Nye drinker i C

Er det ikke noe med at når vi er høyere opp i luften, husker ikke i farten hvor høyt man er inne i kabinene på en vanlig flytur, så mister man endel av smakssansen. Kan vel komme av lavere luftfuktighet og annet lufttrykk enn det man er vant til.
Dermed må det til en god del mer krydder på f.eks flymaten for å få den til å smake..

Sikkert noe det samme med drinkene, at det må litt mer piff til for å få noe den samme smaksopplevelsen på 30 000 fot.

Du får keep us posted Commuter når du får testet ut drinkene i høyere luftlag!

Edit:
Og DER så jeg artikkelen på din side, der det står at man blandt annet smaker salt og søtt dårligere i marsjhøyde.. d'oh..
Jeg mener å ha sett en dokumentar på BBC nett-tv, rundt det med flymat, der kom det fram at smaksløkene oppfører seg annerledes i marsjhøyde. Artig lell, selv om det ikke ligger ann til at jeg får testa nye drinker i C klasse på ei god stund enda, men en vakker dag blir jeg jo president i trøndelag... :p

Last edited:
Sikkert noe det samme med drinkene, at det må litt mer piff til for å få noe den samme smaksopplevelsen på 30 000 fot.

Det stemmer og de som har kommet frem til disse drinkene gå oss en grundig innføring i hvordan de forskjellige smakene forandrer seg i luften da vi nylig vår i Stockholm. Hadde tidligere trodd at alt smakte mindre i luften, men det er visst slik at det er stor forskjell mellom de forskjellige smakene hvordan de utvikler seg i luften og det derfor er litt jobb å få tilpasset serveringen etter dette

Back