• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Nye farger for flynordic

• Thread starter Thread starter CK
  • Start date Start date

CK

ScanFlyer Mile High Club
fra Boarding.no: http://www.boarding.no/art.asp?id=17798

p200508231137-63889.jpg

Den gamle var FÆL, mens denne er enkel, dog ikke så veldig spennende. Fonten ser jo veldig ut som den som brukes av SAS-gruppen.... terningkast: 3+

En klar firer! Likte at den var enkel og ren med en fin kontrast i det røde. Ikke sikkert at den blir like vakker når flyet blir skittent da..

Tegninger er fint...men live ser den sådan ud.

http://www.skyliner-aviation.de/viewphoto.main?LC=nav2&picid=2250

4+ er OK

Hilsen
Ole

Det første som slår meg av bildene her, er at dette ligner jo FÆLT på f.eks noen av flyene som AirBaltic hadde sine lakkert i?

Kan det være at SAS-gruppen kommer med en reaksjon på den nye livery'en til LF og ber dem gjøre om litt?

:naughty:

Synes forresten og at det vitner om at man har kikket VEL mye på flyene som dominerer på Arlanda og har kopiert deretter....

Nei, lag heller noe heeeeeeeeelt annerledes...TØR Å VÆRE ANNERLEDES !!!:mol

Var bedre enn det forrige ja, men helt enig med dere andre. Hva med noe nytt???

Varför är det så viktigt att kunna associera en symbol till något definitiv? Det finns en hög med obestämbara varumärkessymboler där ute - inte minst hos flygbolagen. Någon som vet vad Malaysia Airlines logotype ska föreställa? Vad har det för betydelse om den hos vissa liknar en blomma, hos andra en fågel? Huvudsaken är att symbolen urskiljer sig och är lätt att känna igen. Om Flynordic lyckats med det är upp till var och en att bedömma.

Originally posted by jikswoboB
Varför är det så viktigt att kunna associera en symbol till något definitiv? Det finns en hög med obestämbara varumärkessymboler där ute - inte minst hos flygbolagen. Någon som vet vad Malaysia Airlines logotype ska föreställa? Vad har det för betydelse om den hos vissa liknar en blomma, hos andra en fågel? Huvudsaken är att symbolen urskiljer sig och är lätt att känna igen. Om Flynordic lyckats med det är upp till var och en att bedömma.

Jeg er helt enig med deg. Tøft at noen tør bruke en slik abstrakt form, som for meg kommuniserer at de vil være annerledes og moderne. Stod det forresten ikke et eller annet sted at formen er en utledning av rutekartet deres?

Eh, JEG vet hva MHs logo skal forestille! Det er en "wau", en tradisjonell Malaysisk drage (kite). Søk på wau på google, så finner du sikkert noen bilder.

Vakkert og rent - men så liker jeg jo SAS sin design også...for maken til lik skrift skal du lete lenge etter...

Originally posted by The Ticketor
Eh, JEG vet hva MHs logo skal forestille! Det er en "wau", en tradisjonell Malaysisk drage (kite). Søk på wau på google, så finner du sikkert noen bilder.

Där ser man... Poängen jag ville lyfta fram var att för det flesta av oss icke-malaysier är "wau" något helt okänt som ger oss noll associationer. Men trots det fungerar logotypen och många i den målgruppen som MH riktar sig till känner säkert igen symbolen och kan associera den till kvalité, säkerhet och andra attribut som har betydelse.

Back