Er det andre flyplasser i nærheten av London som har rutetrafikk enn?

Er det andre flyplasser i nærheten av London som har rutetrafikk enn?

Heathrow, Gatwick, City, Stansted og Luton? Noen som vet, skal til England til sommeren. Og hvis det blir mye passkaos på nonschengen på Gardermoen. Så da kanskje like greit å reise via en annen flyplass i Europa hvor de har et bedre system enn det man skal innføre i Norge. Og da lurte jeg på å finne meg en flyplass jeg ikke har vært på i England. Så noen som vet om andre flyplasser nær London som har rutetrafikk til utlandet?

Re: Er det andre flyplasser i nærheten av London som har rutetrafikk enn?

Kommer jo an på hvor nære... Cardiff og Bristol har connections til AMS i det minste og er en liten togtur unna Paddington

Heathrow, Gatwick, City, Stansted og Luton? Noen som vet, skal til England til sommeren. Og hvis det blir mye passkaos på nonschengen på Gardermoen. Så da kanskje like greit å reise via en annen flyplass i Europa hvor de har et bedre system enn det man skal innføre i Norge. Og da lurte jeg på å finne meg en flyplass jeg ikke har vært på i England. Så noen som vet om andre flyplasser nær London som har rutetrafikk til utlandet?

Hvorfor skal det bli passkaos på OSL?

Last edited:

Til flyplasser ikke altfor langt unna London har du ogsaa, Norwich (KLM), Southampton (KLM). Litt lenger unna ligger Birmingham som har mange ruter til utlandet, og gode togforbindelser til London og andre deler av landet.

Fly til CDG eller BRU, ta tog til London derfra er en mulighet. Men hvorfor skal det bli passkaos på OSL? Passkontroll må man uansett gjennom.

Hvorfor skal det bli passkaos på OSL?

De snakket om det på nyhetene i dag tidlig. I forbindelse med innstramninger av Schengens yttergrense så skal norske myndigheter ha valgt den mest tungvidte løsningen. Og at dette vil føre til ekstra lange køer gjennom passkontrollen og økte bilettpriser.

Kommer jo an på hvor nære... Cardiff og Bristol har connections til AMS i det minste og er en liten togtur unna Paddington
Tusen takk
Til flyplasser ikke altfor langt unna London har du ogsaa, Norwich (KLM), Southampton (KLM). Litt lenger unna ligger Birmingham som har mange ruter til utlandet, og gode togforbindelser til London og andre deler av landet.
Tusen takk
Fly til CDG eller BRU, ta tog til London derfra er en mulighet. Men hvorfor skal det bli passkaos på OSL? Passkontroll må man uansett gjennom.

Skal vist nok bli det fordi Norge vist skal ha valgt den dårligste løsningen ved strengere kontroll av Schengens yttergrense.

Skal vist nok bli det fordi Norge vist skal ha valgt den dårligste løsningen ved strengere kontroll av Schengens yttergrense.

Klarer ikke å finne noe om det på nett?

Hva er dårlig med løsningen? Blir det vanskeligere for en nordmann med norsk pass å komme seg inn i Norge igjen?

Klarer ikke å finne noe om det på nett?

Hva er dårlig med løsningen? Blir det vanskeligere for en nordmann med norsk pass å komme seg inn i Norge igjen?

Det er vist nok prosessen, mer omfattende. Og at Norge da vist skal ha gått for at det skal gjøres manuelt. Mens de som klagde mente at Norge burde ha automatisk pass-sjekk.

Fly til Amsterdam også Rail and Sail derfra til London. Tog til Hoek von Holland, båt derfra til Harwich og tog til London sentrum :)

Eurostar har også togavganger med høyhastighetstog fra Amsterdam 3-4 ganger om dagen. Ca 4 timer og så kommer du frem midt i London på St Pancras International

Så i stedet for å bruke litt lenger tid i passkontroll i Norge, så legger vi på flere time i transfer evnt med tog og båt? Hvorfor forstår jeg ikke hva man tjener på dette?

Back