Nye seter i CX Business?

Det er vel fiskebensseter som gjelder på CX nå.
Personlig synes jeg ikke det frister noe særlig. Spesielt ikke om man reiser 2 isammen!

BF:cool2

CX sitt fiskebens-oppsett er faktisk noe av det beste jeg har vært borti. Selve setene fant jeg svært komfortable, og sov faktisk nærmere 7 timer uavbrutt på vei til HKG. I tillegg liker jeg det faktum at man er ganske så beskyttet og slipper å ha ufrivillig kontakt med sidemannen.
Jeg tror nok at business-konfigurasjonen til CX er valgt utifra behovene til business-pax, og ikke fritidsreisende par.
I tillegg er cateringen hos CX noe av det beste jeg har opplevd og går langt utenpå alt jeg har fått servert hos europeiske selskaper. Så CX har blitt et av mine foretrukne selskap på Asia.

Last edited:
CX er vel litt i klasse med SQ. De er vel dessuten også av de dyreste selskaper å reise i Biz eller First med.

CX er vel litt i klasse med SQ. De er vel dessuten også av de dyreste selskaper å reise i Biz eller First med.

Trenger ikke å være veldig dyrt. Ca 4700 kr for t/r i biz med CX på TPE-HKG-DPS. Får bl.a. testet disse "likkistene" så bilder kommer senere i år ;) Blir "likkiste"-transport i 2.etasje på 2 stk. 747 og i en 777-300ER ;)

Fikk sjekket ut disse nye biz setene til CX nå denne uken. Var så heldig å få et av disse på en kort tur mellom BKK og HKG.
Setene var helt fine, men litt trange. Og jeg kunne ha ønsket meg bedre lagringsplass.
Men de var svært behagelige når de var i "sengemodus".
Maten og servicen var jo ellers helt utsøkt. På en så kort tur hadde de tre valg til hovedrett og de var ikke gjerrige hverken på champagnen eller vinen. Fikk et meget godt inntrykk av selskapet, og har lyst til å booke CX neste gang jeg skal til Asia.

Last edited:
Er setene til CX noe forskjellig fra VS, NZ og AC sine, eller er det nøyaktig samme setet?

De er ganske annerledes. Ingen andre flyselskaper som har akkurat det samme desginet. Business hos VS og NZ er vel det nærmeste, men de har lavere "vegger" enn det som CX har. AC, 9W og DL sine seter er helt annerledes syns jeg.

Business hos VS og NZ er vel det nærmeste, men de har lavere "vegger" enn det som CX har.

Nettopp, og det er disse høye "veggene" som gjør at det føles litt trangt. Men på den annen side føles det også mer privat, fordi det hindrer "innsyn". Så alt i alt er det ikke så ille.
Heller dette oppsettet enn det tradisjonelle der man sitter sammen med et vilt fremmed menneske i 10 timer og føler seg tvunget til å konversere.

Noen som har hørt noe mer om de nye setene som er meldt i CX Business? Har CX gått ut med noe offisielt enda?

Back