Nye destinasjoner...

Turtle

ScanFlyer Silver
Får laste opp et par nye bilder da. Ferie måtte brukes opp før april så da ble det arbeidspåske fra ny, midlertidig base som nevnt i en annen tråd her.

Pendlingen er, i stedet for tog eller bil til Gatwick, tog til Heathrow og haik derfra til...Belfast av alle steder!! Her er vi på finale RWY07 og til alles store overraskelse regner det ikke.:p
1DSC02098.jpg


Etter et par timer var det tid for to tur-retur Heathrow igjen, denne gangen måtte det jobbes og på vei inn tidlig ettermiddag var det strafferunder over Bovingdon VOR. Her er vi på vei utover igjen med et fly 1000 ft over oss også i holding og en strøm av fly på vei inn til finale RWY09L.
1DSC02100.jpg


Når vi skulle avgårde igjen hadde de skiftet til 27R og her ble vi ventende bak BA og BMI.
1DSC02101.jpg


På siste sektoren ble det solnedgang med en fin bro mellom to bygeskyer over Midlands.
1DSC02104.jpg


Slipper ikke unna Malaga i Belfast heller men nå har de sannelig åpnet den nye terminalen.
1DSC02127.jpg


Så var det en ny flyplass i min bok hvor denne parkerte ved siden av oss...ser jo ganske så eksotisk ut.
1DSC02144.jpg


Og den flyplassen er intet mindre enn kaotiske Fiumicino men mirakuløst nok kom vi faktisk avgårde på rute.
1DSC02145.jpg


Så var det tilbake til sivilisasjonen.
1DSC02149.jpg


Hvor RWY27L var i bruk for landing så vi ble dirigert over flyplassen i 8000 ft. Vi krysser over østenden og ser nedover RWY27L og 27R med T1, T2 og T3 (som er under ombygging) i midten, T4 på sydsiden (venstre side) av 27L og T5 i øvre billedkant mellom rullebanene.
1DSC02151.jpg


Etter en tur over sør-London mot Croydon for de som er kjent ble det sving over Greenwich med nydelig utsikt over City med Gherkin i høyre kant og via Waterloo til London Eye i venstre kant...personlig synes jeg dette er den mest fantastiske innflygingen som finnes da der alltid er noe nytt å få øye på.
1DSC02155.jpg


Etter landing måtte vi forbi Emirates land...
1DSC02157.jpg


Etterfulgt av Virgin land.
1DSC02158.jpg


Vel parkert på nordsiden av T1 kom bl.a. disse forbi...starter med Air Canada.
1DSC02169.jpg


Så kom Singapore Airlines.
1DSC02173.jpg


Og til slutt, Cathay Pacific.
1DSC02174.jpg


Siden de skifter rullebane for avgang og landing kl. 1500 når de er i vesterlig konfigurasjon, ble begge avganger denne dagen på RWY27L, som betyr lang taxing fra der hvor vi parkerer. Vi kom nå fram til slutt og sitter her bak 2 stk. BA Airbus mens en annen venter på å komme avgårde or Sri Lankan A340 og Air Algerie (tror jeg) (B737) venter på andre siden av rullebanen.
1DSC02162.jpg


Og slik ser Sri Lankan ut...og den brukte masse rullebane og orket så vidt å stige.
1DSC02163.jpg


Så er vi kommet til i dag morges hvor det ble haik hjem med første fly. Alt så bra ut for RWY27L men flygelederen fikk oss litt for nær den foran oss (de bruker absolutt minimum separason på 2.5 nm mellom to "småfly") så der er nesten ingen slakk og vi måtte sannsynligvis ha gått rundt hvis den foran ikke kom seg av banen kjapt nok så vi ble tilbudt sidestep til RWY27R, noe som ble mottatt med takk og kuttet taxetiden til 2 min i stedet for 10 min.:)
1DSC02178.jpg


Det var nå det for denne gang...håper de faller i smak!!
 
Last edited:
Takk for en bra bildeserie fra kontoret - alltid hyggelig å lese rapportene dine.
 
En separasjon på 2,5 nm virker utrolig lite. spesielt likte jeg det siste bildet godt. Tusen takk for titten! :D
 
På en slik sidestep, utfører man dette kun under VFR-forhold - eller konfigurerer man raskt for ILS på nabobanen?
 
På en slik sidestep, utfører man dette kun under VFR-forhold - eller konfigurerer man raskt for ILS på nabobanen?

Det kan nok kun gjøres visuelt da en er langt under minstre sikre høyde og den slags når det blir aktuelt. FMGC ble raskt endret til den andre rullebanen så at den ikke ble forvirret.
 
Liker bildeseriene dine, alltid morsomt å se bilder fra forsetet.

Er det noen som vet hva SAA B744 gjorde for noe i London? De påstår jo selv at de har stått på bakken siden 2007, mens airfleets sier at de har én aktiv.
 
Back
Top