Replying to Topic 'Nytt
Utmerket happening! Noe frafall (CK,da!FY!!),men 5 stk klarte å holde en utmerket stemning i eget avlukke med vinduer ut mot resten av lokalet samt gata.Flott!
Vi begynte med: Ca' del Bosco Franciacorta Brut.Først ett glass,så ett til og så en hel flaske!#33103,kr. 199,90 på polet.Spumante som kan måle seg med noe av det beste fra Champagne!
Så kom de kalde tapasene som Elin hadde satt sammen for oss,og til de drakk vi siciliansk hvitvin.Pietramarina Etna Bianco Superiore 2000 fra produsenten Benanti.Nytt,og godt,bekjentskap for alle unntat Kurt.Flott vin! #48025,kr. 229,70 på polet.
Til de varme tapasene drakk vi rødt,og nesten selvfølgelig,italiensk:2004 Barbera d'Asti,Marchesi Alfieri.#41398,kr. 187,00 på polet.Flott,saftig og tanninfattig barbera.Nydelig.Det ble vel noen flasker,så vidt jeg husker.
Espresso og grappa etter desserten for noen av oss.Mener jeg så en Cola Light på bordet :skep
Tapasene bestod av Serranoskinke,artisjokker,en ost jeg ikke husker navnet på,to forskjellige chorizopølser,trøffelsalami,sotet tunfiskfilet,softshell krabber (godt!),tigerreker (kalt scampi),bakalao med patatas bravas,kjøttboller (ikke Gilde) og tilslutt en kyllingconfit,en mør og god munnfull!
Pistasje crème brulée til noen,iskrem til de andre.det var forresten is til brulée'n også: Guiness-is!
ca. 1200 kr/pers. inkl. tips.Siste bussen hjem med et nødrop! :devot: