Tja, det er jo mulig å kombinere flyvninger som TRD-OSL og TRD-GDN eller tilsvarende? Fly på vei til Øst-Europa kan vel mellomlande? Og Wizz har ganske stort volum her i landet allerede.
Ikke spesielt gunstig å ha en kombinasjon innland/utland på en flight. F.eks TRD-GDN må fly TRD-OSL-GDN, kanskje i siste minutt på grunn av innstilling TRD-OSL, det vil bli problematisk med blant annet boarding da noen passasjerer reiser innland og andre utland. Den kan boardes som innenlands, men da må alle som skal til GDN av flyet i OSL og boarde på nytt med etterfølgende delayer som kommer til å følge flyet resten av dagen.
DY/SK roterer mye fly/crew på tunge vinterdager og av og til har man ikke annet valg enn å innstille. Da det snødde forrige dagen hadde alle fly inn til OSL slot rundt 30 minutter etter rutetid, og man opplevde opptil én time fra pushback til takeoff på grunn av deicekø. (Jada, første dagen med snø, de som jobber med winter OPS er ikke helt inne i det, det var 0 grader, lav bemanning osv)
Uansett, DY/SK har mye mer redundans i forhold til hva Wizz kommer til å ha. Jeg er veldig spent på hvordan de kommer til å løse IROPS på f.eks værtunge dager.
Last edited: