"Nye SAS" presenteres på onsdag - rykter og spekulasjoner

TCAS

ScanFlyer Crusty
"Nye SAS" presenteres på onsdag - rykter og spekulasjoner

Skandinavias største flyselskap - SAS - har nye planer i ermet.

Det fremgår av en presseinvitasjon konsernet la ut på sine hjemmesider mandag.

Ifølge invitasjonen kommer konsernsjef Rickard Gustafson til å legge frem en ny strategisk retning for selskapet.

Dette skal skje i Stavanger førstkommende onsdag.

Av det korte notatet kommer det frem at Gustafson skal presentere ny strategi og visjoner for SAS.

http://e24.no/boers-og-finans/sas-v...487?utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter

Last edited:
Re: "Nye SAS" presenteres på onsdag

Virker noget mærkeligt at afholde dette pressemøde i Stavanger når hovedparten af de journalister der har interesse i dette emne hører hjemme i en af de tre hovedstæder... Men nu er det jo SAS - så tingene behøver jo ikke at give mening eller blive gjort lettest muligt ;)

Uanset bliver det spændende at se hvad SAS fremlægger på onsdag....

Blir spennende å se hva dette faktisk innebærer. Om det er konkret merkbart for passasjerene eller om det er mest for å kutte kostnader og få opp moralen internt

Virker noget mærkeligt at afholde dette pressemøde i Stavanger når hovedparten af de journalister der har interesse i dette emne hører hjemme i en af de tre hovedstæder... Men nu er det jo SAS - så tingene behøver jo ikke at give mening eller blive gjort lettest muligt ;)

Skal man få opp passasjertallene så gjelder det jo å få journalister og analytikerene til å reise, og dermed legge det lengst mulig unna flest stykker ;)

Det kan jo hende at de håper det ikke kommer så mange?

Spøk til side, det blir veldig spennende å høre hva de har på hjertet. Det har vel ligget i luften at det må komme en strategisk melding.

Da virker plasseringen i Stavanger veldig gjennomtenkt! Venter i spenning på nyhetene på osndag.

Virker noget mærkeligt at afholde dette pressemøde i Stavanger når hovedparten af de journalister der har interesse i dette emne hører hjemme i en af de tre hovedstæder... Men nu er det jo SAS - så tingene behøver jo ikke at give mening eller blive gjort lettest muligt ;)/QUOTE]

:headbang

Tror du kanskje ikke, som nevnt i annen respons her at det har noe med Solakonferansen? Den samler tross alt endel folk tilknyttet luftfarten.

Men i.o.m det er SK så er det vel negativt uansett hva de prøver å kommer opp med:angry:

Verdt å merke seg også er at Solakonferansen åpner med "Et skråblikk på skandinavisk luftfart gjennom 25 år" med selveste Carlzon ;)

:headbang

Tror du kanskje ikke, som nevnt i annen respons her at det har noe med Solakonferansen? Den samler tross alt endel folk tilknyttet luftfarten.

Men i.o.m det er SK så er det vel negativt uansett hva de prøver å kommer opp med:angry:

Det har jo som nævnt i andre poster sikkert noget med Sola-konferencen at gøre. Da jeg skrev mit indlæg var jeg ikke klar over dette (men så er det jo fint at vi har et så oplyst forum som her) og derfor virkede det ikke særligt logisk at placere der. Men hvis man ved at man har journalisterne der så er det jo fint.

Med kendskab både til PR generelt og til hvordan SAS ofte gør, så ville det ikke overraske mig at de kunne finde på noget der ikke ser så gennemtpænkt ud. Det er ikke første gang jeg har set noget fra den afdeling, der ikke virker særligt gennemtænkt.

Men nu ser det jo ud til at der er en ganske god forklaring på det denne gang - og så er alt jo fint.

Nu er det jo meget sjældent at jeg får skyld for at dreje alt i en negativ retning når det gælder SAS ;) Det plejer at være det modsatte jeg skal høre på, men herregud, så har jeg prøvet det også. :drunk:

Rickard Gustafson skal også holde foredrag på Solakonferansen på onsdag, fra kl 1200-1245.

Nu er det jo meget sjældent at jeg får skyld for at dreje alt i en negativ retning når det gælder SAS ;) Det plejer at være det modsatte jeg skal høre på, men herregud, så har jeg prøvet det også. :drunk:

Bra sagt FlyHi. For en gangs skyld er jeg enig! :p

;)

Nå håper jeg ikke du leste det som at jeg synes ALT du skriver er negativt.
:up:

Jaja, det er vel en første gang for alt her i livet! :)

Dette blir uansett veldig spennende. Får bare håpe det er tid for å se fremover nå, og komme med nye vyer og ideer. Har igrunnen vært nok fokus på kutt og innsparinger for en periode nå.

Back