N0 Nytt flyselskap: Norse Atlantic Airways

Det er LCC. Pan Am er lagt ned, tror ikke du fikk det med deg. Og ground crew skal aldri være frekke, men er vanligvis heller ikke ansatt i Norwegian.

Artig kommentar, driver man i Premium segmentet, uavhengig om Pan Am , SAS etc. som jeg antagelig kjenner bedre enn deg, handler det om å få kunden tilbake, verdi for pengene heter det, om jeg opplever turistklasse til 3500 som tilsvarende Premium til 8000-9000, kjøper jeg ikke det igjen. Ikke anbefaler jeg det til andre heller. Fløy du foresten Pan Am på slutten? , gamle fly, dårlig service, dårlig mat, forsinkelser. De knep igjen overalt , og eksiterer ikke lengre.
 
Har flydd DY, SK og LH over dammen, DY leverte langt over de to andre, og kostet mindre. Sånn om man skulle samle anekdotiske bevis.
 
Om ikke de har valgt logo, så basert på Pareto sine skrytesider så har Norse fått en slags logo eller font. Er blåfargen en knapp lysere enn Norwegian sin?
 

Attachments

  • Norse.PNG
    Norse.PNG
    30.3 KB · Views: 2,122
Har flydd DY, SK og LH over dammen, DY leverte langt over de to andre, og kostet mindre. Sånn om man skulle samle anekdotiske bevis.

Nå eksisterer ikke DY Longhaul lenger, og Norse blir neppe en blåkopi. Så det er irrelevant i denne diskusjonen. Det samme kan vel sies om PanAm...
Og de lave prisene til DY Longhaul var mye av årsaken til problemene som var kjent lenge før Covid19.
 
Last edited:
Såvidt jeg kan se eier AerCap 3 av 8 av de 787-8 hadde, så blir da disse maskine:

LN153 ex LN-LND/EI-LND
LN178 ex LN-LNF/EI-LNF
LN183 ex LN-LNG//EI-LNG
 
Og AerCap hadde vel 8 -9 hos Norwegian. 2 av dem har gått til NEOS, så da sitter man igjen med:

LN593 - ex LN-LNR/G-CKNA
LN598 - ex LN-LNO/G-CJUL
LN662 - ex G-CKOF
LN675 - ex G-CKWB
LN691 - ex G-CKWD
LN698 - ex G-CKWE
 
Når jeg hørte om dette først, så tenkte jeg at det var en aprilsnarr, men det var 2 uker for tidlig..

jeg hørte på intervjuet i podcasten som er nevnt tidligere i denne tråden. Jeg synes det er interessant å høre hva som er argumentene, men jeg hører ingenting som sier hvordan de skal overleve. Alt han sier er hvordan de stiller bedre enn DY.

Det er dessverre ikke nok.
 
Når jeg hørte om dette først, så tenkte jeg at det var en aprilsnarr, men det var 2 uker for tidlig..

jeg hørte på intervjuet i podcasten som er nevnt tidligere i denne tråden. Jeg synes det er interessant å høre hva som er argumentene, men jeg hører ingenting som sier hvordan de skal overleve. Alt han sier er hvordan de stiller bedre enn DY.

Det er dessverre ikke nok.

Det var vel snakk om en "tsunami av reisende etter Corona" i et intervju jeg hørte. Time will show.
 
Last edited:
Sannsynligvis en variant basert på eksisterende logo. Da slipper de å foliere / lakke om alt og de sparer kostnader. $$$

Har tippet før at de beholder Norwegianfargene, men legger på en sticker over Norwegian.com navnet.
Står ved den.
 
Har tippet før at de beholder Norwegianfargene, men legger på en sticker over Norwegian.com navnet.

Står ved den.



Det ville være for frekt. De har nok krevd å overta en nymalt maskin, og da ligger den kostnaden hos eieren.
 
Selv om et potensielt samarbeid kan gjøre Norse og Norwegian til nære partnere, er det neppe slik at sistnevnte av den grunn ønsker at Norse skal fly rundt med deres dekor. Ser man omvendt på det, er det heller ikke slik at det nødvendigvis ville være positivt for Norse å benytte Norwegians dekor på egne fly.

Jeg holder en knapp på noe ganske så hvitt med enkel grafikk på skrog og hale. Imidlertid lov å håpe på noe som ser bra ut.
 
Back
Top