Ny uke, ny mandag…

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
Ny uke, ny mandag…

God morgen fra kjøkkenbordet hjemme på Ris. En kopp kaffe, nyheter på forum, nett og radio. Turen går etter en times tid oppover til toppen av byen. Mandag betyr trening på kvelden og så er plutselig denne dagen i boks også.

Re: Ny uke, ny mandag…

Morn fra havet.

Ny uke, nye kalorier å telle.
Begynte uken med svele og smørkrem som ble skylt ned med ekte tjukke Cola. Nam nam.

Siden det er nattevakt det går i her så blir det å sove vekk det meste av dagen. Ellers lite bonus billetter å finne hos SAS. God natt

FQTV

Mornings fra L1. Dobbelt togsett og god plass i dag. Får vel kombinere barns trening med egen i dag, og spinne rundt på holken i piggskoene. Ha en fin dag.

Trøtt morgen fra gjemmekontoret i det Sørlandske!
Grått ute og heldigivs ingen andre planer enn noen teamsmøter i løpet av dagen...

God mandag ønskes!

Mornings fra gullstua ser ut til at SAS disker opp med hele 17 rader Plus til København på 10 bussen i dag... må være ny rekord iallefall så lenge jeg har flydd SAS. Skal videre til Lax og oppgradering til business er det bare å glemme tror jeg. Skjønte dette for en uke siden da jeg så på setekartet på en dummybooking. Men egentlig har jeg ikke så lyst å reise og jeg tuller ikke når jeg sier det.

Sent from my SM-S921B using Tapatalk

God formiddag fra Forus,
Her er dagen godt i rute første arbeidsdag denne uken. Interessante prosjektmøter står på planen videre i dag.
Om ikke være slår flikkflakk igjen blir det dagstur over fjorden til øya i vest i morgen.
I kveld middag med gode venner.
Ha en fin dag.

God formiddag fra Forus (II). Himmelen vartet opp med fine farger ved soloppgang i fraværet av det ganske tette skylaget som er mer vanlig her. Jeg får nyte klarværet mens jeg kan. :drink

G’moorgen ja .. Her spennes sikkerhetsbeltene foran noe som kan bli fire ‘interessante’ år. Skulle ønske han først kunne gjøre noe med den globale oppvarmingen, hvor Biden har sviktet totalt. Det er jo bikkjekaldt! De Bestemmende Myndighetene har bestemt at flaggene, som skal stå på halv stang etter Carters død, skal til topps i dag, men her står påla tom.

-4 her nå, ser ut som vi skal få noen snefnugg i morgen, selv om det ser ut som at det skal passere sør(!) for oss.

Velvel. Det blir nok både onsdag og fredag likevel.

Hei fra Sandnes. Her er det kvalitetstid med jenta på 11 måneder som gjelder. Blir mye tid på tøys, tull og leking. Men det skal heldigvis soves litt også vil jeg tro. Ha en fin mandag!

God formiddag fra Kongsberg. Her har tiden gått til litt kortspilling og å være taxisjåfør for min datter. Jeg er også en av 14000 utvalgte som har fått brev fra forsvaret i dag om at de kan rekvirere bilen min hvis det blir krig. Jaja, vi får håpe vi slipper krig her til lands og at det blir slutt på krigene ellers i verden.

Alltid litt spennende å se hvor lang tid det tar før nytt frikort er på plass. Rekorden min er 18. januar som ble satt i år. Det klarerer jeg ikke i 25 men det er ikke langt unna. Med to planlagte besøk på sykehuset tirsdag og onsdag så er frikortet i boks med god margin.

Dette tok en interessant vri. Vil nærmest advare mot passkontrollen i København om dagen. Selv for EU og EØS tar dette tid for lang tid. Gikk til transitdesken og bad om nåde. Jeg vet at her har man 0 rettigheter i utgangspunktet og at i verste fall kunne jeg anse reisen som tapt. De viste nåde og ikke nok med det ble bumpet opp på business i morgen..Jeg gikk derfra nesten med tårer i øyene. Nå skal jeg være på plass på gaten før alle i morgen. De tilbød meg et annet alternativ via Chicago med SAS og Ua i dag men tenkte det var et dårligere alternativ enn direkte i morgen. Så da får jeg tatt det litt med ro. Tusen tusen takk SAS.

God dag fra Lillestrøm. Årets første jobbtur er i ferd med å starte. Det blir Denver, og Bongos Tryllereiser booker deg naturlig nok via Istanbul... Ikke veldig kurrant, men med på kjøpet er et Miles & Smiles gullkort. Det kan bli gull verd.

Ha en best mandag

God dag fra Lillestrøm. Årets første jobbtur er i ferd med å starte. Det blir Denver, og Bongos Tryllereiser booker deg naturlig nok via Istanbul... Ikke veldig kurrant, men med på kjøpet er et Miles & Smiles gullkort. Det kan bli gull verd.

Ha en best mandag
Bra jeg ikke er like mye ute og kjører som Bongos... [emoji14] men bare nesten da

Ha en best mandag

God tur Fnate!

Hei fra Barcelona, hvor en messe skal besøkes før reisen går videre. Skulle tro alt her er booket via Bongos Tryllereiser, men klarte faktisk alt selv.

Fra Barcelona skulle turen hjem til TRD gå via LPA og tre dager på stranden der.

Nå ble hjemturen endret og jeg skal i stedet fly til Zurich på møter, og derfra rett til Malta der enda flere vil møtes. Så må jeg derfra til et styremøte i Oslo, før jeg drar rett over til Manchester. Så hjem fra Manchester, og ankommer endelig Trondheim natt til 4 Feb. Dèt er en Bongo-booking det! :) :)

Vel, vel reiseåret er i hvertfall i gang! :)

Kim

God sen kveld fra Shanghai.
De 7 flightene vi har hatt hittil har alle vært med full service selskap, med 23kg innsjekket. Nå skal vi over på low cost og må betale for innsjekket. Nå har vi fått min på 5kg over i konas på 11kg og noe over i personal item, så da skal det gå bra med en 15 kg innsjekket. Her i overvåknings samfunnet, er Gmail sperret så jeg har ikke fått lagt inn ekstra bagasje eller foretatt sete reservasjon, da jeg ikke har booking nummer tilgjengelig da det ligger på mailen, som jeg altså ikke har tilgang til. Wikipedia, Youtube, Gmail, Google maps, NRK, Finn og Aftenposten er blokkert, men VG, TV2, Nettavisen og en del mindre kjente tidskrifter er tilgjengelig. Vi tok en sen frokost på Subway, så var planen å ta en tur med sightseeing bussen, som det er masse vis av, men ikke én har sightseeing på engelsk, bare kinesisk, men de sier holdeplass navnene på Engelsk, så da droppet vi det. Vi gikk hovedgata ned til elven å så på den og skyskraperne på andre siden. Skulle vi ta sightseeing båt, måtte vi først komme oss over elven så da gadd vi ikke det heller. Vi gikk etter hvert på hotellet å slappet av, før vi dro ut for å spise. Vi dro på et kjøpesenter inntil hovedgaten, men fant ingen som hadde meny på engelsk, eller der prisen stod med tall, så da dro vi på McDonalds som lå ved siden av. Jeg hadde lest på Wikipedia at Metroen startet ved 05 tiden, og tenkte vi tok den 05.30 og den brukte 1 time til flyplassen. Nei da, den starter 06.00 og tar 90min til flyplassen. Dermed må vi ta Taxi. Vi hadde ikke nok i cash, og kort tar de ikke, bare Alipay på app, men vi har ikke tilgang til å bruke tlf og ikke Alipay, men klarte å finne en ATM så vi fikk ut noe penger, dermed kommer vi oss til Pudong for avgang 08:25 til Taipei med Spring Airlines. Normalt ville vi i dag lest oss opp på neste stopp, Taipei og Taiwan, men når alt er sperret så får vi ikke forberedt oss på morgendagen. Skikkelig irriterende. Ha en fortsatt fin dag, for dere som har noe igjen av den.

God sen kveld fra Shanghai.
De 7 flightene vi har hatt hittil har alle vært med full service selskap, med 23kg innsjekket. Nå skal vi over på low cost og må betale for innsjekket. Nå har vi fått min på 5kg over i konas på 11kg og noe over i personal item, så da skal det gå bra med en 15 kg innsjekket. Her i overvåknings samfunnet, er Gmail sperret så jeg har ikke fått lagt inn ekstra bagasje eller foretatt sete reservasjon, da jeg ikke har booking nummer tilgjengelig da det ligger på mailen, som jeg altså ikke har tilgang til. Wikipedia, Youtube, Gmail, Google maps, NRK, Finn og Aftenposten er blokkert, men VG, TV2, Nettavisen og en del mindre kjente tidskrifter er tilgjengelig. Vi tok en sen frokost på Subway, så var planen å ta en tur med sightseeing bussen, som det er masse vis av, men ikke én har sightseeing på engelsk, bare kinesisk, men de sier holdeplass navnene på Engelsk, så da droppet vi det. Vi gikk hovedgata ned til elven å så på den og skyskraperne på andre siden. Skulle vi ta sightseeing båt, måtte vi først komme oss over elven så da gadd vi ikke det heller. Vi gikk etter hvert på hotellet å slappet av, før vi dro ut for å spise. Vi dro på et kjøpesenter inntil hovedgaten, men fant ingen som hadde meny på engelsk, eller der prisen stod med tall, så da dro vi på McDonalds som lå ved siden av. Jeg hadde lest på Wikipedia at Metroen startet ved 05 tiden, og tenkte vi tok den 05.30 og den brukte 1 time til flyplassen. Nei da, den starter 06.00 og tar 90min til flyplassen. Dermed må vi ta Taxi. Vi hadde ikke nok i cash, og kort tar de ikke, bare Alipay på app, men vi har ikke tilgang til å bruke tlf og ikke Alipay, men klarte å finne en ATM så vi fikk ut noe penger, dermed kommer vi oss til Pudong for avgang 08:25 til Taipei med Spring Airlines. Normalt ville vi i dag lest oss opp på neste stopp, Taipei og Taiwan, men når alt er sperret så får vi ikke forberedt oss på morgendagen. Skikkelig irriterende. Ha en fortsatt fin dag, for dere som har noe igjen av den.
Hørt om vpn? Det bruker å åpne slike ubeleilige sperringer

Hørt om vpn? Det bruker å åpne slike ubeleilige sperringer

Alipay kunne nok blitt vanskelig uansett med Norsk kredittkort. Da er det fint med booking tjenester som Blacklane.

Forøvrig er det også en liten under-water bane som krysser elven over. Den er en turistgreie men litt kul og de tar cash.

Morn fra havet.

Ny uke, nye kalorier å telle.
Begynte uken med svele og smørkrem som ble skylt ned med ekte tjukke Cola. Nam nam.

Siden det er nattevakt det går i her så blir det å sove vekk det meste av dagen. Ellers lite bonus billetter å finne hos SAS. God natt

Se der ja. Du har skrevet flere ganger at du har nattevakt, men jeg har bare tenkt OK.
Men når jeg leste meldingen din kl. 07:00 i dag og du skrev "God natt" at da tenke jeg "men det er morgen nå" :)
Men nå kan jeg si God natt :D

Back