Originally posted by MD11
Originally posted by RolfL
Originally posted by Hurum
Og jeg som trodde en skulle bruke det beste fra begge selskapene SAS og Braathens når man slo dem sammen til SAS Braathens. Man har altså valgt den dårligste løsningen altså. Masse jobbing for crewene uten å produsere mye, som nok gjør at en vanskelig kan kaste seg rundt å bruke dem mer effektivt om noen blir syk altså (sett fra en som er på "utsiden")
Helt rätt. Känns mönstret igen från 1993? I princip drog SAS ur kontakten ur alla Linjeflygs datasystem som säkert var 10 år före SAS-systemen. Det var tillbaka till manuell avprickning i långa papperslistor som gällde! Fred Flintstone World var i jämförelse med SAS-systemen ett högteknologiskt samhälle. Har just (10 minuter sedan) tittat på crewschedule för min granne (C/A). Hon har nu 16 legs inrikes i Sverige (alltså endast c:a tre 40-minuters flygningar/dag) men är borta hemifrån 5 dagar/4 nätter på hotell i rad! Helt otrolig crew-planning.
Hei RolfL![]()
Det er så sant så sant, utrolig crew planning. OG DETTE KOSTER PENGER DELUXE!!!!
Originally posted by Hurum
Hvorfor er en (les: MD11) så opptatt av at sannheten ikke kommer ut i media?Originally posted by MD11
Originally posted by Hurum
Vil anta at det er stor kompetanse på selve programmeringsverktøyet siden en kan lese:
With agreements with 22 airlines including five of the world’s ten largest airlines, Carmen Software is currently used to plan over 23 per cent of the world’s airline crews.
problemet må vel derfor være som det også sies dårlig arbeid i å få programmet implementert. Med andre ord - dårlig planlegging.
Det er altså ikke crew og sykdom som er problemet, men planlegging fra SAS Braathens-ledelsen?!
Denne begrunnelsen har vel ikke SAS Braathens brukt så mye av idag...
Der sa du det: ELENDIG PLANLEGGING OG DÅRLIG UTNYTTING AV DE RESSURSER SOM ALLEREDE FINNES. Men denne problemstillingen kommer ( håper jeg ) ikke ut i media!
Må jo være utrolig lite motiverende for dem som jobber i SAS Braathens og er på jobb lange dager/netter, uten å bli brukt mye, og så lese i media at masse flighter er innstilt pga crewmangel etc, når sannheten er at det er programmeringen som er riv ruskende galt.
Dette føyer seg jo bare inn i rekken av dårlig planlegging av SAS Braathens.
Originally posted by MD11
Originally posted by Hurum
Hvorfor er en (les: MD11) så opptatt av at sannheten ikke kommer ut i media?Originally posted by MD11
Originally posted by Hurum
Vil anta at det er stor kompetanse på selve programmeringsverktøyet siden en kan lese:
With agreements with 22 airlines including five of the world’s ten largest airlines, Carmen Software is currently used to plan over 23 per cent of the world’s airline crews.
problemet må vel derfor være som det også sies dårlig arbeid i å få programmet implementert. Med andre ord - dårlig planlegging.
Det er altså ikke crew og sykdom som er problemet, men planlegging fra SAS Braathens-ledelsen?!
Denne begrunnelsen har vel ikke SAS Braathens brukt så mye av idag...
Der sa du det: ELENDIG PLANLEGGING OG DÅRLIG UTNYTTING AV DE RESSURSER SOM ALLEREDE FINNES. Men denne problemstillingen kommer ( håper jeg ) ikke ut i media!
Må jo være utrolig lite motiverende for dem som jobber i SAS Braathens og er på jobb lange dager/netter, uten å bli brukt mye, og så lese i media at masse flighter er innstilt pga crewmangel etc, når sannheten er at det er programmeringen som er riv ruskende galt.
Dette føyer seg jo bare inn i rekken av dårlig planlegging av SAS Braathens.
Dette anser jeg som et stort internt problem og enkelte ting har ingenting i media å gjøre. En bedriftshemmelighet. Men det er min mening. Hva andre mener om den saken blir opp til de. Men selvsagt, SAS farer med bløff i media om dagen. Men som vi alle vet, media kan en ikke stole på i noen saker, det bekrefter jo denne saken meget godt....
Originally posted by FBU
Hva med lønningene til "super crew". Slavekontrakt eller BU-SK lønninger?:jumpin
Originally posted by MD11
Originally posted by FBU
Hva med lønningene til "super crew". Slavekontrakt eller BU-SK lønninger?:jumpin
Ordinært lønnstrinn 1. Ingen slavekontrakt!
Originally posted by cabincruiser
Originally posted by MD11
Originally posted by FBU
Hva med lønningene til "super crew". Slavekontrakt eller BU-SK lønninger?:jumpin
Ordinært lønnstrinn 1. Ingen slavekontrakt!
Det er feil; dette er sakset fra SBK (SAS Braathens Kabinforening) :
"SBK har ikke villet undertegne noen avtale om ressurspool slik NKF har gjort. Vi er ikke prinsipielt mot å ansette "sommervikarer", men vi mener betingelsene i avtalen ikke er gode nok. Dessuten er vi redd dette på sikt vil bidra til å undergrave vårt yrke som en fulltidsjobb til å leve av. Disse "sommervikarene" skal bl.a. ha en lavere begynnerlønn enn den vi har i dag og jobbe helvariabelt. "
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.