Nye spennende ruter fra Rygge med Norwegian

http://moss-avis.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20090715/NYHET02/960504120/1044

Norwegian kan trekke seg ut på dagen dersom FR kommer til Rygge, ser det ut til..

- Vi må tenke nytt i forhold til hva som skjer og hvem som nå skal satse ved Moss Lufthavn Rygge. Dersom det blir Ryanair, vil vi gå gjennom alt på nytt, sier
kommunikasjonsdirektør Anne-Sissel Skånvik i Norwegian til Moss Avis i ettermiddag.
- Vi får se hva som skjer i morgen, legger hun til.

Etter det Moss Avis erfarer vil Norwegian vurdere å trekke seg helt ut, og det kan i så fall skje svært raskt.
 
Tviler sterkt på at det vil bli EasyJet. De har jo flere ganger uttalt at Rygge er uaktuelt. Holder en knapp på enten Ryanair eller Transavia. Kan jo også hende at Wizzair flytter fra Torp til Rygge? Uansett er det morsomt med en ny aktør på RYG!
 
Det er meget synd om Norwegian blir presset ut av Ryanair på Rygge.

Som jeg har skrevet tidligere i en annen tråd foretrekker jeg mye heller Norwegian med 4 basefly enn grådige og kjipe Ryanair. :(
 
Synes det er rart at DY inntar en så pysete rolle overfor markedet allerede før offentliggjøring og pressekonferanse. På en annen side vet nok DY allerede hvem den nye konkurrenten er, og de hadde ikke i dag lansert nye ruter og økt til 4 basefly, dersom de i morra vil trekke seg helt ut :)
 
Synes det høres helt søkt ut om Ryanair skulle begynne å fly innenriks fra Rygge. Så stort marked kan det da ikke være. Kan ikke skjønne at noen tør å satse på det. Det er vel ikke mer enn såvidt at Norwegian klarer å få det til å gå rundt?!
Blir uansett veldig spennende å høre om dette i morgen!

:) VC-10
 
Rygge har selv med det nye 15000 taket, ikke kapasitet til at to store selskaper skal konkurere.

Hvis Ryanair kommer burde DY trekke seg helt ut og overføre sårt trengt flykapasitet til andre områder.

Selv om DY har begynt å vise brukbare tall fra Rygge vil en stor konkurrent være nok til at DY's Rygge operasjon går øyeblikkelig i rødt, regnskapsmessig.
 
Eller omvendt... Mulig DY sin utplassering av 2 nye fly nå nettop var for å "ta opp plass". Om taket ikke heves / fjernes så vil garantert en av dem forsvinne. FR driver billigere enn DY, men det finnes flere måter å konkurrere på. Om både FR og DY flyller flyene sine brukbart, og taket består så skal du ikke se bort fra at flyplassavgiftene stiger etterhvert, Rygge drives komersiellt, og om de opplever at de blir attaktive så kommer de til å prise seg deretter.
 
Heldigvis så er det bare et par av de nye rutene til Ryanair som går direkte i strupen på Norwegian (London og Alicante), så forhåpentligvis kan de leve godt ved siden av hverandre, slik at Norwegian utvider sin base til 4 fly fra våren av, som tidligere annonsert.
 
Ja, det spørs jo om Norwegian vil starte opp til London igjen fra Rygge etter dette. Da bør de i såfall velge Gatwick i London.
 
Back
Top