Ny rute: UA til CPH

Ifølge rygter opsnappet af takeoff, er United på vej tilbage til CPH. Det skulle være fra SFO eller LAX.

3. sidste afsnit: http://www.takeoff.dk/news/21195

Hvad betyder det for SAS' planer om CPH-SFO? Er det godt eller skidt for SAS?

SAS til SFO vil jeg se at faktisk flyr før jeg tror noe som helst på, så inntil det kommer en ny stor bestilling på IC-fly, så skjer det neppe noe som helst dertil de nærmeste årene i hvert fall.
 
UA på vej til bage til CPH ???
UA har aldrig ,som selvstændig selskab, befløjet CPH
Hilsen Ole
 
Ifølge rygter opsnappet af takeoff, er United på vej tilbage til CPH. Det skulle være fra SFO eller LAX.

3. sidste afsnit: http://www.takeoff.dk/news/21195

Hvad betyder det for SAS' planer om CPH-SFO? Er det godt eller skidt for SAS?

SAS til SFO vil jeg se at faktisk flyr før jeg tror noe som helst på, så inntil det kommer en ny stor bestilling på IC-fly, så skjer det neppe noe som helst dertil de nærmeste årene i hvert fall.

Det skal vel godt gjøres å tro at dette ville vært godt nytt for en eventuell SK rute til SFO. Na har vel SAS knapt nok materiell til å fly på de destinasjonene de er på per i dag med en brukbar frekvens, så jeg tror ikke vi skal sette oss ned og holde pusten til CPH-SFO kommer på plass....;)
 
UA på vej til bage til CPH ???
UA har aldrig ,som selvstændig selskab, befløjet CPH
Hilsen Ole

Jeg er ret sikker på at de fløj CPH-IAD på vegne af SK i vistnok en 6mdr-periode for cirka 6-7 år siden.
 
Jeg er ret sikker på at de fløj CPH-IAD på vegne af SK i vistnok en 6mdr-periode for cirka 6-7 år siden.

Du har rett i at det var et United fly. Det fløy vel på IAD. Men det var innleid av SAS og var en SAS rute. Om det var en wet-lease eller ikke, kan jeg imidlertid ikke si noe om!

BF:cool2
 
Du har rett i at det var et United fly. Det fløy vel på IAD. Men det var innleid av SAS og var en SAS rute. Om det var en wet-lease eller ikke, kan jeg imidlertid ikke si noe om!

BF:cool2

Ja, men jeg mener at huske at der var seperat UA check-in, altså adskilt fra de øvrige SK-afgange til USA!
 
Gjorde et søg på A.net.....og ja UA ops for SAS i en periode i 2004 og 2005
Hilsen Ole
 
Hvad betyder det for SAS' planer om CPH-SFO? Er det godt eller skidt for SAS?

Med tanke på at SAS uansett ikke har mulighet til å starte opp noen SFO-rute eller virker ha noen lpaner i nærmeste fremtid om å gjøre det, så er det like så bra at UA eventuelt starter opp en rute (man får jo først se om de kommer) og at SAS heller kan bidra med feed til denne ruten og tjene penger på det
 
Hvis jeg ikke husker forkert så var det i forbindelse med installation af nye sæder på SK´s IC maskiner, hvor UA i en 6-måneders periode fløj ruten for SK. Ruten blev fløjet af en B767 med UA personale ombord, og havde rigtigt nok separat check-in med eget UA security check, vistnok fordi det var påkrævet af de amerikanske myndigheder(??)
Uden at generalisere for meget så var der vel 6 pax pr. afgang der syntes det var et okay bytte. De 6 pax var dem der havde betalt for Business Sleeper og/eller nogle heldige guldmedlemmer der blev upgradet fra business til UA First. For resten af flokken var det ikke et super bytte.

Heldigvis har UA fået et upgradet premium product, og det vil være fantastisk med en westcoast rute fra CPH, spørgsmålet er jo så om den kan laves i et joint venture med SK, eller om den går udenom.... I den forbindelse er det vel et spørgsmål om UA overhovedet kan det, når man tænker på deres fælles transatlantiske eventyer med LH, AC m.fl.??
 
SAS står jo ikke noe sterkt på vestkysten uansett, så klarer ikke helt å se at dette er negativt for dem. Det vil gi mer trafikk inn til SAS' rutenett i Skandinavia.
 
Har det inte tidigare ansetts som liten sannolikhet att ett amerikanskt flygbolag skulle börja flyga Kalifornien – Skandinavien p.g.a. att varken LAX eller SFO är någon idealisk hub sett ur ett europeiskt perspektiv? En sån förbindelse kommer få förlita sig på O&D-trafik antar jag.
 
Hvis dette medfører riktighet, vil jeg anse det som 93% sannsynlig at det vil bli stopp på ORD eller IAD ... Tviler på at de vil fly nonstop til vestkysten uten å ha på plass en rute til en av østside-hub'enbe først.
 
Hvis dette medfører riktighet, vil jeg anse det som 93% sannsynlig at det vil bli stopp på ORD eller IAD ... Tviler på at de vil fly nonstop til vestkysten uten å ha på plass en rute til en av østside-hub'enbe først.

men så er der jo stadig 7% chance...!
MIA er i øvrigt sammen med LAX og SFO de tre destinationer fra CPH med flest pax, uden nonstop-forbindelse. Så med dine 93% chance, kunne SFO-MIA-CPH måske være en løsning?
 
men så er der jo stadig 7% chance...!
MIA er i øvrigt sammen med LAX og SFO de tre destinationer fra CPH med flest pax, uden nonstop-forbindelse. Så med dine 93% chance, kunne SFO-MIA-CPH måske være en løsning?

Det hørtes ut som en veldig merkelig 'routing' vel?
 
Back
Top