
Konen ville ikke være med så jeg kjører solo som seg hør og bør.
Denne turen er noe billigere enn samme ruta med samme flyet som Kjos kjørte.
Nå betalte jeg $1,305 daler på Premium Plus.
Kjøper gjerne klippekort for den prisen, hvis dem leverer kvalitets produkt, dvs On Time, Every Time og bra service ombord, og litt mat som smaker, skjønt jeg kjøper ikke maten, den er bonus.
Vil bare sove meg fra Fort Lauderdale til Gardemoen, det er tungvint å reise for en som har reist hele livet. Håper det blir smertefritt på Norse. Dear Santa, please don't fuck it up. :(
Sammenlignet med hvordan sas opererer om dagen blir det nok solskinn og roser. (jeg er i Frankfurt og min kjappe returreise er nå innom både cph og OSL og flyet går 4 timer tidligere enn planlagt så jeg må stå opp om 2,5 time..

Sent fra min Pixel 6 Pro via Tapatalk
 
Den bookingen ser ut til ha litt trøbbel(inagural)
Så det var solgt flere vindusseter tidligere.
82b43ff2765e12c2b4eef3a6fae5c5cc.jpg


Sent fra min SM-A526B via Tapatalk
 
De tar seg betalt for mye ja, man kan også kjøpe prioritert innsjekk og innsjekk på flyplass (bag-drop er gratis) i tillegg til de vanlige tilvalgene som sete, bags i forskjellige størrelser(!) og fasttrack.
 
Ryddige flightnummer for Norse, og ikke noe sånn 8xxx tull

N0 1 OSL-JFK
N0 2 JFK-OSL

N0 21 OSL-FLL
N0 22 FLL-OSL

N0 81 OSL-MCO
N0 82 MCO-OSL

N0 11 OSL-LAX
N0 12 LAX-OSL
 
Var inne for å gjøre en test booking for August bare for å se gjennom valg, priser osv.

Kunne ikke unngå å legge merke til at det står følgende ved valg av avgang:

"Subject to Gov't Approval"

Trodde Norse hadde alle godkjenninger på plass?
 
Var inne for å gjøre en test booking for August bare for å se gjennom valg, priser osv.

Kunne ikke unngå å legge merke til at det står følgende ved valg av avgang:

"Subject to Gov't Approval"

Trodde Norse hadde alle godkjenninger på plass?

Det har vel det vesentligste på plass, men har jeg forstått det rett må hver rute godkjennes. Dog er det litt mer formalia enn selve trafikkrettigheter etc som de har fått

Ellers er dette ikke uvanlig ved lansering av nye ruter, så ikke første flyselskap som har gjort det ;)
 
Back
Top