USA Nytt amerikansk lavprisselskap - Avelo Airlines

Deres andre base blir New Haven (HVN) i Connecticut, som vel nylig har blitt bygget ut.

Ser også de her skal basere 737-700, så har tydeligvis kommet over noen billige utgaver av den modellen også, slik at de da både vil ha -700 og -800 i flåten. Så blir da -800 i BUR og -700 i HVN

https://www.prnewswire.com/news-rel...s-tweed-new-haven-airport-base-301285665.html

NEW HAVEN, Conn., May 6, 2021 /PRNewswire/ -- America's first new mainline airline in nearly 15 years — Avelo Airlines — today announced its first East Coast base at Tweed New Haven Airport (HVN). Avelo will start operations at HVN in 3Q 2021, bringing choice, low fares, and convenience to Southern Connecticut with a mix of popular to-be-announced nonstop flights to popular destinations.
 
Ser også de her skal basere 737-700, så har tydeligvis kommet over noen billige utgaver av den modellen også, slik at de da både vil ha -700 og -800 i flåten. Så blir da -800 i BUR og -700 i HVN
Ser ut til at det kommer i hvert fall tre -700 fra Southwest:
Boeing 737 -7H4 36617 2491 N905WN Avelo Airlines at SBD 11jul21 after paint prior delivery (+ 36623/2558 N916WN, + 36626/2600 N921WN)
 
Deres andre base blir New Haven (HVN) i Connecticut, som vel nylig har blitt bygget ut.

Ser også de her skal basere 737-700, så har tydeligvis kommet over noen billige utgaver av den modellen også, slik at de da både vil ha -700 og -800 i flåten. Så blir da -800 i BUR og -700 i HVN

https://www.prnewswire.com/news-rel...s-tweed-new-haven-airport-base-301285665.html

Mens de fra Burbank gikk for det som trygt kan kalles mindre flyplasser så virker fokuset på New Haven ene alene være Florida, og de store destinasjonene der, når de åpner opp ruter fra HVN i november.

https://onemileatatime.com/avelo-airlines-new-haven/

Orlando (MCO) as of November 3, 2021, with 5x weekly flights
Fort Lauderdale (FLL) as of November 5, 2021, with 5x weekly flights
Tampa (TPA) as of November 8, 2021, with 3x weekly flights
Fort Myers (RSW) as of November 11, 2021, with 2x weekly flights

Oppdatert rutekart:

Avelo-Airlines-Routemap.png
 
Last edited:
Da blir det noen nye rute fra New Haven.
 

Attachments

  • A36C535A-D3E7-4DA8-BDBB-D94ACFAA06A3.jpg
    A36C535A-D3E7-4DA8-BDBB-D94ACFAA06A3.jpg
    67.7 KB · Views: 700
Enda noen til!
Mulig det begynner å mettes med sol-destinasjoner for denne sesongen, mens mer by-destinasjoner etterlyses kanskje?
 

Attachments

  • FA3F357D-DDA2-48ED-BDF0-0E7F49393E2D.jpg
    FA3F357D-DDA2-48ED-BDF0-0E7F49393E2D.jpg
    65.4 KB · Views: 629
  • 4FB7D14E-629C-4DCA-AC5D-46B52BE5EF5E.jpg
    4FB7D14E-629C-4DCA-AC5D-46B52BE5EF5E.jpg
    69.7 KB · Views: 621
Last edited:
Ny rute: Charleston CHS - Orlando MCO.
 

Attachments

  • A0D49CE8-E6DC-40B5-BA15-1381F95120E9.jpeg
    A0D49CE8-E6DC-40B5-BA15-1381F95120E9.jpeg
    61.6 KB · Views: 578
Ja, en del drar dit og. Og noen forlater. De har de to siste år hatt klasser der folk ikke dukker opp pga annen jobb.
De tjener godt i UPS, men ikke bra selskap og jobbe i, etter min mening. Folk blir pga lønna. FedEx behandler pilotene mye bedre. Begge har lik type flyging, og det er ikke noe for meg.
 
Ja, en del drar dit og. Og noen forlater. De har de to siste år hatt klasser der folk ikke dukker opp pga annen jobb.
De tjener godt i UPS, men ikke bra selskap og jobbe i, etter min mening. Folk blir pga lønna. FedEx behandler pilotene mye bedre. Begge har lik type flyging, og det er ikke noe for meg.

Jeg har hørt det samme. Har møtt flere piloter der som sier “it’s a great place to work except when you’re at work”. For mange spiller det ingen rolle, da det er veldig vanskelig å forlate en jobb som betaler så bra som UPS
 
Jeg har hørt det samme. Har møtt flere piloter der som sier “it’s a great place to work except when you’re at work”. For mange spiller det ingen rolle, da det er veldig vanskelig å forlate en jobb som betaler så bra som UPS
Da jeg mistet min forrige “airline jobb” drev jeg den lokale basen for et frakt selskap. Stort sett UPS vi jobbet med på min base, og jeg jobbet veldig tett på de, var på ramp morgen og kveld. Den på toppen skrek til den under som skrek til den under som… De er en gjeng med truck drivers som ikke skjønner og ikke liker det som har med flyging og gjøre. Og stort sett natt.
FedEx er stort sett og natt, men drevet av folk som forstår aviation.
Begge disse har de best betalte pilot grupper, men mange som er 60 ser ut som de er 90. Blir samme som long haul i midt østen, lange dager og netter, øst en dag, vest neste.
 
Back
Top