N0 Nytt flyselskap: Norse Atlantic Airways

Arg!!!!
Vi har betalt det hvite ut av øyet for å reservere seter. 35$ for 34A og 25$ for 34B😉 på morgendagens avgang til FLL
Nå har Norse latt disse gnetne fattiglusene som ikke har råd til å reservere seter fylle opp hele avdelingen. Det er 3 stk 3-setere som er tomme, ellers er alt fult. Setet ved siden av oss er også blitt okkupert. Det sitter flere folk på de bakre 7/8 radene enn i resten av flyet virker det som. For alle spottere er det bare å ta turen opp, dette kommer til å steile ved take-off. Vi valgte rad 34, som var fremst av de billigste. Tydelig vis er det i alle fall ingen vits i bestille og betale så langt bak, da får man heller legge på 10$ per plass å sitte lenger foran.
Vel vel, vi sitter med likesinnede som gjør alt for en billig flytur....

Det virker som at de fyller opp de billigste setene (midtseter, bak..) for de som ikke tar seg råd til å betale. Disse tildeles ved innsjekk uten mulighet til å endre uten å måtte betale. Derfor lønner det seg nok å investere noen kroner ..

Men hvis det er god plass bak der, løser det seg sikkert.

One thing I did not purchase was a better seat. When checking in online, I was assigned seat 28E, a middle seat in the middle section of the 787-9’s 3-3-3 economy layout. It’s a classic tactic of ultra-low-cost carriers to automatically assign the worst seats, prompting an upsell, but I didn’t take the bait this time — which ultimately paid off.

https://thepointsguy.com/news/first-look-norse-atlantic-inaugural-new-york-boeing-787/

Frakte ukrainske flyktninger på første flyvning . Jeg har kansje en ide på hva forsinkelsene skyldes. Dette nevnes ikke 1 ord utenom den artikkelen.

Sent fra min SM-A526B via Tapatalk

Frakte ukrainske flyktninger på første flyvning . Jeg har kansje en ide på hva forsinkelsene skyldes. Dette nevnes ikke 1 ord utenom den artikkelen.

Hvis dem fyller opp Florida flyet med flyktninger så kan det ta veldig lang tid i passkontrollen på FLL. :cry:

Hvis dem fyller opp Florida flyet med flyktninger så kan det ta veldig lang tid i passkontrollen på FLL. :cry:

De går ikke i samme køen som deg. Dessuten vil de gå rett til 'secondary' hvis de har papirene i orden.

De går ikke i samme køen som deg. Dessuten vil de gå rett til 'secondary' hvis de har papirene i orden.

Ikke som meg nei som har Global Entry og svinser gjennom på 20 sekunder, tenkte mest på vanlige Nordmenn som må stå i køen for utlendinger:cry:

Ikke som meg nei som har Global Entry og svinser gjennom på 20 sekunder, tenkte mest på vanlige Nordmenn som må stå i køen for utlendinger:cry:

ESTA-folket har jo automater, de og .. Er heller ikke sikker på at så mange flyktninger havner på denne flighten, de sluses vel for det meste via mottak i NYC vil jeg tro.

ESTA-folket har jo automater, de og .. Er heller ikke sikker på at så mange flyktninger havner på denne flighten, de sluses vel for det meste via mottak i NYC vil jeg tro.

Joda, helt til automatene ikke virker en dag..:cry:
Har reist mye og har sett skrek eksempler på køer både her og der.
i Miami gikk jeg gjerne gjennom pass og immigrasjon 15-20 ganger i måneden i 12 år og sett pax køene, selv etter at det kom automater.
Dette blir dog FLL og jeg har ventet en god del timer på venner som kom fra Norge med Norwegian opp gjennom årene, CBP var ofte dårlig forberedt på store fly med 300 pax.
Håper det er forbedring nå, kanskje Mr. Futura snekrer sammen en trip rapport så vi får se hvor landet ligger.:cool:

Hadde vært mer bekymret for at innsjekket bagasje ikke kommer frem. Men når widerøe grund og jfk har forskjellig forklaring lukter det vg tips lang vei.

Last edited:
kanskje Mr. Futura snekrer sammen en trip rapport så vi får se hvor landet ligger.:cool:
Jeg skal prøve å få skrevet noen ord før jeg legger meg i Florida City i morgen, om ikke før

Jeg ser det på flighten du skal med, 20.06 begynner å bli mange reserverte seter i turistklasse, uten noe system eller mønster. Den som har reservert midtsete på midtre 3-seter blir nok glad når det blir helt fult bak i der....

Jeg skal prøve å få skrevet noen ord før jeg legger meg i Florida City i morgen, om ikke før

Jeg ser det på flighten du skal med, 20.06 begynner å bli mange reserverte seter i turistklasse, uten noe system eller mønster. Den som har reservert midtsete på midtre 3-seter blir nok glad når det blir helt fult bak i der....

Ok, det var god plass sist jeg så på Norse siden.
Du skal til Florida City, like Nord for Stuart, eller Jupiter i Florida?
Kjøpte båten min i Florida City og kjørte sydover en oktober dag med kuling og litt regn i 2017.
Har ikke vært der siden, hils fra meg:cool:

Da har de søkt USA-rettigheter for deres britiske datterselskap

https://www.flightglobal.com/norse-...for-foreign-air-carrier-permit/149114.article

Norse Atlantic Airways has applied to the US Department of Transportation (DOT) for a foreign air carrier permit on behalf of its UK subsidiary, Norse Atlantic Airways UK

Ellers har de fått slots i både Dubai og Dublin kommende vinter, men det betyr ikke de velger bruke dem

https://www.ch-aviation.com/portal/news/116661-norse-atlantic-airways-eyes-dubai-dublin-operations

Norse Atlantic Airways (N0, Oslo Gardermoen) has obtained slots at Dublin Int'l and Dubai Int'l airports for the Winter 2022/2023 season, although it has not disclosed its network plans for either

Last edited:
Litt skeptisk til noen av disse flyplassene ...

Norse Atlantic UK is planning to offer a comfortable inflight experience, affordable
fares, and a more environmentally friendly service to transatlantic passengers with initial
services between London Gatwick and New York, Fort Lauderdale (FLL) and Orlando
(MCO), and soon after between London Gatwick and Los Angeles (ONT), San Francisco
(SFO), Chicago (RFD) and Washington DC (BWI) in the United States. Norse Atlantic
UK plans to further expand its service over time to other points in the United States to meet
passenger demand. Norse Atlantic UK anticipates beginning U.S. operations in late 2022
with eight Boeing 787-9 aircraft in a two-cabin configuration (economy and premium) and
a seating capacity of 338 passengers. Norse Atlantic UK has applied for an Air Operator
Certificate from the UK Civil Aviation Authority (CAA), which it expects to receive in the
next few weeks.

https://downloads.regulations.gov/DOT-OST-2022-0072-0001/attachment_1.pdf

Skuffende ved innsjekking for Norse 21 idag.
Det var 3 skranker for økonomi klasse og en for Priority/Premium men ikke noe kø ordning, alt var blandet sammen og vi ventet 45 minutter bare for å vise passet og få et boarding kort.
Trodde Fast Track var inkludert i Premium Plus men det var det ikke.
Så nærmere på Premium Plus beskrivelsen pg det står Priority Check In og Priority Boarding, men jammen manglet det Fast Track. My bad, jeg var helt sikker det var inkludert.
Fullt kaos og lange køer for sikkerhets kontroll. Skuffende, tar ikke Norse igjen før det blir prioritet check-in og Fast Track, gjerne også TSA Pre-Check. (Lounge på Gardemoen er kanskje for mye å håpe på)

Back