Ny Wizz Air-base: OSL og norsk innenriks - nettverk og operasjoner

Re: Wizz Air med norsk innenriks

Kommer Wizzair ha bussgate/remote gate på alla destinationer i Norge eller blir det gate/bridge?
På Wizzairs hammabas Budapest BUD står Wizzair aldrig på Gate/bridge

Hva gjør de på eksisterende flighter? Det er jo ingen av disse ny innenriksrutene som går til steder Wizz ikke alt flyr til

Hva gjør de på eksisterende flighter? Det er jo ingen av disse ny innenriksrutene som går til steder Wizz ikke alt flyr til

I Tromsø står de neppe på gate da utlandsflighter er remote (slik jeg husker det)... Vet ikke hvordan de gjør det med innlandsflightene fra Tromsø da.

Blir nok gate regner jeg med. Koster ikke noe mer eller mindre med gate på Avinor sine flyplasser.....

Blir nok gate regner jeg med. Koster ikke noe mer eller mindre med gate på Avinor sine flyplasser.....

For Trondheim sin del, hvis Aviator fortsatt får beholde kontrakten med Wizz Air, blir det nok gate 35/36/37, som er Aviator «sine»/de gatene de benytter til Norwegian, altså med bru.

Fikk sjekka, Wizz Air sine innlands-ops ligger inne med 32N i bookingsystemet.

Kommer Wizzair ha bussgate/remote gate på alla destinationer i Norge eller blir det gate/bridge?
På Wizzairs hammabas Budapest BUD står Wizzair aldrig på Gate/bridge

I SVG benyttes begge deler, dvs. bro foran og trapp bak.

DY skrur ihvertfall opp frekvensen for å møte konkurransen fra ungarene på TOS. Det økes fra 3 til 4 daglige på ukedager, 1 avgang lørdager(samme som tidligere) og fra 3(?) til 5 på søndager.

Noen som husker frekvensen DY hadde på TOS før korona? (jeg kom opp hit nå i sommer så jeg husker ikke..)
Var 14 daglige TOS-OSL før Corona, 3/4 mellom DY/SK i hovedsak. Husker ikke helgene. Men bra belegg, selv langt fram eller tilbud så var aldri prisen under 599,-

Re: Wizz Air med norsk innenriks - nettverk og operasjoner

Wizz "gunner på". Ny pressekonferanse i dag klokken 13 med sjefen sjøl. Der er temaet i innkallelsen:

Wizz Air presenterer flyselskapet, planene for en ny base i Norge og flere nye rutetilbud som en del av løftet om en betydelig satsing på det norske markedet.

Blir spennende å se hva som lanseres i dag.....

Re: Wizz Air med norsk innenriks - nettverk og operasjoner

Wizz "gunner på". Ny pressekonferanse i dag klokken 13 med sjefen sjøl. Der er temaet i innkallelsen:

Blir spennende å se hva som lanseres i dag.....

Tipper SVG.

Re: Wizz Air OSL base og norsk innenriks - nettverk og operasjoner

Det gikk fort, nye ruter fra OSL til Ålesund og Bodø er annonsert

Last edited:

Åpner base i TRD.

Nye strekinger er TRD-SVG, TRD-BOO, TRD-TOS, TOS-BOO, TOS-SVG. OSL-AES, OSL-BOO

(fra dn.no)

OSL-AES: 1x daglig fra 14 desember
OSL-BOO: 2x daglig fra 17 desember

bb5d54b7-68a7-45f5-b279-4b29bcfc0574

Last edited:

Bra priser, finner f.eks AES til 99,- 17. desember....og mye til TRD for 109.
"Alle har råd til å fly i dag" som Bjørn Kjos sa en gang i tiden....

Tatt seg noen kreative frihetet når det kommer til geografi i den grafiske avdelingen dems.

iUFFjgs.png

Last edited:

Tatt seg noen kreative frihetet når det kommer til geografi i den grafiske avdelingen dems.

Er det ikke i lavprisselskapenes tradisjon å fly til avsidesliggende flyplasser?

Trondheim lufthavn Mosjøen? :drunk:

Back