• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Nye Recaroseter hos DY

Var med å hentet DYA hjem, og da ble vi fortalt at ALLE NYE fly fra og med DYA skal få de nye Recaro stolene, også de som er leaset....

Du er sikker på det? Det finnes versjoner av denne med lommen høyt oppe slik som DY har. Vet ikke om du bladde videre på bildene og fant de bildene som viser det.

Jeg vet ikke om dette er de, har ikke studert de i detalj ;)

Når du legger det frem slik, så kanskje du har rett. Disse lignet i hvert fall ikke.

Jeg innbiller meg at det er samme type som Air Berlin har i sine nyeste 737:

Attachments

• Air berlin recaro.jpg
    Air berlin recaro.jpg
    75.8 KB · Views: 325
Ok, nå er det på tide med en oppsummering her. Hvis jeg har forstått alt riktig har følgende DY-individer de nye Recaro-setene med stollommen over bordet:KHA, KHB, KHC, DYA, DYB, NOH og KKX.

Er det noen som mangler i denne listen?

Last edited:
Og når flertallet av DYs fly har fått disse sentene, så må nok SAS stryke "litt bedre benplass" fra annonsene sine... Virkelig gode stoler dette!

Og når flertallet av DYs fly har fått disse sentene, så må nok SAS stryke "litt bedre benplass" fra annonsene sine... Virkelig gode stoler dette!

Antallet seter spiller da også inn - Norwegian har f.eks. 189 seter i en 737-800, mens SAS på en del modeller er nede i 150.

Norwegian går jo nå ned til 186 seter da, og -800'ene til SAS som går innenlands har vel vitterlig 180 seter i? Så sååå voldsomme forskjeller kan det ikke være...

Mulig jeg husker feil, men SAS har vel 186 seter i innenriksversjon? (De har jo noen versjoner og da...) Og 150-seteren er europa-config, med større galley som tar noen rader, så veldig stor forskjell på benplass er det vel ikke.

Siden dette er tråd om de nye Recaro-setene til Norwegian, så får vi ta noen oppklaring om antall seter i SAS Norges Boeing 737-800-maskiner pr. begynnelsen av mai i år:
- Det er fire internkoder for de forskjellige 800ene og det er 73H, 73L, 73T og 73L
- Det er også gitt versjonsnummer for de forskjellige 800ene og det er BU7380, BU7382, BU7383 og BU7384.
- Så kommer dette med antall seter, og da finnes det tre varianter, 138-150 seter (som noen omtaler som euro-utgaven), 176 seter og 180 seter.

Da er det vel på tide å sette dette sammen:

73H - BU7383 - 180 seter - LN-RRE/LN-RRF/LN-RRG (forøvrig er disse de eneste med Atlas galley)

73L - BU7380 - 138-150 seter (12 rader med B-trekkspillsete) - LN-RCX/LN-RPM/LN-RCY

73T - BU7382 - 176 seter - LN-RCN/LN-RPL/LN-RRU/LN-RRT

73V - BU7384 - 176 seter - LN-RRL

Mulig jeg husker feil, men SAS har vel 186 seter i innenriksversjon? (De har jo noen versjoner og da...) Og 150-seteren er europa-config, med større galley som tar noen rader, så veldig stor forskjell på benplass er det vel ikke.

Trodde ikke SAS hadde hatt mer enn 179 seter i sine -800, men så har de vel større galley og/eller tykkere seter, så vinninga går opp i spinninga. Selv har jeg aldri reagert på at -800ene til SAS har vært spesielt trange, men hos DY reagerte jeg på hvor god plassen var.

EDIT og delvis OT: Jeg prøver å laste et bilde som viser knyttnevetesten over fra iPhone til PCen, men alt som dukker opp er en mappe med en mappe med en "image database". Er det noen av dere andre iPhone-eiere som kan forklare meg i en PM hvordan man får bildene fra kamerarullen over til PCen? Har huket av for mappe på PCen som skal synkes og alt.

Last edited:
Dere har selvfølgelig helt rett. Bare jeg som blander sammen litt her... My bad.

Men KGL, har du ikke fått med deg at det er nye versjoner? ;)

Back