N0 Nytt flyselskap: Norse Atlantic Airways

Jeg siktet til 70-talls Pan Am med glamour i lufta. Den tiden er forbi, for å si det forsiktig.

Jotakk, kanskje like greit hvis vi ser på ulykkesstatistikken:

Attachments

• A4C13047-7C5E-45E2-BB09-5A7ADD07C89F.jpeg
    A4C13047-7C5E-45E2-BB09-5A7ADD07C89F.jpeg
    535.2 KB · Views: 1,073
Jotakk, kanskje like greit hvis vi ser på ulykkesstatistikken:

Ja enig.
Det gikk mye over stokk og stein med Pan Am.
Anbefaler boken som heter Skygods.
Leste den nesten 30 år siden og har jobbet i samme cockpit med mange ex Pan Am piloter. (Mange som ikke likte den boka)
Noen av dem var total hjernevasket, men stort sett greie karer hele gjengen, dem kunne dog ikke skjønne at Pan Am var borte vekk og at dem satt i høyre setet med en ung skipper for Tower Air i venstre setet.
Stort sett alle preket om hvor fint og flott det var med Pan Am og noen tviholdt på PA's prosedyrer selv om dem jobbet for et annet selskap nå:
Totalt ulovlig men dem kunne ikke dy seg.
I simulator brukte dem Tower Air sine prosedyrer, men tilbake på linja var det å gjøre som før, som i Pan Am. Det skapte litt friksjon.
Jeg fløy også med ex Braniff flygere og ex Eastern flygere, de var mere nøktern og bare glad til for å ha jobb, de prøvde ikke å tviholde på fortiden og var ikke Skygods på samme måte.
:cry:

8 maskiner på OSL nå.. Ser bra ut når man taxer ut [emoji106]
0c022492f51ba6a60368aa81bce80f43.jpg

Sent fra min Pixel 6 Pro via Tapatalk

Tenkte mer på at de står fint symmetrisk, med fresh ny livery. Når man vet hvorfor de står der er det ikke kjipt nei, men skjønner hva du tenker på.

Når skal de ut å fly fra OSL og hvor? Veldig lite interkontinental aktivitet foreløpig også sammenlignet med andre land.

Er det ikke 9? Trodde de fløy over to sist uke. (Har ikke skjemaet mitt her).
Det ene sto delvis skjult av skog så utelukker ikke at enda en Dreamliner sto ved siden av. Men 8 av de var godt synlige.

Så følgende er ennå ikke flyttet:

- De tre 787-8'ene (2 på PIK, 1 på SNN) Ikke malt
- LN-FNL (WAW) Ikke malt
- LN-LNR (SNN) Malt
- LN-FNK (SNN) Malt

Enig med Alpha her, et flott syn de 8 som står samlet, spenstig fargevalg (spenstigere enn DY), og selv om de er parkert skal disse forhåpentligvis opp og fly for Norse, så et mere optimistisk skue enn da de `samme`maskinene sto der rødmalte pga pandemi og DY-havari.

Norse har kontrakt med oss for 10 fly lagret frem til de skal i gang med operasjonene sine. De ønsker flere, men foreløpig, med vinterdrift, så renner det ikke akkurat OVER av plasser til store fly :)

Kan det være at Norse vil vurdere Tokyo nå som alle flyr rundt Russland?

Det vil jo være andre interessante destinasjoner også.

Det blir like lang vei for Norse.
Litt uklart formulert fra min side. Det jeg mener er at alle flyr jo på samme premisser nå. Før var jo problematikken med å få tillatelse til å fly over Russland. Nå når det ikke lenger er et problem, så vil jo alle fly rundt. Det vil være lenger, med det er det jo for alle.

Litt uklart formulert fra min side. Det jeg mener er at alle flyr jo på samme premisser nå. Før var jo problematikken med å få tillatelse til å fly over Russland. Nå når det ikke lenger er et problem, så vil jo alle fly rundt. Det vil være lenger, med det er det jo for alle.

Nå har vel flighter til Japan uansett aldri vært en spesielt lavprisområde, og således da bedre eller mer sannsynlig med Sørøst Asia?

Det er vel heller ikke helt fritt frem med å fly på Japan, selv uten Sibir?

Back