N0 Nytt flyselskap: Norse Atlantic Airways

Så spørs det om Norse utsetter oppstart ytterligere pga drivstoff prisene?
Jeg venter på at billettene til første flytur fra Fort Lauderdale til Oslo blir lagt ut og skal
kjøpe meg en ferietur til Norge. Hadde regnet med billett kjøp i Mars og flytur i Mai,
Ser ikke bra ut, tviler på at Norse har inngått noe hedge avtale, men hvem vet...?
Blir vel min vanlige melkerute MIA-LHR med AA, deretter LHR-OSL-TRD med SK. Greit det også.
Noen som vet hva Norse pønsker på i disse ulvetider?

:cry:

Hvem har solgt slots?

Greit å begynne med oppstart i skoleferien. Men mange er allerede ferdig med å bestille/planlegge.

Hvem har solgt slots?

Greit å begynne med oppstart i skoleferien. Men mange er allerede ferdig med å bestille/planlegge.

Det er ikke sikkert noen har solgt, men at de fikk tildelt. Det er nok endel ledige. Akkurat som Widerøe fikk på LHR

Ja, mange har planlagt, men en undersøkelse som det vel var Finn.no som stod for, var det nesten overraskende mange som hadde booket ennå

Fanken også, man hadde gledet seg til å sitte Premium på 787 direkte fra FLL til OSL på kort varsel, sånn som når Norwegian kjørte full fart.
(Tok den turen ofte fra omtrent 2014 til 2019, 2-3 ganger i året og kjøpte man på Norwgian.no så var det 20% billigere enn Norwegain.com
Utrolig. nesten som svindel. Trykk på feil knapp så blir det noen tusen dyrere.:angry:)
Ok, får vel prøve bøtte sjappe igjen. Dem avertere business klasse over dammen for et par tusen daler. (Skylux Travel)

2 x six-weekly slot pairs ifølge head for points, så blir vel ikke allverdens til trafikk til å begynne med på "Gatters".

"It also secured operating slots at London Gatwick airport at no cost but doesn’t immediately plan to start services."

Hvor lenge kan man sitte på slots uten å bruke de?

Headforpoints var ikke veldig positive til Norse:
Norse Atlantic can’t beat the other hard truths about long-haul aviation, unfortunately:

• the majority of the profit comes from passengers in premium seats, so not having flat bed Business Class puts you at a big disadvantage
  • higher paying corporate travellers will always gravitate to airlines with more daily flights, more ability to get you home if something goes wrong, services to primary airports and a compelling frequent flyer scheme
  • low cost never really means low cost, once you factor in the opportunity cost of inconvenient travel times and secondary airports, as well as baggage, seating – and potentially food and IFE – fees

Hele saken:
https://www.headforpoints.com/2022/03/16/norse-atlantic-airways-gatwick-slots/

Han beskriver en situasjon der alt under Pan Am med seng er møkk. Lite realistisk bilde av hvordan situasjonen er i luftfarten om dagen. Har reist med SAS, Lufthansa og Norwegian over dammen og tilbudet til Norwegian sto ikke tilbake for de andre to. Så føler meg trygg på at Norse også treffer bra på markedet.

Er jo en decline of Pan am video på youtube.
Men den gir vel ikke helhetlig bilde av situasjonen nå.
(Lockerbie, Tsjernobyl nå solgte vestrutene til annet selskap)

Er jo ingen selskapsstrategi som tåler covid 100%

Sent fra min SM-A526B via Tapatalk

Jeg siktet til 70-talls Pan Am med glamour i lufta. Den tiden er forbi, for å si det forsiktig.

Sent fra min Pixel 6 Pro via Tapatalk

Back