Ny Ryanair-base: Billund

Re: Ryanair-base: Billund

Der bliver skåret hårdt i vinter programmet fra BLL. 20 ruter bliver til sæson ruter og 11 forsætter som helårs ruter, en del færre end sidste års vinter program.

Sæson ruterne S23 er flg.
Alghero, Bari, Berlin, Birmingham, Bologna, Charleroi, Dublin, Edinburgh, Ibiza, Madrid, Mallorca, Pisa, Porto, Poznan, Trapani, Treviso, Torino, Valencia, Vilnius, Wroclaw.

Helårs ruterne 23/24
Alicante, Barcelona, Bergamo, Budapest, Gdansk, Krakow, Standsted, Malaga, Malta, Manchester, Wien.

Re: Ryanair-base: Billund

S24 mangler ruterne til Torino, Birmingham, Ibiza og Berlin.
Der bliver 107 ugentlige afgange mod 124 i S23 en nedgang på 14%
juni er brugt til sammenligning.

S25 lukker Ryanair ruterne til Bologna, Charleroi, Valencia og Sevilla.
Der bliver 95 ugentlige afgange mod 107 i S24 så en nedgang på 11%
Madrid er ikke sat til salg endnu, men står i systemmet med 2 ugentlige, så den er talt med. Juni er brugt til sammenligning med de andre år.

Alle Ryanairs ruter fra Billund forsvinner, med de siste avgangene 29. mars, ifølge Ryanairs nettside.

Alt i alt mister Billund en del trafikk.

Alle Ryanairs ruter fra Billund forsvinner, med de siste avgangene 29. mars, ifølge Ryanairs nettside.

Alt i alt mister Billund en del trafikk.

At noe er trukket for salg betyr ikke nedleggelse. Såvidt jeg kan se via bransjesystemer ligger rutene inne i, de er _ikke_ kansellerte.

Det du ser er nok at de ikke vil selge rutene før de har fått avklart ny routing og frekvens.

Om de reduserer frekvens må de også booke om eksisterende passasjerer og da koster det penger å ha rutene ute til salg på gamle tider.

Kan ikke se for meg at FR dropper BLL totalt. Det hadde bare vært en gavepakke til DY/U2/W6.

At noe er trukket for salg betyr ikke nedleggelse. Såvidt jeg kan se via bransjesystemer ligger rutene inne i, de er _ikke_ kansellerte.

Det du ser er nok at de ikke vil selge rutene før de har fått avklart ny routing og frekvens.

Om de reduserer frekvens må de også booke om eksisterende passasjerer og da koster det penger å ha rutene ute til salg på gamle tider.

Kan ikke se for meg at FR dropper BLL totalt. Det hadde bare vært en gavepakke til DY/U2/W6.

BLL-STN er i hvert fald en rute der IKKE lukker. Var op til 3 daglige afgange, og god belægning på flyene......

De skylder paa en "skadelig avgift", men de fortsetter med rutene fra AAR og CPH.

Er det urealistisk å tro at Norwegian kan åpne base i Billund nå som Ryanair slutter?

Nej overhovedet ikke, jeg forventer faktisk de gør det på sigt, men de har vel næppe nogen fly til rådighed lige nu.

Njaaa, tror ikke en liten base der er så lukrativt, er jo en grunn til at basene på SVG og TRD forsvinner. Tror heller vi ser kreative slynger. Eks: OSL-BLL-LGW-BLL-OSL osv. Spania kan jo også dekkes godt av basene der nede.

Med Ryanair ude af Billund, så har Billund virkelig skudt sig selv i foden. Det er en kold spand vand til sig selv at jage sit største baseselskab ud af lufthavnen.

Billund har gået alt for længe og leget storebror. Også overfor Ryanair, og nu med en ny flyskat oveni. Så har Ryanair vel blot nået bristepunktet.

Desuden går der rygter på at Esbjerg igen skulle blive en Ryanair lufthavn. Også en større by, som reelt kunne bruge trafikken, som Ryanair kan bringe med sig.

Den enes død, dens andre brød?

Bak betalingsmur
https://check-in.dk/usikkerhed-om-ryanair-oeger-salget-i-aarhus-airport/

Ryanair har stoppet salget af billetter fra Billund Lufthavn, og fremtiden er uvis, hvilket har skabt øget efterspørgsel i Aarhus Airport. “”Vi har mange rejsende som ringer for at høre, om de kan flyve med Ryanair fra Aarhus Airport,” lyder det.

Aarhus Airport har mærket en stigende efterspørgsel efter flyrejser i den kommende sommer, efter at Ryanair har meddelt, at man lukker sin base i Billund Lufthavn. I øjeblikket er det slet ikke muligt at købe billetter hos Ryanair fra Billund, og det...

Da er det vel bare et spørsmål om hvem som er først til å finne kapasitet å sette inn for å erstatte dem? Kan ikke tenke meg at London går lenge ihvertfall. Riktignok kan BA øke frekvensen men tviler på at de forblir alene veldig lenge.

Back