Ny rute: Oslo - Moskva

Ja antallet norske reisende til Rusland er i sterk vekst! Spesielt av næringslivet. Tror absolutt dette er et smart rutevalg for Norwegian. Det er jo over to år siden de begynte å snakke om den ruten!
 
Originally posted by BU662

I Moskva finnes det ikke bare mange fattige, men ogsa de meste Millionærer og Milliardærer på en vist antall km2. Jeg forventer at denne rute blir en meget stort suksess tror jeg.

Jeg har aldri sett så mange store, fine og dyre biler på et lite område som jeg observerte den ene gangen jeg har vært i Moskva. Det indikerer nok at det er endel velstand.
 
Må si at DY ekspanderer bra!! De satser veldig på øst Europa som vil være et vekstområde innen både turist og næringsliv i framtiden. Men valget mellom en gammel gris og Aeroflot sin A 320 med mat og drikke ombord er rimelig enkelt for meg!! Hvis ikke prisene til DY blir veeeldig lave da.. Alle kan kjøpes.:p
 
Originally posted by ENGM RAMP

Norwegian starter opp med Moskva ruten i juni

Norwegian med rute til Moskva

Men mere interessant er det at det ser ut til at de IKKE skal ha 737-800'er på en god stund enda....
Bra at DY starter opp med rute til Moskva. Dette er en rute jeg tror vil gå bra over tid.

Siste setning i artikkelen til hangar.no sier vel sitt.
DY har hatt personnel i India for å besiktige -800 maskinene og gått igjennom records.
De kommer.
Fisher -300 maskinene som opprinnelig var tiltenkt viste seg å være i en teknisk tilstand som ikke stemte intensjonsavtalen.De måtte ha fått sendt ned egne motorer for så å montere disse og fly den første kjerra opp til Lasham for vedlikehold. Deretter ta av moterene og frakte disse ned til den andre kjerra , sette de på og fly denne opp til Lasham også. Pluss en rekke andre feil og mangler.
Dette endte opp som "advokatmat".
Derav innleie temporært av 2MD'er.
 
Interessant.. Hvor er SAS oppe i alt dette?

For meg ser det ut som at Kjos sier at det ikke blir noe 738 på minst et år..
 
Aeroflot øker i tillegg til 6 ukentlige flyvninger mellom Oslo og Moskva (SVO) i sommer med A320/TU154 :)
 
Originally posted by Tommy777

Interessant.. Hvor er SAS oppe i alt dette?

For meg ser det ut som at Kjos sier at det ikke blir noe 738 på minst et år..
vent å se...
 
Standard business praksis aa benekte alt inntil presse- eller boersmeldingen ligger paa bordet.
 
Originally posted by vadheim

Aeroflot øker i tillegg til 6 ukentlige flyvninger mellom Oslo og Moskva (SVO) i sommer med A320/TU154 :)

Blir vel kun A320 i henhold til Skyteams SU krav for EU/EØS flighter.
 
Tu'ene kan vel fortsatt brukes, men OSL er planlagt uten i sommer..

skoslsvo10jul
1 SU 212 /JCD 27 OSLSVO 1130 1605 32S 0 L 03JUL28OCT
WSYBHQMNKLTVXGUO
2 SU 212 /JCD 4 OSLSVO 1155 1630 32S 0 L 05JUL25OCT
WSYBHQMNKLTVXGUO
3 SU 212 /JCD 1 OSLSVO 1215 1650 32S 0 L 09JUL22OCT
WSYBHQMNKLTVXGUO
4+ SU 212 /JCD 35 OSLSVO 1245 1725 32S 0 L 04JUL26OCT
WSYBHQMNKLTVXGUO
 
Originally posted by amatør

Originally posted by Tommy777

Interessant.. Hvor er SAS oppe i alt dette?

For meg ser det ut som at Kjos sier at det ikke blir noe 738 på minst et år..
SAS???:lol: :p:lol

Detter er jo ikke en typisk DY destinasjon ala storbyferier, charterlignende flighter, hønehus destinasjon i Polen eller Ex Jugoslaver som skal hjem. Dette er en lønnsom destinasjon som mange ønsker å serve, men tilgangen er begrenset

Tipper at SAS gjerne vil fly på Moskva og forhåpentligvis jobber de med saken slik at folk slipper en såpass lang tur med DY..
 
Originally posted by Tommy777
Tipper at SAS gjerne vil fly på Moskva og forhåpentligvis jobber de med saken slik at folk slipper en såpass lang tur med DY..

Virker på inleggene dine at du har mye imot DY og deres produkt. Tør jeg spørre hvorfor?
 
Originally posted by MartinL

Originally posted by Tommy777
Tipper at SAS gjerne vil fly på Moskva og forhåpentligvis jobber de med saken slik at folk slipper en såpass lang tur med DY..

Virker på inleggene dine at du har mye imot DY og deres produkt. Tør jeg spørre hvorfor?

Personal preference antagligen. Av samma anledning att många inte tycker att SAS har en bra produkt och flyger DY istället.
 
Originally posted by MartinL

Originally posted by Tommy777
Tipper at SAS gjerne vil fly på Moskva og forhåpentligvis jobber de med saken slik at folk slipper en såpass lang tur med DY..

Virker på inleggene dine at du har mye imot DY og deres produkt. Tør jeg spørre hvorfor?

Savipix traff spikeren på hodet..

Jeg har ikke noe spesielt imot DY, de er nødvendig i Norge for å gjøre SAS bedre både på produkt og pris. Jeg fløy mange turer med DY innenriks i fjor før jeg flyttet til Chicago. Jeg valgte DY når de er vanvittig mye billigere enn det SAS var og når de har ruter som passer mine tidspunkt.

SAS er et selskap som står mitt hjerte nært og jeg foretrekker dem, men ikke for enhver pris.

Men det jeg ikke liker er at DY og SAS ikke konkurrerer på like vilkår. Den debatten har vi hatt mange ganger før og jeg orker ikke ta den igjen ;)
 
Bare for å oppdatere en uvitende: På hvilke måte får DY fordeler sammenlignet med SAS? Billigere fuel? Lavere avgifter? Blir folk pålagt å fly med DY? Blir SAS nektet adgang til flyplasser? :question:
 
Back
Top