Nye Sterlingruter kommer

sukram

ScanFlyer Gold
Ifølge en artikkel i Aftenposten skal Sterling starte utenlandsruter fra annen/andre
by(er) enn Oslo. Har noen hørte noe om dette? Hvilke ruter kan det være?

http://www.aftenposten.no/reise/article1988376.ece

Forøvrig, siden Sterling tydeligvis er på vei inn på andre flyplasser enn Gardermoen, er de gærne/smarte nok til også å starte opp innenlandsruter i Norge, tror dere?

De har prøvd fra BGO og SVG uten suksess. Årsaken var at crew ble for dårlig utnyttet og det kostet masse i dietter og hotellpenger. Crew ble sendt fra OSL og CPH for og fly disse rutene.

Blir vel Bødø - Paris og Kirkenes - Brussel.... Ingen ting vondt av selskap som trøkker til, men jeg tror flåte planleggerene til Sterling nok burda ha tenk seg om to ganger.
Jeg synes personlig det bare lukter mer og mer despirasjon av selskapet. De har tydelig vis for mange fly de ikke har steder med fornuftig nok produksjon å sette inn.
Det har vært litt for mange svært så fantasifulle etableringer av ruter i det siste.

Originally posted by vs 200

BGO, SVG og TRD har de snakket stille om men det er vel ikke offisielt enda tror jeg

Er vel muligens SVG-ALC eller AGP de vil prøve seg på i vinter.....?

Originally posted by EK 007

Originally posted by vs 200

BGO, SVG og TRD har de snakket stille om men det er vel ikke offisielt enda tror jeg

Er vel muligens SVG-ALC eller AGP de vil prøve seg på i vinter.....?

Det må vel i så fall bli sommeren den ruten har en sjanse, isolert sett ikke så dumt, men dette med crew osv kan det bli for høye kostnader forbundet med dette.

Generelt sett mener jeg ruteplanleggerne i det selskapet burde bli litt mer edruelige og ikke tro at de kan kopiere FR for eksempel. Tror de hadde gjort lurt i å satse på noen verdifulle ruter skikkelig i stedet for tre ukentlige avganger hit og dit til steder som knapt kan skape lønnsomhet.

Et poeng må jo også være at Sterling nå kommer går inn på markeder hvor Norwegian de siste årene har posisjonert seg veldig. Det blir ikke enkelt å utkonkurere Norwegian i BGO, SVG og TRD nå.

uansett hva de velger å gjøre så ønsker jeg Sterling lykke til med nye ruter og håper det lykkes for dem

Originally posted by MartinL

Blir vel Bødø - Paris og Kirkenes - Brussel.... Ingen ting vondt av selskap som trøkker til, men jeg tror flåte planleggerene til Sterling nok burda ha tenk seg om to ganger.
Jeg synes personlig det bare lukter mer og mer despirasjon av selskapet. De har tydelig vis for mange fly de ikke har steder med fornuftig nok produksjon å sette inn.
Det har vært litt for mange svært så fantasifulle etableringer av ruter i det siste.

Enig, det skal ikke være grenser for fantasifull rute planlegging :rolleyes:

Er der nogen der kan fortælle hvorfor Alicante er en så populær destination for nordmænd ??

Hilsen
Ole

Originally posted by sk931

Er der nogen der kan fortælle hvorfor Alicante er en så populær destination for nordmænd ??

Hilsen
Ole

Det er mange som har hus/leiligheter på kysten der, og det er visstnok endel fine steder der. Jeg har ikke vært i den delen av Spania, så jeg kan uttale meg 100 % om de er fine eller ikke.

Hilsen
Ole
Mange nordmenn har kjøpt ferieboliger i området rundt Torriveja og La Manga + at mange norske bedrifter har ferieboliger for sine ansatte i området.

Originally posted by amatør

Hilsen
Ole
Mange nordmenn har kjøpt ferieboliger i området rundt Torriveja og La Manga + at mange norske bedrifter har ferieboliger for sine ansatte i området.
Tak for oplysningen

Hilsen
Ole

Hilsen
Ole
Klimatet är också väldigt stabilt runt Alicante. Det är bra väder större delen av vinterhalvåret, även om det inte är lika varmt som Kanarieöarna.

Originally posted by MD11

De har prøvd fra BGO og SVG uten suksess. Årsaken var at crew ble for dårlig utnyttet og det kostet masse i dietter og hotellpenger. Crew ble sendt fra OSL og CPH for og fly disse rutene.

Ja, nærmere fiasko enn den satsningen kommer man ikke i Sterling.

Sterling hadde store problemer med birdstrike på Sola for noen år siden. Tilfeldigvis ble deres to ukentlige avganger ofte truffet av fugler. En direkteterute til London Gatwick fra Sola hadde vært bra. Tror markedet for flygninger til Spania er mettet.

Det er klart at Sterling, som foreløpig ikke har innenlandsruter i Norge, får større kostnader knyttet til crew på de forskjellige flyplassene enn Norwegian, som har mange avganger til norske destinasjoner i tillegg til utenlandsrutene.

Eksempel: Når Norwegian starter opp Tromsø - London, lar vel crew-situasjonen seg (forholdsvis) enkelt løse fordi Norwegian allerede har flere daglige avganger Tromsø - Oslo. Dersom det var Sterling som startet denne ruten, måtte de jo fly opp/ned crew til endel avganger eller ihvertfall sjonglere effektivt med ruteplanen.

For effektivt kunne konkurrere med Norwegian må de kanskje opprette innenlandsruter? Men selv ikke Sterlings ruteplanleggingsansvarlig har vel baller til det? :old :old ;)

Hvis Sterling opprettet ruter fra København til Bergen og Staganger, kunne de jo fly med disse flyene videre til byer de vil betjene fra Bergen og Stavanger.

Men mye av problemet her ligger vel i at på de store rutene i Norge så krever passasjerene ganske høy frekvens. Rutene blir i liten grad brukt, i særlig grad av de som legger igjen mye penger i billetten, hvis det ikke er hyppige avganger. Det nytter ikke å komme med 2 daglige f eks mellom Oslo og Bergen. Ellers hadde vi nok sett flere aktører på den ruten, som utvilsomt er stor, også i internasjonal sammenheng. Har selv nylig opplevd å se hvordan passasjerer på dagstur mellom store norske byer ikke aner hvilket fly de drar hjem med osv.

Back