Nye ruter fra Rygge lanseres i morgen

nesjon

ScanFlyer Blue
Lokalavisene melder i dag at Ryanair på en pressekonferanse kl. 14.00 i morgen vil lansere nye ruter fra Moss Lufthavn Rygge.

Det er allerede bekreftet at Stockholm Skavsta (NYO) vil være en av disse med oppstart 25. oktober og avganger to ganger om dagen sju dager i uka.
NYO-RYG kl. 07.00-08.00
RYG-NYO kl. 08.25-09.25
NYO-RYG kl. 17.40-18.40
RYG-NYO kl. 19.05-20.05

Spørsmålet er da, kommer det flere ruter, eller blir det med denne ene?
Hva tror dere? Spekulér i vei!

Kan det være den mye omtalte eventuelle flyttingen av TRF-trafikken over fjorden?

Etter hva jeg kan se av ulike saker som ligger ute på nettet akkurat nå, så var det snakk om kun én rute. Så da er det ikke så mye å vente på til i morgen...

Jeg tipper det blir rute mellom Oslo Lufthavn Rygge og Tromsø Lufthavn Bodø.

Positivt med rute til Stockholm da, regner med det er bussforbindelser fra Skavsta til sentrum?

Da er det ikke mange byer igjen som vi savner her i Østfold. Paris, Roma kunne kanskje vært noe da, sammen med Amsterdam (men der kommer jo DY neste vår, kanskje)

Positivt med rute til Stockholm da, regner med det er bussforbindelser fra Skavsta til sentrum?

Da er det ikke mange byer igjen som vi savner her i Østfold. Paris, Roma kunne kanskje vært noe da, sammen med Amsterdam (men der kommer jo DY neste vår, kanskje)

Jodå, det går många bussar från Skavsta till Stockholm. Tar ca 80 minuter...

Tja, ikke ulikt å fly via OSL. Flytog, venting i sikkerhetskontroll/innsjekk etc. Flybuss inn til Stockholm. Alt dette tar langt mer enn 3 timer. Som nevnt over her, så vil dette være et veldig bra tilbud for de som skal til/fra de aktuelle flyplassene. Ikke alle skal som kjent Oslo-Stockholm.

Så da tar en tur til Stockholm med FR over 3 timer i bare reisetid...

En tur från Stockholm tar mycket mer tid. Ryanair och flygbussarna rekommenderar att man tar flygbussen från Stockholm city som avgår 3h innan flyget går från Skavsta. Så om morgonflyget går kl 07.00 från Skavsta så är meningen att man ska ta bussen 04.00 från Stockholm city. Ryanair hävdar att tidtabellen är lagt för att passa affärsmän. Undrar hur många affärsmän man kommer se på 04.00 bussen? :)

Nja, fra Bardufoss tar det tross alt bare halvannen time til Tromsø, så den er vel litt for nær Tromsø til å kunne kalles Tromsø Lufthavn. Jeg stemmer i for enten Andenes eller Evenes... ^_^

Om Ryanair noen gang begynner å tenke på Alta, så regner jeg med at de lander på Banak... :p

... men ærlig talt er jeg spent på hvor Ryanair flyr neste gang. Eller bedre; hvor de hevder at de skal fly...

...men kommer vi til å se Ryanair innenlands snart? De snuste på Evenes for noen år tilbake, men var skeptiske pga vinterforholdene, og mulige forsinkelser.

Evenes er vel mer et knutepunkt i nord enn Andøya... Andenes er et ytterpunkt både geografimessig og kommunikasjonsmessig, ikke et knutepunkt. -Med mindre du tar ferga til Senja inn i beregningen i tillegg til Widerøe, og ... hvalsafariskuta :-)

Hm, det er fortsatt ikke noen lekkasjer fra lokale medier her nede. Uansett vil jo de nye rutene komme fra baser, men hvilke? Jeg håper fortsatt de vil holde seg unna Norwegian.

Med de nye Ryanair-passasjerene utover høsten er det vel også håp om å finne leietakere til de butikklokalene i terminalen som fortsatt står tomme. Det er vel et par stk? En bokhandel og en butikk med "norske" varer hadde kanskje vært noe (sistnevnte for Ryanair-turister). Man skal vel heller ikke se bort i fra at caféen må utvides.

Norge kan få 25 nye ruter med Ryanair

Problemet er dum lovgivning som begrenser hvor mye Rygge kan vokse, sier han.

Samferdselsdepartementet har satt en begrensning på 15.000 flybevegelser i året på Rygge, noe flyplassen kjemper innbitt for å få opphevet. Rygges markedssjef Silje N. Thoresen innrømmer likevel at trafikktaket ikke er et problem på kort sikt; det er fortsatt rom for flere ruter fra Rygge.

http://www.aftenposten.no/reise/nyheter/article3202458.ece

Back