Ny Ryanair-base: Stockholm Arlanda

Seks nye ruter fra Arlanda og ambisjon om å være størst i Norden innen fem år, meldes det om i dag. Hva slags tilstedeværelse på OSL den ambisjonen innebærer, blir interessant å se.

Seks nye ruter fra Arlanda og ambisjon om å være størst i Norden innen fem år, meldes det om i dag. Hva slags tilstedeværelse på OSL den ambisjonen innebærer, blir interessant å se.

På pressemødet igår i København sagde Jason at der IKKE var aktuelle planer om det norske marked OVERHOVEDET udover de allerede eksisterende ruter. De gider ikke lave en "Wizzair" understregede han.

Aalborg ruten fra Arlanda går desuden på vinterpause.

På pressemødet igår i København sagde Jason at der IKKE var aktuelle planer om det norske marked OVERHOVEDET udover de allerede eksisterende ruter. De gider ikke lave en "Wizzair" understregede han.

Aalborg ruten fra Arlanda går desuden på vinterpause.

Kan ikke bli mye annen flytrafikk enn Ryanair i Sverige og Danmark om de mener at de skal bli største operatør i Norden, uten å gå inn i Norge (som er det største markedet).

Last edited:
Kan ikke bli mye annen flytrafikk en Ryanair i Sverige og Danmark om de mener at de skal bli største operatør i Norden, uten å gå inn i Norge (som er det største markedet).

Nu var jeg SELV på pressemødet i København. Ryanairs planer er at vokse voldsomt i norden i løbet af de næste 5år. Danmark og Sverige vil være de største områder for ekspansion. Jeg spurgte konkret indtil planer for norge hvor det lød at der IKKE er planer om det norske marked overhovedet bortset fra eventuelt et par ruter mere til og fra eksisterende lufthavne.

Derudover kom det også frem fra Jason at blandt andet Porto, der er på størrelse med København som by, har over 50 Ryanair ruter til og fra byen, hvorimod København har 23 destinationer på kortet, men Ryanair har hidtil haft problemer med fagforeninger i Danmark. Disse problemer er Ryanair dog ved at få i stand og MÅSKE København kan se frem til en "gen"baseåbning i kommende fremtid.

Men nu må man se hva det bliver til. Det er luftfart. ALT kan ændre sig fra dag til dag i forhold til markedssituationen.

Last edited:
Derudover kom det også frem fra Jason at blandt andet Porto, der er på størrelse med København som by, har over 50 Ryanair ruter til og fra byen, hvorimod København har 23 destinationer på kortet (...)

Og så skal vi vel ikke helt glemme at Porto er en noget større turist-destinasjon enn hva København er. Ei heller glemme at det meste som kommer ut av Ryanairs propaganda-maskin er kvernet for å være i deres favør.

Og så skal vi vel ikke helt glemme at Porto er en noget større turist-destinasjon enn hva København er. Ei heller glemme at det meste som kommer ut av Ryanairs propaganda-maskin er kvernet for å være i deres favør.

Det er korrekt at Porto er en noget større turistdestination. Men nu sammenlignede Jason på byernes størrelser og indbyggertal.

Hva angår propagandamaskinen, så var faktisk IKKE megen propaganda der kom på dette pressemøde, der primært omhandlede at Ryanair nu flyver det STØRSTE trafikprogram NOGENSINDE fra Danmark som de hidtil har haft.

Nu var jeg SELV på pressemødet i København. Ryanairs planer er at vokse voldsomt i norden i løbet af de næste 5år. Danmark og Sverige vil være de største områder for ekspansion. Jeg spurgte konkret indtil planer for norge hvor det lød at der IKKE er planer om det norske marked overhovedet bortset fra eventuelt et par ruter mere til og fra eksisterende lufthavne.

Derudover kom det også frem fra Jason at blandt andet Porto, der er på størrelse med København som by, har over 50 Ryanair ruter til og fra byen, hvorimod København har 23 destinationer på kortet, men Ryanair har hidtil haft problemer med fagforeninger i Danmark. Disse problemer er Ryanair dog ved at få i stand og MÅSKE København kan se frem til en "gen"baseåbning i kommende fremtid.

Men nu må man se hva det bliver til. Det er luftfart. ALT kan ændre sig fra dag til dag i forhold til markedssituationen.

Jeg forstår at du SELV var på møtet, og jeg betviler ikke informasjonen du kommer med. Tror du misforstår mitt innlegg. Mitt innlegg gikk kun på tall. Om Ryanair skal bli størst i Norden, så var min kommentar at da må de da statistisk må bli VELDIG store i Sverige og Danmark, siden de IKKE skal ha særlig virksomhet i Norge.

For å bli størst i Norden må man jo opp i en ganske stor størrelse i Danmark og Sverige siden de ikke har særlig virksomhet i Norge.

Last edited:
Jeg forstår at du SELV var på møtet, og jeg betviler ikke informasjonen du kommer med. Tror du misforstår mitt innlegg. Mitt innlegg gikk kun på tall. Om Ryanair skal bli størst i Norden, så var min kommentar at da må de da statistisk må bli VELDIG store, siden de IKKE har særlig virksomhet i Norge.

For å bli størst i Norden må man jo opp i en ganske stor størrelse i Danmark og Sverige siden de ikke har særlig virksomhet i Norge.

Ahhh. Det er korrekt. Jeg har nok fejlfortolket det norske i min oversættelse. Beklager.

Men sådan som jeg forstod planerne var at Arlanda skal vokse til dobbelt størrelse. Derudover er Ryanair i Dialog med Dansk metal og det skal på sigt kaste en genåbning af basen i København af sig.

Oslo sagde Jason bevidst at de ikke ville gå ind på, idet at de vil undgå "en wizzair". Ligedan aflivede hver et rygte om nogensinde at gå ind på langdistance trafik.

SeanM på Twitter melder Paris Beauvais blir ny rute fra ARN, 2x ukentlig fra slutten av oktober

Fra deres nye sesongsbase i Dubrovnik vil Ryanair neste sommer starte en rute til Stockholm Arlanda

Back