Nytt fargeskjema

Jeg syntes vel det var noe kjent med "mønsteret" på dem mod'en ja!:drunk:

C6 er den mest omfattende ja, evt C12. (som også blir D-sjekk)

Alle C-sjekkene har vel også noen forskjeller.

Originally posted by LN-RUV

C6 er den mest omfattende ja, evt C12. (som også blir D-sjekk)

Alle C-sjekkene har vel også noen forskjeller.

Og C-sjekkene forfaller ca hvert annet år?

Mener å huske at det er 18mnd på classic, og 24 på NG?

Usikker, sikkert noen andre som vet bedre.

Intervallet varierer mellom forskjellige flyselskap, men for SAS Norway er det riktig som det sies, 24 mnd for 737NG.
For Classic er det litt mer komplisert, i utgangspunktet 18 mnd, men med en innebygd extension på 4 mnd, slik at det blir maximalt 22 mnd. Men hvis en "spiser" eksempelvis 2 mnd av utvidelsen og tar sjekken etter 20 mnd en gang, vil dette trekkes fra ved neste korsvei slik at det da blir 16 mnd + 4 mnd.
Comprende?

Og da var vi tilbake etter den omtalte testflight av BRK. Den var absolutt vellykket, uten problemer av noe slag. Rigging av flight controls var midt i blinken, og skroget holdt.;)

All honnør til STS for den jobben! :clap Såvidt jeg vet den første av sitt slag i Europa.

Bortsett fra den ikke ubetydelige forsinkelsen....

Såvidt jeg forstår går den til SNN i morgen kl 06:00 for lakkering, og blir dermed den første i komplette SAS Norway-farger.

Mvh Stone

Tusen takk for god inside-information og opplæring i vedlikeholds-tekniske begreper. Fortsett slik.

Originally posted by Stone

All honnør til STS for den jobben! :clap Såvidt jeg vet den første av sitt slag i Europa.

Mvh Stone

Mener det var noen som sa at dette var en mod som skulle gjøres på alle 737 ved 50.000 cycles (eller var det timer?) Vil det si at dette er den første europeiske maskinen med denne mod'en, eller har eldre maskiner blitt mod'et i USA? BU var vel første europeiske selskap med -500, men -300 var det jo mange som fløy før.

Ja, takk til både LN-RUV, LN-RKF og Stone for oppklarende informasjon.

Det gjør godt å vite slikt, for en som har vært utenfor gjerdet siden guttedagene, og fortsatt trives med det :)

Jeg er ingen teknisk ekspert, men jeg er ganske god på hva jeg ser; utenfra ;)

Originally posted by Stone

Intervallet varierer mellom forskjellige flyselskap, men for SAS Norway er det riktig som det sies, 24 mnd for 737NG.
For Classic er det litt mer komplisert, i utgangspunktet 18 mnd, men med en innebygd extension på 4 mnd, slik at det blir maximalt 22 mnd. Men hvis en "spiser" eksempelvis 2 mnd av utvidelsen og tar sjekken etter 20 mnd en gang, vil dette trekkes fra ved neste korsvei slik at det da blir 16 mnd + 4 mnd.
Comprende?

Og da var vi tilbake etter den omtalte testflight av BRK. Den var absolutt vellykket, uten problemer av noe slag. Rigging av flight controls var midt i blinken, og skroget holdt.;)

Bortsett fra den ikke ubetydelige forsinkelsen....

Såvidt jeg forstår går den til SNN i morgen kl 06:00 for lakkering, og blir dermed den første i komplette SAS Norway-farger.

Mvh Stone

Det var godt og høre! Rigget selv tab'ene til elevator!Det var vel ikke for mange turn på Hor. Trim da hyd til flight controls ble skrudd av? Hvem er du forresten?

Veldig bra jobbet av dere i STS. Har hørt at dette er første i sitt slag av arbeid som er gjort på 737 i Europa.

Canopy & tripple-seven: All honnør til dere, håper dere fikk de høye smørbrødene! :cool:
Trengte ikke røre trimmen i det hele tatt med flt controls off, hverken i FL170 eller 350, den var midt i blinken. Bare sideroret trengte en unit høyre i stby rudder.
Jeg var "Check flight Engineer" på den, jobber i SAS Braathens.. ehhhh... SAS Norway part M.

Stone

Kjekt å se maskinen i produksjon igjen! Ekstra morro blir det å se den i nye SAS farger. Jeg så den nåe den ble tauet bort på mil.området i begynnelsen av uka.

Og ingen fortalte det til meg.. :huh:
Jeg kjørte rundt og letet etter dere,
hadde håpet på bilder da dere sto i gropa.

Etter det jeg har fått høre skal Braathens titlene erstattes med Scandinavian på skrog og motorer , men det norske flagget bak beholdes.
Braathens konge-navnene skal beholdes og.

Det er satt opp en 737-500 fra Shannon til OSL i morgen. Regner med det er en nylakkert BRK som kommer "hjem". Forventet ankomsttid er kl 1550. :)

Sikkert noen som kan bekrefte dette helt sikkert i kveld.

Back