Nytt "Fly og Vin" snart?

Replying to Topic 'Nytt

Det er hyggelig å drikke god vin i selskap med folk som har peiling på vin, men det sosiale elementet er også viktig. Alle er velkomne på Fly&vin! Husker ikke hvor mange vi var den gangen vi fylte kjelleren på Enoteca, men dette er ikke kun for en engere krets.

Replying to Topic 'Nytt

Originally posted by Falcon

Alle er velkomne på Fly&vin! Husker ikke hvor mange vi var den gangen vi fylte kjelleren på Enoteca, men dette er ikke kun for en engere krets.

Jeg tror vel vi var 18-20 stykker den gangen. Det ble vel litt kaotisk i forhold til finansielle transaksjoner den kvelden, og enkelte ble vel sittende igjen med en noe større andel av regningen enn rimelig. Men hyggelig var det å møte personene bak en rekke av nick'ene her! Synd at jeg ikke kan stille den 30.3 - hadde det vært 5-6 dager senere så hadde det kanskje gått i boks....

Replying to Topic 'Nytt

Vi kan jo ta en Fly&et-eller-annet når du er innom hovedstaden?

Det er selvsagt en mulighet. Det ser ut til at det blir et 2-3 dagers stopp i Oslo i begynnelsen av april så vi får se da.

jy

Replying to Topic 'Nytt

Synd. Men det er vel ikke lenge til Sjøflyhavna åpner...? :)

Gjett hvem som skal dit en tur naar jeg kommer til Oslo da..

Replying to Topic 'Nytt

Hvis det skulle være et mer eksotisk sted å holde dette så har jeg et forslag :D

http://www.airliners.net/open.file/1013495/L/

Replying to Topic 'Nytt

Originally posted by LN-SEK

Det skjærer seg for meg. Må dessverre jobbe....:(

Synd. Men det er vel ikke lenge til Sjøflyhavna åpner...? :)

Hva med et lite møte 4. eller 5. april for oss som ikke kan den 30.3...? Jeg antar at sjøflyhavna ikke er åpen da heller, men det finnes kanskje andre steder...?

Replying to Topic 'Nytt

Vi har da planer om å ringe dere den 30. mars... Jeg skal i allefall ha vin til lunsj den dagen...

Replying to Topic 'Nytt

Originally posted by GFL

Hva er addresen til dette stedet?

ORO Tapas Bar ligger i Tordenskjoldsgate,i krysset med Kjeld Stubs gt. Et kvartal fra Stortingsgaten retning sjøen.

Det er plass til 12 stk. i rom 303,så det er bare å møte opp.Tapas'ene koster sånn omtrent 55-65 kr. stk.Kjøttbollene kan absolutt anbefales (prøvd senest i går kveld).De har også en stor (295kr.) og en liten (195kr.) tapasmeny.De har et utmerket utvalg av vin på glass.Med Elin og Karen,som tidligere jobbet på Enoteca før de dro til Italia for å arbeide med vin der,så sier det seg selv at utvalget av italiensk vin også er på fremarsj! :devot:

Imorgen kl. 18.Be there!

Replying to Topic 'Nytt

Ja, er det ikke typisk! Plutselig idag har jeg visstnok fått lungebetennesle. Så nå er jeg sykemeldt, og ligger hjemme. Jaja, sorry....får satse på å bli frisk til USA-turen neste uke. Ser ikke helt bra ut...

Replying to Topic 'Nytt

argh! dette hadde jeg helt glemt!!! En halv uke på tur og nesten forumfritt gjør at man glemmer hele greia! ARGH! Falcon skal få for at han ikke minnet meh på dette tidligere i dag

Replying to Topic 'Nytt

Kommer det bilder/rapport fra kveldens treff???

Replying to Topic 'Nytt

Her er enkel rapport:
god mat - god vin - mange historier - mimring om Islander - fem til bords - fire med nett - utvidelse SAS intercont - buss hjem

:up:

Replying to Topic 'Nytt

Originally posted by CK

argh! dette hadde jeg helt glemt!!! En halv uke på tur og nesten forumfritt gjør at man glemmer hele greia! ARGH! Falcon skal få for at han ikke minnet meh på dette tidligere i dag

Du høres akkurat ut som et konsulentselskap jeg handler med om dagen. "Jeg har ikke gjort det fordi du ikke minnet meg på å gjøre det, selv om det har stått på planen i ukesvis!" :D

Nice try, Buster.

Replying to Topic 'Nytt

Utmerket happening! Noe frafall (CK,da!FY!!),men 5 stk klarte å holde en utmerket stemning i eget avlukke med vinduer ut mot resten av lokalet samt gata.Flott!

Vi begynte med: Ca' del Bosco Franciacorta Brut.Først ett glass,så ett til og så en hel flaske!#33103,kr. 199,90 på polet.Spumante som kan måle seg med noe av det beste fra Champagne!

Så kom de kalde tapasene som Elin hadde satt sammen for oss,og til de drakk vi siciliansk hvitvin.Pietramarina Etna Bianco Superiore 2000 fra produsenten Benanti.Nytt,og godt,bekjentskap for alle unntat Kurt.Flott vin! #48025,kr. 229,70 på polet.

Til de varme tapasene drakk vi rødt,og nesten selvfølgelig,italiensk:2004 Barbera d'Asti,Marchesi Alfieri.#41398,kr. 187,00 på polet.Flott,saftig og tanninfattig barbera.Nydelig.Det ble vel noen flasker,så vidt jeg husker.

Espresso og grappa etter desserten for noen av oss.Mener jeg så en Cola Light på bordet :skep

Tapasene bestod av Serranoskinke,artisjokker,en ost jeg ikke husker navnet på,to forskjellige chorizopølser,trøffelsalami,sotet tunfiskfilet,softshell krabber (godt!),tigerreker (kalt scampi),bakalao med patatas bravas,kjøttboller (ikke Gilde) og tilslutt en kyllingconfit,en mør og god munnfull!

Pistasje crème brulée til noen,iskrem til de andre.det var forresten is til brulée'n også: Guiness-is!

ca. 1200 kr/pers. inkl. tips.Siste bussen hjem med et nødrop! :devot:

Back