• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

FR Ny Ryanair-base: Stockholm Arlanda

Kan se ut som ARN-MMX og ARN-SFT ryker ver vinterprogrammet slutt.
⛔ Ryanair is scheduled to suspend 𝙎𝙩𝙤𝙘𝙠𝙝𝙤𝙡𝙢 𝘼𝙧𝙡𝙖𝙣𝙙𝙖 - 𝙎𝙠𝙚𝙡𝙡𝙚𝙛𝙩𝙚𝙖 on 29 March 2024 and 𝙎𝙩𝙤𝙘𝙠𝙝𝙤𝙡𝙢 𝘼𝙧𝙡𝙖𝙣𝙙𝙖 - 𝙈𝙖𝙡𝙢𝙤 on 30 March 2024.
Kilde: Flight Mode på Facebook
 
Svensk innenriks virker være litt vanskelig.

Derimot åpnes Stockholm-Rhodos med 2x ukentlig til sommeren i følge SeanM

Nu skyldes lukningerne af de 2 ruter måske også at Malmö for det første lægger mere åndsvagt ude end f.eks CPH, som har op mod 30 daglige afgange fordelt på SAS og Norwegian til Arlanda. CPH har attraktive forhold for de rejsende fra Malmö. MMX har ingengang en busforbindelse længere. Det er en selvfølge at flere og flere rejsende til og fra Malmö afgår fra CPH.

Skellefteå, er en rute der aldrig rigtig har krævet det store driftsmateriel. En årgang fløj SAS på ruten udelukkende med turboprop og CRJ'er. Nu bruges der godt nok 2-3 daglige Airbusser på ruten, men airbusserne betjener også ruten på de tidspunkter hvor der er kundegrundlag(f.eks morgen mod Stockholm og eftermiddag/aften hjem). Ryanair kan med de 3-4 ugentlige afgange de har haft på ruten ikke levere et solidt indenrigsprodukt idet at afgangene heller ej egnede sig til det segment som benytter ruten til Arlanda. Dog får Skellefteå en anden rute med Ryanair idet, at der åbnes en rute til Gdansk. Den er der nok potentiale i.

Der er dog nok mulighed for at man i fremtiden vil se Ryanair på netop CPH-ARN.
 
Ikke helt ulikt hva Ryanair skyldte på da de la ned det etter hvert marginaliserte tilbudet fra Rygge i sin tid. Kjekt å ha noe å skylde på.
 
4c82b5fe7090f3a4ebdd8ad4be750d4f
Ryanair legger ned all svensk innenriks, skylder på økt passasjerskatt.

https://www.tn.se/naringsliv/35560/...-jagar-bort-ett-av-europas-storsta-flygbolag/

Kigger du i Ryanairs bookingsystemer er Göteborg tilbage fra 27. Oktober:
4c82b5fe7090f3a4ebdd8ad4be750d4f.png
 
Last edited:
Åbner ny base i Trapani, og deraf ny rute til Arlanda.
Ser faktisk ut som om denne blir flydd ARN-TPS-ARN, og ikke TPS-ARN-TPS.
Ligger iallfall inne med slik, og operert av Malta Air.

Den 30 mars 2026
börjar Ryanair flyga till
Trapani (Sicilien, Italien)
från Stockholm/Arlanda.

Det blir två avgångar i
veckan (måndagar och
torsdagar) med Boeing 737.
 
Back
Top