Hvis jeg ikke husker forkert så var det i forbindelse med installation af nye sæder på SK´s IC maskiner, hvor UA i en 6-måneders periode fløj ruten for SK. Ruten blev fløjet af en B767 med UA personale ombord, og havde rigtigt nok separat check-in med eget UA security check, vistnok fordi det var påkrævet af de amerikanske myndigheder(??)
Uden at generalisere for meget så var der vel 6 pax pr. afgang der syntes det var et okay bytte. De 6 pax var dem der havde betalt for Business Sleeper og/eller nogle heldige guldmedlemmer der blev upgradet fra business til UA First. For resten af flokken var det ikke et super bytte.
Heldigvis har UA fået et upgradet premium product, og det vil være fantastisk med en westcoast rute fra CPH, spørgsmålet er jo så om den kan laves i et joint venture med SK, eller om den går udenom.... I den forbindelse er det vel et spørgsmål om UA overhovedet kan det, når man tænker på deres fælles transatlantiske eventyer med LH, AC m.fl.??