• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Mer enn tre fargeskjema?

KnutW

ScanFlyer Rusty
Medlem
Noen som kommer på flytyper som har hatt mer enn tre forskjellige offisielle fargeskjema i ett og samme flyselskap? Eksempel: Widerøe DHC-8 og SAS DC-9. Diverse hybridskjemaer, innleie o.l. teller ikke.

Spør for en venn.
 
Vet ikke hva du tenker om Braathens (SAFE). De fikk jo nytt design med stiliserte vingen på halen i 1997. Etter relativt kort tid ble den blå halen med vingen byttet ut med norske flagget. Hvis vi regner dette som to forskjellige fargeskjema har vel diverse 737-400 og 737-500 hatt 3 fargeskjema.
 
De eldste Trident 1 og 2 til BEA, ble levert i 60-tallets BEA skjema, og malt om til det siste BEA skjemaet, før de ble malt om British Airways, og mange av de overlevde 1980 når de bare skrev British med store bokstaver på flyene. Det samme gjelder One-Eleven 500.

BAs eldste 757er ble levert i Negus skjema, malt om til Landor skjema, var gjennom British World Tails haler, og endte med det nye BA skjemaet.
 
Fred Olsens Electra LN-FOH som er i dagens kalender hadde fire ulike farger i sin tid hos FOF
 
Back
Top