Nyt om Ryanair vs. LO

De danskene er noe for seg selv. Dette kan kun føre til at Ryanair trekker seg ut, og at arbeidsplasser går tapt.
 
Lidt nyt om risikoen for konflikt i Billund. "Forhandlingerne" er brudt sammen, og risiko for konflikt i midten af juni.

http://politiken.dk/turengaartil/re...ade-truer-tusindvis-af-danskeres-sommerferie/

Faktum er vel, at der aldrig har været nogle forhandlinger?

På den ene side er jeg mod det monopolistiske fagforeningssystem, men modsat er jeg fløjtende ligeglad med Ryanair. Kort fortalt er jeg ligeglad hvad det ender med. En konflikt kunne blive underholdende.
 
Dette kan vel ikke være lovlig?
"Blokaden betyder, at alle ansatte i Billund lufthavn organiseret under blandt andet 3F og HK vil nægte at servicere Ryanair."

Greit nok om ansatte i Ryansir som har organisert seg går til streik, de er alle rett, men en blokade?
 
Dette kan vel ikke være lovlig?
"Blokaden betyder, at alle ansatte i Billund lufthavn organiseret under blandt andet 3F og HK vil nægte at servicere Ryanair."

Greit nok om ansatte i Ryansir som har organisert seg går til streik, de er alle rett, men en blokade?

Dette er lovligt i forhold til dansk praksis. En virksomhed der nægter at lade sig organisere under fagbevægelsen kan blive ramt ved, at ansatte i andre organiserede virksomheder ikke må servicere virksomheden. Dette har bl.a. været brugt overfor visse restaurationer. Denne form for blokade indgår som en del af overenskomsterne mellem fagbevægelsen og arbejdsgiverforeninger, såvidt jeg ved.
 
"Blokaden betyder, at alle ansatte i Billund lufthavn organiseret under blandt andet 3F og HK vil nægte at servicere Ryanair."

Nu er der heldigvis ikke så mange der er med i HK ca. 30 procent er organiseret. Resten er ikke medlem af en fagforening eller er medlem af en anden. I 3f er andelen sandsynligvis højrer, men en del vil melde sig ud hvis de bliver bedt om at aktionere, nok også det klogeste.
 
Hvad mener du med "at se der kom noget godt ud af dette"?
Jo jeg håber da bestemt at det endelig skal lykkes for nogen at få skovlen under MoL.
Og lykkes det ikke for foreningerne i BLL, så håber jeg at det lykkes for SKAT.
Synes det er frastødende og anti socialt den måde FR mener at det dem og dem alene som skal bestemme hvad der er ret og rimeligt..
Der er 100 pct sikkert mange som ikke er enige og synes at FR skal have lov til at skalte og valte med deres såkaldt ansatte som det passer dem ...Det er bare så forkert.
Synes at man skal bort fra det trafikale og kun se på ansættelses forholdet..
Jeg kan sagtens acceptere at andre har en anden opfattelse end jeg, og det respekterer jeg også...
Hilsen Ole
 
De danskene er noe for seg selv. Dette kan kun føre til at Ryanair trekker seg ut, og at arbeidsplasser går tapt.

Det er vel intet imod de mange arbejdspladser, der kommer i fare, hvis Ryanair får held med deres model i Danmark!? Jeg håber, det når så vidt, at Ryanair trækker sig fra Billund. Vi skal ikke acceptere laveste fællesnævner her i landet. Det har man gjort mere end nok rundt omkring!
 
Jo jeg håber da bestemt at det endelig skal lykkes for nogen at få skovlen under MoL.
Og lykkes det ikke for foreningerne i BLL, så håber jeg at det lykkes for SKAT.
Synes det er frastødende og anti socialt den måde FR mener at det dem og dem alene som skal bestemme hvad der er ret og rimeligt..
Der er 100 pct sikkert mange som ikke er enige og synes at FR skal have lov til at skalte og valte med deres såkaldt ansatte som det passer dem ...Det er bare så forkert.
Synes at man skal bort fra det trafikale og kun se på ansættelses forholdet..
Jeg kan sagtens acceptere at andre har en anden opfattelse end jeg, og det respekterer jeg også...
Hilsen Ole
Men Ole, siger du at Ryanair har slaver ansat? At det ikke er frivilligt ansatte, der har indgået og accepteret kontraktsvilkårene? Og hvad har Skat med sagen at gøre?
Eller er du bare utilfreds med den fri konkurrence?

(Læner mig nu tilbage med min bullshit-bingoplade der er fyldt med venstreorienterede buzzwords som "social dumping", "løndumping" og "ulige vilkår").
 
Jeg synes vi har haft denne debat om ansættelsevilkår og fagforeningspoltik før, måske det snart kunne være mere interessant at se på konsekvenserne af en konflikt.

(Læner mig nu tilbage med min bullshit-bingoplade der er fyldt med venstreorienterede buzzwords som "social dumping", "løndumping" og "ulige vilkår").

Helt ærligt, jeg burde ikke spilde min tid på det her, men nu gør jeg det. Det ovenstående er et klassisk eksempel på en argumentresistens. Det bidrager på ingen måde til en god debat, og sender et signal om, at du ikke er interesseret i en konstruktiv debat, men udelukkende vil provokere andre med en anden observans end dig. Helt ærligt, at skrive den slags hører til i kategorien "idioti", og derfor vil jeg slet ikke indlede en konstruktiv debat på den baggrund!
 
Helt ærligt, jeg burde ikke spilde min tid på det her, men nu gør jeg det. Det ovenstående er et klassisk eksempel på en argumentresistens. Det bidrager på ingen måde til en god debat, og sender et signal om, at du ikke er interesseret i en konstruktiv debat, men udelukkende vil provokere andre med en anden observans end dig. Helt ærligt, at skrive den slags hører til i kategorien "idioti", og derfor vil jeg slet ikke indlede en konstruktiv debat på den baggrund!
At jeg forudser modargumenterne har vel ikke noget med argumentresistens at gøre? Men jeg erkender da, at det sikkert kan virke provokerende på den blokadeivrige fagbevægelse og dennes tilhængere.
Idiot (og det afledte idioti) betyder vist nok på græsk den uengagerede. Så kald du mig bare det. Det betragter jeg mig ikke som.
 
Problemet med Ryanair er at de setter en ny standard for bransjen hvor man går vekk i fra faste ansettelser og mot permanent innleid arbeidskraft enten at man er ansatt i et "puppet"selskap eller at hver pilot har sitt eget enkeltpersonsforetak. Men er klart at Ola Dunk og andre gir faen bare man får billige billetter. De opptrer også svært aggresivt mot forsøk til organisering blant sine "ansatte".
 
Försvinner Ryan från Danmark så kan säkert något seriöst bolag ta deras plats.

Hvorfor var ikke disse seriøse selskapene inne i Billund før Ryanair meldte sin ankomst? Har du reflektert over det?

Dette er lovligt i forhold til dansk praksis. En virksomhed der nægter at lade sig organisere under fagbevægelsen kan blive ramt ved, at ansatte i andre organiserede virksomheder ikke må servicere virksomheden. Dette har bl.a. været brugt overfor visse restaurationer. Denne form for blokade indgår som en del af overenskomsterne mellem fagbevægelsen og arbejdsgiverforeninger, såvidt jeg ved.

Men en slik blokade vil vel forutsette at alle bedriftene omfattes av denne ovenskomsten? Er f.eks Ryanair medlem av en arbeidsgiverforening som har inngått ovenskomst med en arbeidstagerforening?





Vidar
 
Hmmm.
Jeg mener jeg har lest tilsvarende diskusjoner i andre tråder her inne.
Blir dere aldri lei ? :)
 
Back
Top