Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
Danskene har vel helikopter i henhold til britisk Merlin-standard og da snakker vi om Rolls-Royce Turbomeca RTM322-motorer. Tilbudet fra Agusta Westland for det norske forsvaret er med GE CT7-8-motorer. De kanadiske CH-149 Cormorant har samme GE-motorer og har ikke hatt noen motorproblemer. Problemene med tail rotor hub cracking er uavhengig av motortype og er funnet på begge sider av Atlanteren.
Har startet å bygge norske AW101-helikoptre.
Norges nye redningshelikopter ble avduket under en seremoni hos Leonardo-Finmeccanica (tidligere Agusta Westland) på anlegget i Yeovil i Somerset i Sørvest-England i dag.
Blir vel uansett ikke feil å kalle den AW101, da det er den offisielle betegnelsen fra Leonardo-Finmeccanica?
Hvorfor ikke? Der den skal brukes (les 330) går den under betegnelsen AW101, og har vel aldri vært benevnt Merlin i Norge i versjonen vi får, så vidt jeg vet. En bokstav- og tallkombinasjon klarer vi, jfr f.eks F-16Ikke feil men den vil jo ikke bli kalt AW101 på folkemunne. Så kunne man likegodt introdusert Merlin-navnet i artikkelen.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.